Ervaringen klikprijs @dm@rkt
Geplaatst: 28 augustus 2015
Wij zijn sinds enkele dagen met een groot aantal artikelen via @dm@rkt op m@rktpl@@ts aan het adverteren.
Voorheen deden wij dit met een zeer beperkt aantal "algemene" advertenties, nu middels de API op productniveau.
Nu hanteert die club een beetje anders dan anders manier om de kliks af te rekenen. Wanneer er op je advertentie geklikt wordt dan betaal je al, maar daarna nog moet de bezoeker doorklikken naar je website (en pas dan heb
jer er natuurlijk wat aan). De doorklik naar je website is gratis.
In het verleden boden wij rond de 8 cent voor een klik en was de verhouding tussen kliks op de advertentie
en kliks naar onze webwinkel ongeveer 2:1 dus de helft van de mensen die op de advertentie klikt, klikt ook naar de website, per saldo betaalden wij 14 cent per klik naar onze site.
Nu we op productniveau met duizenden advertenties begonnen zijn heb ik uit voorzorg de bieding per klik
verlaagd, eerst naar 6 cent en nu naar 3 cent.
Maar, wat gebeurt er nu? De verhouding tussen het aantal kliks op de advertentie en de aantal doorkliks naar de website is verschoven naar ongeveer 8:1, vandaag zelfs naar 10:1, over de afgelopen 2 dagen betaalden wij 30 cent per klik naar onze site.
Dus, hoewel ik veel minder betaal per klik op de advertentie, betaal ik duidelijk meer per klik naar de website. Natuurlijk met een ander soort advertentie (specifiek product ipv een advertentie waarin we diverse producten vermelden).
Hebben anderen hier soortgelijke ervaringen? Het geeft mij een nogal slecht gevoel daar ik de kliks op de
advertentie niet kan controleren.
Voorheen deden wij dit met een zeer beperkt aantal "algemene" advertenties, nu middels de API op productniveau.
Nu hanteert die club een beetje anders dan anders manier om de kliks af te rekenen. Wanneer er op je advertentie geklikt wordt dan betaal je al, maar daarna nog moet de bezoeker doorklikken naar je website (en pas dan heb
jer er natuurlijk wat aan). De doorklik naar je website is gratis.
In het verleden boden wij rond de 8 cent voor een klik en was de verhouding tussen kliks op de advertentie
en kliks naar onze webwinkel ongeveer 2:1 dus de helft van de mensen die op de advertentie klikt, klikt ook naar de website, per saldo betaalden wij 14 cent per klik naar onze site.
Nu we op productniveau met duizenden advertenties begonnen zijn heb ik uit voorzorg de bieding per klik
verlaagd, eerst naar 6 cent en nu naar 3 cent.
Maar, wat gebeurt er nu? De verhouding tussen het aantal kliks op de advertentie en de aantal doorkliks naar de website is verschoven naar ongeveer 8:1, vandaag zelfs naar 10:1, over de afgelopen 2 dagen betaalden wij 30 cent per klik naar onze site.
Dus, hoewel ik veel minder betaal per klik op de advertentie, betaal ik duidelijk meer per klik naar de website. Natuurlijk met een ander soort advertentie (specifiek product ipv een advertentie waarin we diverse producten vermelden).
Hebben anderen hier soortgelijke ervaringen? Het geeft mij een nogal slecht gevoel daar ik de kliks op de
advertentie niet kan controleren.