Pagina 1 van 1

Compensatie bij aanbiedingen

Geplaatst: 09 december 2015
door Captain Pervert
Ik had een groot aantal goedlopende artikelen afgeprijsd in de week voor Sinterklaas, nu is er een klant die 3 dagen daarvoor 1 van die artikelen heeft gekocht en vindt dat ze gecompenseerd zou moeten worden. Gaan jullie in zulke dingen mee? Of hanteer je een vuistregel van "1 dag oke, langer geleden dan pech" of... ?

Re: Compensatie bij aanbiedingen

Geplaatst: 09 december 2015
door Wouter Hol
Hangt van een en ander af.

Je klant zou natuurlijk het artikel kunnen retourneren, dan het volledige bedrag terug krijgen, en vervolgens het artikel met korting kunnen bestellen. Als die situatie voor jou duurder zou uitvallen dan simpelweg het verschil crediteren, dan zou je creditering kunnen overwegen. 

Re: Compensatie bij aanbiedingen

Geplaatst: 09 december 2015
door frafra
Ik zou het eigenlijk zo snel niet doen. Als het artikel duurder wordt dan gaan de klanten toch ook niet vragen of ze nog wat bij mogen betalen?
De prijs is de prijs waar ze het voor kopen.

Re: Compensatie bij aanbiedingen

Geplaatst: 09 december 2015
door WebwinkelMeerwaarde
Ik begrijp het gevoel van de klant, maar aan de andere kant: zo werkt dat nu eenmaal...

Je hoeft hier niets aan te doen, maar het punt dat wordt maakt met betrekking tot het retourneren en opnieuw aanvragen begrijp ik ook (als er geen sprake is van verzendkosten voor het retourneren).

Wellicht kan je als service een tegoedbon bieden voor een toekomstige aankoop?

Re: Compensatie bij aanbiedingen

Geplaatst: 10 december 2015
door BertB
Je kunt soms voor een heel bescheiden bedrag goede sier maken met een beetje coulance, zo lang maar duidelijk blijft dat het geen verworven recht is of wordt!

Re: Compensatie bij aanbiedingen

Geplaatst: 10 december 2015
door Electronixs.nl
Ik zou dit zeker niet doen. De klant heeft besloten het voor die prijs te kopen. Op dat moment wat dit waarschijnlijk de beste deal voor die klant.

Om dit te voorkomen zou je misschien 1 week van te voren kunnen melden dat het in de aanbieding komt. Zo doen veel winkels het natuurlijk ook dmv een folder.

Re: Compensatie bij aanbiedingen

Geplaatst: 10 december 2015
door Ward
Mijn opa zei dan altijd: "Was u ook geld komen brengen als we het artikel duurder hadden gemaakt?"

Maar goed, online werkt dat inderdaad anders zolang de klant het product nog kan retourneren om het vervolgens opnieuw te bestellen voor de lagere prijs. Zolang het beperkt blijft tot een enkeling, kun je erin meegaan.

Ik kan me daarnaast een compromis voorstellen: geef een cadeaubon of kortingscode voor een volgende bestelling.

Re: Compensatie bij aanbiedingen

Geplaatst: 14 december 2015
door Dierenspeciaalzaak
Precies wat Ward zegt is mijn mening ook. In zo'n geval doe ik ook altijd een code geven om het verschil als korting op een volgende bestelling te krijgen. Klant blij omdat ze alsnog de korting hebben, jij blij met je herhaalaankoop. Iedereen gelukkig!

Re: Compensatie bij aanbiedingen

Geplaatst: 14 december 2015
door Captain Pervert
Ik vind een tegoedbon een prima idee. Dat mes snijdt aan twee kanten. :)