Beslist veranderd beleid (alweer)
Geplaatst: 26 oktober 2015
Vorig jaar kwam Beslist met de conversiepixel, webwinkels werden daarmee verplicht om hun sales informatie naar Beslist door te sturen. Daarop kwamen veel reacties die niet allemaal even positief waren.
Sinds enkele weken is Beslist bezig met het uitrollen van een nieuw beleid. Alle CPS accounts worden hiermee verplicht om over te schakelen naar de Beslist winkelwagen. Hierover meer o.a. op http://twinklemagazine.nl/nieuws/2015/1 ... /index.xml .
In een notendop betekend dit dat bestellingen via de website van Beslist worden afgerekend en de webwinkel commissie betaald. Opvallend is dat deze commissie ook over verzendkosten wordt betaald en voor zover ik heb gezien bij retour het risico bij de webwinkel ligt.
Nu zijn wij met WebwinkelKeur ook in een discussie verwikkeld met Beslist. Opeens blijkt onze geschillenbehandelaar GeschilOnline niet meer voldoende en worden webwinkels gedwongen de overstap te maken naar de GeschillenCommissie. Nu zijn we bezig om met GeschilOnline goedkeuring van het ministerie te krijgen, waarmee we verwachten dat dit probleem is opgelost.
Wat mij echter tegen het hoofd stoot is dat Beslist opeens met een ingrijpende beslissing komt, terwijl hier helemaal geen noodzaak voor is. We hebben nooit klachten gehad over onze GeschillenCommissie. Daarbij krijgen we geen tijd om met een oplossing te komen, dit terwijl we bijvoorbeeld best een garantiestelling willen bieden voor onze leden. De beslissing is echter genomen en er lijkt niet meer aan te doen.
Ik heb het idee dat Beslist soms te weinig rekening houdt met spelers om hen heen in beleidsveranderingen. In dit voorbeeld had Beslist even kunnen bellen met grote keurmerken om zo te overleggen wat de voor- en tegens is van hun beslissing, dat gebeurt niet. In plaats van ambassadeurs van Beslist krijg je zo tegenstanders. Dat ik deze vraag zo openlijk stel is daarvan een voorbeeld.
Nu hebben we erg veel reacties gekregen van leden die niet blij zijn met Beslist. Ik vroeg me af hoe dit ligt bij de bezoekers van WebwinkelForum. Wat vinden jullie van deze nieuwe koers? Zijn jullie actief bij Beslist en wat vinden jullie van de koerswijziging(en)? Ik ben erg benieuwd.
Sinds enkele weken is Beslist bezig met het uitrollen van een nieuw beleid. Alle CPS accounts worden hiermee verplicht om over te schakelen naar de Beslist winkelwagen. Hierover meer o.a. op http://twinklemagazine.nl/nieuws/2015/1 ... /index.xml .
In een notendop betekend dit dat bestellingen via de website van Beslist worden afgerekend en de webwinkel commissie betaald. Opvallend is dat deze commissie ook over verzendkosten wordt betaald en voor zover ik heb gezien bij retour het risico bij de webwinkel ligt.
Nu zijn wij met WebwinkelKeur ook in een discussie verwikkeld met Beslist. Opeens blijkt onze geschillenbehandelaar GeschilOnline niet meer voldoende en worden webwinkels gedwongen de overstap te maken naar de GeschillenCommissie. Nu zijn we bezig om met GeschilOnline goedkeuring van het ministerie te krijgen, waarmee we verwachten dat dit probleem is opgelost.
Wat mij echter tegen het hoofd stoot is dat Beslist opeens met een ingrijpende beslissing komt, terwijl hier helemaal geen noodzaak voor is. We hebben nooit klachten gehad over onze GeschillenCommissie. Daarbij krijgen we geen tijd om met een oplossing te komen, dit terwijl we bijvoorbeeld best een garantiestelling willen bieden voor onze leden. De beslissing is echter genomen en er lijkt niet meer aan te doen.
Ik heb het idee dat Beslist soms te weinig rekening houdt met spelers om hen heen in beleidsveranderingen. In dit voorbeeld had Beslist even kunnen bellen met grote keurmerken om zo te overleggen wat de voor- en tegens is van hun beslissing, dat gebeurt niet. In plaats van ambassadeurs van Beslist krijg je zo tegenstanders. Dat ik deze vraag zo openlijk stel is daarvan een voorbeeld.
Nu hebben we erg veel reacties gekregen van leden die niet blij zijn met Beslist. Ik vroeg me af hoe dit ligt bij de bezoekers van WebwinkelForum. Wat vinden jullie van deze nieuwe koers? Zijn jullie actief bij Beslist en wat vinden jullie van de koerswijziging(en)? Ik ben erg benieuwd.