Pagina 1 van 1

wat zijn de voor- en nadelen van 1 site of 2 verschillende sites

Geplaatst: 06 oktober 2015
door isabella
Op mijn huidige site verkoop ik geboortekaartjes mevrouwmoos.com. Nu wil ik mijn assortiment iuitbreiden met trouwkaarten. Is het handiger om een nieuwe site te maken voor de trouwkaarten of een categorie toevoegen aan de huidige site.

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

Geplaatst: 07 oktober 2015
door Trigger & Spark
Een andere website zou ik pas overwegen als het product zo verschillend is dat het onlogisch zou worden om op dezelfde website te zetten, maar trouwkaarten en geboortekaarten vind ik prima samen gaan. Zou een ander verhaal zijn als het bijvoorbeeld geboortekaarten en kruiwagens zouden zijn om maar een voorbeeld te noemen.

De nadelen van twee webshops is dat het dubbel werk is. Dubbel proberen hoog te komen in Google, dubbel complete webshop inrichten en in dit geval onnodig.

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

Geplaatst: 07 oktober 2015
door henk-k
Ik zie eigenlijk wel voordelen in beide producten in dezelfde webshop. Trouwen en kinderen krijgen is toch iets wat, vooral bij jonge mensen, met enige regelmaat dicht bij elkaar ligt. Waarom zou je dan de marketing doen om eerst je trouwkaarten aan de man te brengen, om vervolgens later weer marketing nodig te hebben om je geboortekaartjes te verkopen aan diezelfde klant? Ze kunnen veel beter op voorhand al weten dat ze die ook bij je kunnen bestellen.

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

Geplaatst: 07 oktober 2015
door WebwinkelMeerwaarde
Zolang je ongeveer dezelfde doelgroep voor ogen hebt voor beide producten, zou het geen probleem moeten zijn om dit te combineren. Het moet bijvoorbeeld dus niet zo zijn dat de trouwkaarten sjiek en duur zijn, terwijl de geboortekaarten er goedkoop uitzien en ook voor een paar centen te krijgen zijn. Dat zou bezoekers en klanten kunnen afschrikken.


Zoals in het antwoord hierboven wordt aangegeven, kunnen de producten elkaar zelfs versterken.

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

Geplaatst: 07 oktober 2015
door pauwke
Coolbleu heeft voor heel veel producten een apparte shop/domein en ik zie er ook wel wat meer waarde in.

Maar geboorte of trouwkaarten zijn kaarten en daar zou ik niet losse shops voor hanteren.
Daarnaast kan een klant bijvoorbeeld denken ik bestel meteen wat trouwkaarten want binnenkort trouwen en mensen in de familie.

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

Geplaatst: 07 oktober 2015
door PaulG
Daarnaast kan een klant bijvoorbeeld denken ik bestel meteen wat trouwkaarten want binnenkort trouwen en mensen in de familie.
Je weet niet wat er verkocht wordt zeker? :wink:

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

Geplaatst: 09 oktober 2015
door smartphone24
Ik zal de knoop maar doorhakken. Jouw categorie is "kaarten". Hou dit absoluut op 1 webshop. Websites zoals coolblue kunnen het zich permitteren om meerdere websites te gebruiken voor hun producten. Een klein bedrijfje zoals dit nog niet. Naast de SEO voordelen vallen deze 2 producten binnen 1 categorie. Maak er gewoon een aparte productpagina voor.

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillend

Geplaatst: 29 oktober 2015
door WebwinkelMeerwaarde
En? Ga je de trouwkaarten toe te voegen aan jouw webwinkel?

Re: wat zijn de voor en nadelen van 1 site of 2 verschillende si

Geplaatst: 26 november 2021
door michelh
IK heb ook 2 webshops waar ik geboortekaartjes aanbied. geboortekaartjes en MyCards, het blijft lastig om te kiezen of dit slim is of dat je beter het apart aan kunt bieden.
1 website voor geboorte en de ander voor trouwkaarten.

Re: wat zijn de voor- en nadelen van 1 site of 2 verschillende sites

Geplaatst: 07 december 2021
door timfresen
Ik ben het eens met Smartphone 24. Waarom in dit stadium al kosten dubbel maken? Het lijkt me in dit stadium belangrijker voldoende aanloop te krijgen op de shop en na eventuele groei te overwegen om te scheiden.

Het is wel slim om eventuele advertenties te scheiden. Specifieke acties en advertenties voor trouwkaarten (niet in alle maanden van het jaar wordt evenveel getrouwd) en aparte voor geboortekaarten. Een Instagram kanaal en Facebook pagina zou ik combineren voor beide producten.