Afzien van levering.
Geplaatst: 28 oktober 2015
Beste forumleden,
Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort, maar dit leek mij de beste plek om mijn vraag te stellen.
In België onlangs een product besteld die wij nodig hebben voor onze webwinkel, deze zouden geleverd worden in België, dit kwam zo uit omdat ik daar die periode verbleef.
De levering is in België niet gelukt, als antwoord kreeg ik, er is iets mis gegaan met het aflever adres. Naar mijn mening een nogal vage uitleg, maar goed...
De week daarop nam de leverancier contact met mij op, met de vraag of het alsnog op het adres in België geleverd kon worden. Ik zij dat dit niet kon aangezien ik daar ten tijde van mijn vakantie verbleef, nu weer terug was in Nederland maar dat het daar wel afgeleverd kon worden.
Dit kon, maar het zou dan wel 35 euro extra kosten ivm transport, ze bleven dan nog steeds goedkoper dus ik ben daar mee akkoord gegaan.
Ik heb gevraagd of zij de aangepaste factuur digitaal wilde doorsturen, gevraagd hoe er betaald kon worden, lees aan de deur of per overboeking.
Ik heb van hun kant geen bevestiging meer gekregen over dat de bestelling goedgekeurd was en verzonden zou worden, geen factuur per mail, of wat dan ook.
Na een week niets gehoord te hebben, besloot ik het er bij te laten en heb ik vandaag een nieuwe bestelling gedaan bij een Nederlandse leverancier.
Nu blijkt, ze willen ineens gaan leveren en zouden al een poging gedaan hebben, maar ze konden het adres niet vinden en dat ze het vrijdag opnieuw zouden proberen.
Mijn vragen:
- Ik wil van de koop/bestelling afzien, kan en mag dit. (Bedrijf zit in Belgie, via hun webwinkel.)
- Adviseren jullie de order wel aan te nemen en dan mogelijk terugsturen of in zijn geheel niet aan te nemen van de transporteur?
- Nog andere adviezen hoe ik van deze koop/bestelling afkan?
Alvast bedankt,
Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort, maar dit leek mij de beste plek om mijn vraag te stellen.
In België onlangs een product besteld die wij nodig hebben voor onze webwinkel, deze zouden geleverd worden in België, dit kwam zo uit omdat ik daar die periode verbleef.
De levering is in België niet gelukt, als antwoord kreeg ik, er is iets mis gegaan met het aflever adres. Naar mijn mening een nogal vage uitleg, maar goed...
De week daarop nam de leverancier contact met mij op, met de vraag of het alsnog op het adres in België geleverd kon worden. Ik zij dat dit niet kon aangezien ik daar ten tijde van mijn vakantie verbleef, nu weer terug was in Nederland maar dat het daar wel afgeleverd kon worden.
Dit kon, maar het zou dan wel 35 euro extra kosten ivm transport, ze bleven dan nog steeds goedkoper dus ik ben daar mee akkoord gegaan.
Ik heb gevraagd of zij de aangepaste factuur digitaal wilde doorsturen, gevraagd hoe er betaald kon worden, lees aan de deur of per overboeking.
Ik heb van hun kant geen bevestiging meer gekregen over dat de bestelling goedgekeurd was en verzonden zou worden, geen factuur per mail, of wat dan ook.
Na een week niets gehoord te hebben, besloot ik het er bij te laten en heb ik vandaag een nieuwe bestelling gedaan bij een Nederlandse leverancier.
Nu blijkt, ze willen ineens gaan leveren en zouden al een poging gedaan hebben, maar ze konden het adres niet vinden en dat ze het vrijdag opnieuw zouden proberen.
Mijn vragen:
- Ik wil van de koop/bestelling afzien, kan en mag dit. (Bedrijf zit in Belgie, via hun webwinkel.)
- Adviseren jullie de order wel aan te nemen en dan mogelijk terugsturen of in zijn geheel niet aan te nemen van de transporteur?
- Nog andere adviezen hoe ik van deze koop/bestelling afkan?
Alvast bedankt,