Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
littlethingz
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 april 2015

Google analytics

24 juli 2015

Hoi iedereen,

Heb een vraagje over Google analytics.
Als ik bv een verkoop heb gehad kan ik niet traceren vanwaar ik deze verkoop heb gekregen.
Ik kan wel zien bij Acquisitie van wel kanaal hij komt.
In dit geval referral en daar geeft hij aan 3ds.bnpparibas.com. Maar dit is de link van het bank betalingsysteem.
Hoe kan ik dan uitvinden van waar deze verkoop komt. Het kan evengoed van een advertentie (adwords) komen die ik ook doe.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan uitvogelen?
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Google analytics

28 juli 2015

Je moet doelen instellen, bij Beheerder (bovenaan) dan rechts Doelen
Als je dat goed instelt, kun je voortaan in het linkermenu onderaan bij "Conversies" zien wat je conversies zijn (conversies, doelen, overzicht)
Ook kun je het bij Acquisitie dan zien in de kolom Conversies. Dan zie je dus per inkomend kanaal (organisch, cpc, etc) wat het aantal conversies is voor dat kanaal.
 
Muurstickerstunter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 februari 2016
Contacteer:

Re: Google analytics

20 februari 2016

Zoals ik het lees, heb je al doelen ingesteld in Analytics en maak je gebruik van Universal Analytics. 

De reden dat je de betalingssystemen soms als conversies ziet is omdat de betaling van je producten plaatsvindt op een ander domein zoals 3ds.bnpparibas.com
De cookie van je eigen domein wordt niet meegestuurd naar de betaalomgeving, er wordt een nieuwe sessie gestart. Hierdoor krijgt de juiste verkeersbron geen conversie toegewezen. 
In dit geval zul je moeten werken met cross domain tracking en zul je de betalingsdomeinen moeten uitsluiten als verwijzingsuitsluitingen in Analytics. 

Maak je gebruik van Google Tag Manager? 
Hoge kwaliteit Muurstickers voor elk interieur bij https://muurstickerstunter.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Google analytics

20 februari 2016

Goed dat je nog even uitleg geeft, maar dit is waarschijnlijk meer voor anderen dan voor TS. Topic is nog van juli...
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.