Pagina 1 van 1

Het bezorgabonnement

Geplaatst: 15 mei 2015
door jhoogsteen
Hallo allemaal,

Amazon Prime, wellicht allen een keer van gehoord. Echter tevens bekend met het succes? Het schijnt zo te zijn dat klanten die het bezorgabonnement hebben aangeschaft, 100% vaker en meer bestellen dan 'gewone klanten'.

Voor de mensen die er niet eerder over gehoord hebben, de klant betaald bij Amazon Prime $ 99 per jaar, hiervoor krijgt de klant;
- gratis verzending bij elke bestelling
- garantie over levertijd (binnen 2 werkdagen)
- gratis downloaden van e-books
En nog veel meer! De Bijenkorf heeft ook een dergelijk business model; ShippingPlus.

Mijn vraag is, zijn er al ondernemers die zich gaan wagen aan dit business model en hoe gaan jullie dit aanpakken?

Re: Het bezorgabonnement

Geplaatst: 15 mei 2015
door Ward
Misschien wel aardig als je eerst je even voorstelt.
Dan kunnen we de context van je 1e topic beter begrijpen.

Re: Het bezorgabonnement

Geplaatst: 15 mei 2015
door jhoogsteen
Ward schreef:Misschien wel aardig als je eerst je even voorstelt.
Dan kunnen we de context van je 1e topic beter begrijpen.
Excuus, ik kwam toevallig bij het topic terecht. Ben zelf verantwoordelijk voor de webshop van Laminaat Garant. Wij hebben gezien de gewichten van onze producten te maken met hoge bezorgkosten, vind het een interessant fenomeen.

Echter is het in onze business lastig te integreren aangezien laminaat vaak niet meerdere keren per jaar aangeschaft wordt. Vandaar benieuwd naar andermans ervaring en gedachtegang hierover.

Re: Het bezorgabonnement

Geplaatst: 15 mei 2015
door Mick
Ik denk dat je deze vraag beter vanuit het oogpunt van de klant kan stellen!

Waarom zou ik een 'duur bezorgabonnement' bij die specifiek winkel afsluiten?

Met een abonnement van €99,- en verzendkosten van €5,95, zal de klant bijna 3 wekelijks moeten bestellen om hiervan te moeten profiteren. Bovendien moet het assortiment toereikend zijn om aan deze behoeft van de klant te kunnen voldoen.

Voor de grote spelers op markt (bol.com, cool blue, zalando etc.) zal een dergelijk concept haalbaar zijn en ook voor de consument interessant.

Re: Het bezorgabonnement

Geplaatst: 15 mei 2015
door Ward
Ja. mee eens. Het bezorgabonnement is een instrument voor klantenbinding, maar dan moet die klant wel geneigd zijn om zich voor $99 per jaar te laten binden en boeien. Daarvoor heb je dus herhalingsaankopen nodig waarvan de aankoopfrequentie op een abonnement lijkt. Daarvoor komen complete warenhuizen (Amazon, bol·com, Coolblue) en supermarkten (vanwege de dagelijkse/wekelijkse boodschappen) het eerst in aanmerking. Daarom heeft bijvoorbeeld Walmart er nu ook een.

Re: Het bezorgabonnement

Geplaatst: 15 mei 2015
door jhoogsteen
De Bijenkorf biedt het aan voor € 9,95 per jaar. Stuk interessanter?

Re: Het bezorgabonnement

Geplaatst: 15 mei 2015
door Ward
Ja: interessanter voor vaste klanten van Bijenkorf.

Nee: Bijenkorf hanteert al jaren een vorm van psychologische mark-up pricing. Het merk "Bijenkorf" lijkt exclusiever/beter doordat het duurder is.

Voor de vaste klanten van Bijenkorf zal het dus interessant zijn. Die hebben sowieso een lage prijsgevoeligheid en zijn dus gevoelig voor een "altijd gratis thuisbezorgd", zelfs al betalen ze dat "gratis" uit eigen zak via een hogere productprijs.