Pagina 1 van 1

Beslist veranderd beleid (alweer)

Geplaatst: 26 oktober 2015
door libertes
Vorig jaar kwam Beslist met de conversiepixel, webwinkels werden daarmee verplicht om hun sales informatie naar Beslist door te sturen. Daarop kwamen veel reacties die niet allemaal even positief waren.

Sinds enkele weken is Beslist bezig met het uitrollen van een nieuw beleid. Alle CPS accounts worden hiermee verplicht om over te schakelen naar de Beslist winkelwagen. Hierover meer o.a. op http://twinklemagazine.nl/nieuws/2015/1 ... /index.xml .

In een notendop betekend dit dat bestellingen via de website van Beslist worden afgerekend en de webwinkel commissie betaald. Opvallend is dat deze commissie ook over verzendkosten wordt betaald en voor zover ik heb gezien bij retour het risico bij de webwinkel ligt.

Nu zijn wij met WebwinkelKeur ook in een discussie verwikkeld met Beslist. Opeens blijkt onze geschillenbehandelaar GeschilOnline niet meer voldoende en worden webwinkels gedwongen de overstap te maken naar de GeschillenCommissie. Nu zijn we bezig om met GeschilOnline goedkeuring van het ministerie te krijgen, waarmee we verwachten dat dit probleem is opgelost.

Wat mij echter tegen het hoofd stoot is dat Beslist opeens met een ingrijpende beslissing komt, terwijl hier helemaal geen noodzaak voor is. We hebben nooit klachten gehad over onze GeschillenCommissie. Daarbij krijgen we geen tijd om met een oplossing te komen, dit terwijl we bijvoorbeeld best een garantiestelling willen bieden voor onze leden. De beslissing is echter genomen en er lijkt niet meer aan te doen.

Ik heb het idee dat Beslist soms te weinig rekening houdt met spelers om hen heen in beleidsveranderingen. In dit voorbeeld had Beslist even kunnen bellen met grote keurmerken om zo te overleggen wat de voor- en tegens is van hun beslissing, dat gebeurt niet. In plaats van ambassadeurs van Beslist krijg je zo tegenstanders. Dat ik deze vraag zo openlijk stel is daarvan een voorbeeld.

Nu hebben we erg veel reacties gekregen van leden die niet blij zijn met Beslist. Ik vroeg me af hoe dit ligt bij de bezoekers van WebwinkelForum. Wat vinden jullie van deze nieuwe koers? Zijn jullie actief bij Beslist en wat vinden jullie van de koerswijziging(en)? Ik ben erg benieuwd.

Re: Beslist veranderd beleid (alweer)

Geplaatst: 26 oktober 2015
door PaulG
Nu hebben we erg veel reacties gekregen van leden die niet blij zijn met Beslist.
Er is toch niemand die ze verplicht met Beslist mee te doen?!
Ze zijn bang om er te stoppen want dan missen ze sales.
Maar als je de sales nodig hebt en er blijkbaar ook aan verdient hoef je niet te klagen. (Zeker niet bij anderen, klagen doe je bij wie je een service afneemt) en verdien je er niet genoeg aan dan stop je gewoon. Doet iedereen dat dan stop Beslist ook of het wordt weer voordeliger. :roll:

Re: Beslist veranderd beleid (alweer)

Geplaatst: 26 oktober 2015
door libertes
PaulG schreef:
Nu hebben we erg veel reacties gekregen van leden die niet blij zijn met Beslist.
Er is toch niemand die ze verplicht met Beslist mee te doen?!
Ze zijn bang om er te stoppen want dan missen ze sales.
Maar als je de sales nodig hebt en er blijkbaar ook aan verdient hoef je niet te klagen. (Zeker niet bij anderen, klagen doe je bij wie je een service afneemt) en verdien je er niet genoeg aan dan stop je gewoon. Doet iedereen dat dan stop Beslist ook of het wordt weer voordeliger. :roll:
Dat vind ik toch wat te kort door de bocht. Beslist is groot geworden door haar klanten, volgens deze redenering zou je alles maar moeten slikken wat partners verzinnen. Ik geloof echter dat je als bedrijf een band op moet bouwen met je klanten en dat je ook rekening moet houden met je klanten.

Mag Beslist haar beleid veranderen? Zeker! Maar het zou wel netjes zijn om dit te doen rekening houdend met klanten en partners tijd te geven om een oplossing te zoeken. Een groot bedrijf als Beslist heeft immers veel meer macht dan een kleine webwinkel...

Re: Beslist veranderd beleid (alweer)

Geplaatst: 03 november 2015
door WalkieTalkie.nl
Ik zit nu bij https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/ met mijn webshop maar zie nu dat beslist alleen samenwerkt met http://www.keurmerk.info/ en https://www.thuiswinkel.org/

Dus als ik met CPS wil afverteren bij Beslist moet ik verplicht over naar Beslist kassa EN een andere keurmerk. Daarnaast heb ik ook reviews bij Webwinkelkeur en dat biedt Webshop keurmerk niet.

Weet iemand trouwens hoe het met retouren en geannuleerde orders zit? Kan je de CPS vergoeding dan terugvragen? Want die houden ze met de nieuwe Kassa in eerste instantie gewoon in.

Hoorde ook dat ze helemaal van CPC af willen. Iemand daar iets over gehoord?

Re: Beslist veranderd beleid (alweer)

Geplaatst: 03 november 2015
door Mareck
WalkieTalkie.nl schreef: Weet iemand trouwens hoe het met retouren en geannuleerde orders zit? Kan je de CPS vergoeding dan terugvragen? Want die houden ze met de nieuwe Kassa in eerste instantie gewoon in.

Hoorde ook dat ze helemaal van CPC af willen. Iemand daar iets over gehoord?
Bij retouren en annuleringen ben je inderdaad je commissie kwijt. Waar je ook rekening mee moet houden is dat je zelf verantwoordelijk bent voor het terugbetalen van je klanten in deze gevallen. Dus stel je klant bestelt iets via het winkelwagentje van beslist.nl met credit card en annuleert, dan zul je zelf het rekeningnummer van je klant moeten achterhalen en het geld terugstorten op de rekening van de klant.

Ik kan nergens vinden wat de duur tussen bestellen door klant en uitbetalen van beslist aan de webshop is. Maar let op wanneer dit meer dan twee weken is! In dit geval kan je namelijk voor de situatie staan dat: de klant besteld een product en annuleert het product dezelfde avond. Je bent wettelijk verplicht het aankoopbedrag binnen twee weken terug te storten. Het bedrag wat de klant aan beslist heeft betaald krijg je echter pas na twee weken. Je zit dan mogelijk met een gat waar je het aankoopbedrag kwijt bent!

Ik ga er van uit dat iedere kleine shop inderdaad verplicht van CPC wordt afgehaald. Voor de grotere shops zal dit natuurlijk niet gelden omdat het winkelwagentje, naar mijn mening, totaal niet interessant voor ze is. (beslist winkelwagentje heeft weinig betaalopties, en mist nogal wat mogelijkheden, zo is het (zoals ik het heb begrepen) bijvoorbeeld niet mogelijk om kortingscodes van de shop te gebruiken, en zijn er geen custom opties zoals aanvinken voor ophalen oud witgoed, kadopapier optie, etc.)

Disclaimer: dit alles is op basis van nieuwsberichten en het cps contract wat ik toevallig gezien heb. Ik maak zelf al enige tijd geen gebruik van beslist. Misschien dat iemand die dat wel doet het een en ander kan bevestigen of weerleggen.

Re: Beslist veranderd beleid (alweer)

Geplaatst: 10 november 2015
door libertes
@WalkieTalkie.nl - We hopen in de toekomst wel Beslist ondersteuning te bieden, we doorlopen hiervoor momenteel de goedkeuring van het ministerie. We zijn dus afhankelijk van derden voor de termijn waarop we dit kunnen realiseren.