Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
sjoerd93
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 januari 2016

Webshop software

14 januari 2016

Beste leden,

Binnenkort wil ik een eigen webwinkel beginnen. Ik heb voor mezelf in grote lijnen alles uitgedacht, denk hierbij aan producten, leveranciers en distributie. Over het volgende punt ben ik benieuwd naar jullie mening. Welke webshop software raden jullie aan? Gezien het feit ik eerst wil testen of de webshop een succes wordt, wil ik in eerste instantie niet veel aan de webshop uitgeven.

Mijn budget voor het eerste jaar is 200 a 250 euro (Incl hosting etc)

Vorig jaar heb ik een informatieve website geprogrammeerd voor een vriend, zonder dat hier een shop zat ingebouwd. Mijn kennis op dit gebied is dus niet nul.

Online aanbieders als shoppagina.nl en mijnwebwinkel.nl spraken mij aan gezien de prijs, al vind ik dat reclame regeltje onder aan je webshop niet zo professioneel. De kosten om met software als Magento te werken liggen denk ik te hoog voor mij.

Alvast bedankt!:lol:
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Webshop software

14 januari 2016

Je geeft het eigenlijk zelf al een beetje aan. Maak een keuze tussen een webwinkel onder licentie of een open source.

Je vind op dit forum over al deze aanbieders al verschillende topics met daarin ervaringen.

Naast budget is beschikbare tijd en kennis inderdaad ook een belangrijke factor.


Misschien is woocommerce een optie voor je. Maar nogmaals, eigenlijk is wat meer info over je voorkeuren handig.
Is je budget alleen voor de bouw, of ook voor onderhoud, marketing, etc? Dan is het namelijk wel erg weinig.
 
sjoerd93
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: Webshop software

14 januari 2016

Bedankt voor je snelle reactie.

Is het bij een webwinkel onder licentie wel zo dat je zelf eigendom van het domein bent? 

Verder is mijn budget incl bouw en onderhoud. Gezien ik zelf hier tijd en moeite in wil steken kan dit de kosten drukken.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Webshop software

14 januari 2016

Ik zit zelf bij mijnwebwinkel. Je sluit dan via hun het contract af voor het domein. Deze staat dus op je eigen naam. Ook kan je het domein veranderen als je dat wilt. Ze zullen waarschijnlijk wel met een hosting in zee zijn gegaan al hebben ze wel een eigen server ruimte.

Ik wilde met een laag budget beginnen en heb geen verstand van programmeren. Dus kom je al snel uit bij een licentie webshop. Vele koppelingen hierbij zijn gratis. En onderhoud ook.
Het nadeel ervan zijn de beperkingen waar je tegenaan loopt. Ook ben je afhankelijk met de partners waar zij mee samenwerken. Dus maakt een goede overweging.

Ik ben zelf met 3 euro begonnen via marktplaats en zo steeds meer verkocht tot 1500 euro en ben daar de shop mee begonnen inclusief voorraad. Dus bij lage startkosten zou ik misschien eerst kijken bij wat handelsite's om je producten te verkopen. Als ik met een groter bedrag had begonnen dan was ik nu ook meer gaan verkopen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
sjoerd93
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: Webshop software

14 januari 2016

Bedankt voor je heldere reactie.

Zelf heb ik hetzelfde pad bewandelt door te verkopen op marktplaats en eBay. Het handelen vind ik erg leuk en daarom wil ik nu een stapje verder komen door een webshop te beginnen. Mijn assortiment wil ik langzaam opbouwen om in de beginfase geen risico te lopen.

Hoeveel jaar host je nu je website via mijnwebwinkel.nl? Bevalt het na die tijd nog goed of ben je toe aan iets nieuws? Overigens ziet je site er overzichtelijk en klantvriendelijk uit!
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Webshop software

15 januari 2016

Ook een handige tip om 'gratis' te beginnen, zet je producten op speurders, speurmarkt, dealzone ed sites. Dit levert links op, goed voor je rankings oa.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Webshop software

15 januari 2016

Mijnwebwinkel bevalt best wel goed. Met name door de gratis koppelingen. En het belangrijkste de vindbaarheid in google.
Heb er geen spijt van. Maar mocht ik het over doen dan zou ik toch voor een opensoure versie gaan.
Ik zit er nu 2 jaar en in de tijd is er veel veranderd. De grootste vooruitgang is wel het responsive gedeelte. Maar en zijn ook zeker alternatieve (waarschijnlijk ook duurder).

Je moet de afwegingen nemen wat je wilt en welke er aan voldoen en dan wat prijstechnisch het beste uit komt. Persoonlijk betaal ik liever 1 prijs zodat ik weet waar ik aan toe bent

Bijv.
Acumulus is 1 prijs voor alles. Geen losse modules moeten bijkopen enz
Myparcel/PostNL. Geen brandstof toeslag, kosten 2de levering enz.
Mijnwebwinkel 1 prijs zonder omzet toeslag en dergelijke.

Dit is als voorbeeld natuurlijk zijn er tal van andere aanbieders die misschien zelfs wel voor een scherpere prijs aanbieden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
sjoerd93
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: Webshop software

15 januari 2016

Ccv shop lijkt voor aardig aan mijn mensen te voldoen. Verder zijn de ervaringen goed met deze aanbieder en is het pakket van 20 euro per maand betaalbaar. Wat per maand op te zeggen is. In een later stadium kan ik nog overschakelen naar het uitgebreide pakket van 40 euro per maand.

Heeft er iemand toevallig slechte ervaringen met ccv shop?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Webshop software

16 januari 2016

Of misschien een goede. Lees anders het topic webwinkel onder licentie even door. Zal best wel wat tussen staan.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Webshop software

31 januari 2016

Zelf gebruik ik Shopify. Voor 24 euro maand krijg je hosting met onbeperkt bandbreedte, SSL-encryptie, iDeal-integratie met Mollie en het is overzichtelijk. Succes met kiezen!
 
sjoerd93
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: Webshop software

15 februari 2016

Gekozen voor CCV shop.

Website: www.domedo.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Webshop software

17 februari 2016

Leuk dat je nog even een terugkoppeling geeft.

Succes met je nieuwe webwinkel.
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Webshop software

21 februari 2016

Leuk dat je nog even een terugkoppeling geeft.

Succes met je nieuwe webwinkel.
Inderdaad tof dat je nog even laat weten voor welk pakket je hebt gekozen. 
Ik ben benieuwd hoe de komende weken zullen lopen en zal zo tussentijds eens een blik werpen op domedo ;)
 
sjoerd93
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 januari 2016

Re: Webshop software

23 februari 2016

Bedankt!

Tips zijn altijd welkom.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Webshop software

23 februari 2016

Bedankt!

Tips zijn altijd welkom.
Als je dat wilt, kan je beter een apart topic openen in het feedback forum.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht