Pagina 1 van 1

AdWords vraag en antwoord

Geplaatst: 09 september 2015
door Michael_
Beste Webshopeigenaren,

Wij gaan onze AdWords campagne voor onze nieuw te starten webshop starten en ik ben nu bezig om voor diverse productgroepen advertenties te maken.

Bij Google zegt men:

Titel: 25 tekens
Regel 1: 35 tekens
Regel 2: 35 tekens

Afbeelding

In zowel mijn eigen branche als in de branche van Hypotheek en Auto Verzekering zie ik dat alle titels veel langer zijn dan 25 tekens. Ik vind 25 tekens erg lastig om een prima titel te maken. Kan ik eigenlijk het advies van Google negeren en gewoon een langere lengte van pakweg 50 tekens nemen?

Re: AdWords vraag en antwoord

Geplaatst: 09 september 2015
door Dierenspeciaalzaak
Michael_ schreef:Beste Webshopeigenaren,

Wij gaan onze AdWords campagne voor onze nieuw te starten webshop starten en ik ben nu bezig om voor diverse productgroepen advertenties te maken.

Bij Google zegt men:

Titel: 25 tekens
Regel 1: 35 tekens
Regel 2: 35 tekens

Afbeelding

In zowel mijn eigen branche als in de branche van Hypotheek en Auto Verzekering zie ik dat alle titels veel langer zijn dan 25 tekens. Ik vind 25 tekens erg lastig om een prima titel te maken. Kan ik eigenlijk het advies van Google negeren en gewoon een langere lengte van pakweg 50 tekens nemen?
Als je 2e zin een volwaardige zin is, dus beginnend met hoofdletter en eindigend op de juiste punctuatie, doet Adwords bij top resultaten vaak de 2e zin achter de titel zetten. Daarom zie je nog maar 1 regel er onder staan.

Re: AdWords vraag en antwoord

Geplaatst: 10 september 2015
door Trigger & Spark
Wat NOP webdesign zegt klopt. Je hebt ook geen keus omdat als je titels langer zijn dan dat kan je de advertenties simpelweg niet opslaan/uploaden.

Titels zijn niet zo moeilijk en een goede plek om het zoekwoord in te zetten. Op deze manier herkent de gebruiker direct de zoekterm terug in jouw advertentie en kan dit een positieve invloed op je ctr hebben. Wat wel erg belangrijk is dat je dan een goede structuur in je AdWords campagnes opneemt.

Ik raad aan om goed te verdiepen in AdWords voordat je de campagnes live zet, want Google doet AdWords vaak wat gemakkelijker voorkomen dan het is.

Re: AdWords vraag en antwoord

Geplaatst: 10 september 2015
door ikfixhetvoorje
Wat Trigger zegt klopt idd, verdiep je er zo in dat je weet wat de echt belangrijke elementen zijn, Adwords is namelijk een goede manier om business binnen te halen maar tegelijkertijd, als het niet precies goed is opgezet voor de specifieke sector en keywords, dan is het ook een gegarandeerde manier om geld over de balk te gooien.

Re: AdWords vraag en antwoord

Geplaatst: 10 september 2015
door Michael_
Bedankt allemaal, dat is inderdaad een stuk mooier dan 3 korte regels.

Wij proberen altijd een CTR van 5% te halen, alles tot 3%/3,5% proberen wij zelfs aan te passen totdat het hoger is. Wij hebben nu alleen een tweede webshop, de eerste webshop is veel breder en ook deels B2C terwijl de tweede webshop redelijk specifiek is en enkel B2B gericht is. Impressies zal dan veel lastiger zijn.

Re: AdWords vraag en antwoord

Geplaatst: 10 september 2015
door Trigger & Spark
Hoe hoger je CTR hoe beter en het is enigszins een indicatie van hoe goed je advertentie aansluit op het zoekwoord. Let er wel op dat dit relatief is per positie en ten opzichte van je concurrenten. 5% CTR op de 1e positie is ok maar op positie 8 juist heel goed.

Richt liever op KPI's die er voor je bedrijf toe doen zoals conversies,omzet, conversie ratio's etc. Betere CTR/Kwaliteitsscores volgen dan vaak vanzelf.

Re: AdWords vraag en antwoord

Geplaatst: 13 september 2015
door AdriaanBoot
In AdWords heb je nog twee mogelijkheden om langere titels in te zetten.

1. Via Dynamic Keyword Insertion
2. Via Dynamic Search Ads / Dynamische zoekadvertenties