libertes schreef:Ik snap overigens de overstap naar CPS, maar zie ook het gevaar voor de kleine webwinkel. Die krijgt steeds minder bestaansrecht. De taak van Beslist is echter niet haar webwinkels bestaansrecht geven, maar iets meer rekening houden met andere partijen door beter te communiceren zou niemand kwaad doen.
Naar mijn mening krijgt de kleine webwinkel sowieso steeds minder bestaansrecht. Je ziet nu dat de paar grote shops in Nederland zoals bol.com en wehkamp in de afgelopen jaren een relatief steeds groter wordend marktaandeel krijgen ten opzichte van de kleinere shops.
Een gevolg is dat je hetzelfde gaat zien als wat in de supermarkt wereld is gebeurd. De marges dalen steeds verder en verder totdat alleen de zeer specialistische shops over zullen blijven in niches die niet interessant zijn voor de grote shops.
Daar heeft beslist.nl ook veel last van denk ik. Een gevolg van de dalende marges is immers dat de shops steeds minder willen betalen per klant (zie bijv de dalende trend in cpc bij adwords over de afgelopen jaren).
Aan de ene kant vind ik het wel goed dat ze proberen deze problemen het hoofd te bieden door andere strategieën te proberen. In een markt waar prijsvergelijkers steeds minder relevant worden weten zij zich immers nog steeds staande te houden.
Maar aan de andere kant bieden ze geen stabiliteit omdat de veranderingen elkaar te snel opvolgen de afgelopen jaren. Daarnaast is communicatie, naar mijn mening, een zwak punt bij dit bedrijf waardoor veel klanten steeds verrast worden bij iedere verandering.