Pagina 1 van 1

Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 21 januari 2016
door 360productfotografie
Hallo mede webwinkeleigenaren, 

Sinds kort zijn wij ook actief in de webshop wereld, onze betalingen lopen via Mollie
Wij hebben aangezien ons prille bestaan nog niet veel ervaring met hun diensten. 

Wat zijn jullie ervaringen met Mollie? 

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 21 januari 2016
door ErwindeB
Onze ervaringen zijn uitstekend. Wij zijn twee jaar geleden overgestapt van iDEAL bij ING naar Mollie en dit is vele malen beter.
Bij hoge volumes is ook goed te onderhandelen over de tarieven van de verschillende betaalmethode.

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 22 januari 2016
door qwyrp
Wij hebben ook goede ervaringen met Mollie (grote aantallen passen ze tareiven aan -> wel om vragen!, correcte uitbetalingen) verder nooit problemen mee.
Al mijn klanten werken met Mollie of ik stel het ze iig voor als mijn 'preferrede' PSPer

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 22 januari 2016
door WebwinkelMeerwaarde
qwyrp schreef:Wij hebben ook goede ervaringen met Mollie (grote aantallen passen ze tareiven aan -> wel om vragen!, correcte uitbetalingen) verder nooit problemen mee.
Al mijn klanten werken met Mollie of ik stel het ze iig voor als mijn 'preferrede' PSPer
Is dit dan de enige reden om deze partij aan te bevelen aan je klanten?
M.a.w. wat zijn je goede ervaringen dan, naast correcte uitbetalingen en aanpasbaarheid (op aanvraag)?

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 22 januari 2016
door rzethof
Wat ik bij Mollie erg waardeer is dat de plugin voor WooCommerce erg goed werkt, je betaallinks kan aanmaken en dat de betaalomgeving er fris uit ziet. Vaak zie je nog wel eens pagina's met een verschrikkelijk uiterlijk, Mollie ziet er modern uit.

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 22 januari 2016
door qwyrp
WebwinkelMeerwaarde schreef:
qwyrp schreef:Wij hebben ook goede ervaringen met Mollie (grote aantallen passen ze tareiven aan -> wel om vragen!, correcte uitbetalingen) verder nooit problemen mee.
Al mijn klanten werken met Mollie of ik stel het ze iig voor als mijn 'preferrede' PSPer
Is dit dan de enige reden om deze partij aan te bevelen aan je klanten?
M.a.w. wat zijn je goede ervaringen dan, naast correcte uitbetalingen en aanpasbaarheid (op aanvraag)?
  • Scherpe tarieven (korting bij meer transacties). Een van de goedkoopste !
  • Dienst is gratis
  • Veel diensten (Ideal, Sofort, Belfius, Mr Cash, Creditcard, Paypal)
  • Geen extra account nodig voor klant
  • Correcte en overzichtelijke manier van uitbetalen

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 22 januari 2016
door WebwinkelMeerwaarde
qwyrp schreef:
WebwinkelMeerwaarde schreef:
  • Scherpe tarieven (korting bij meer transacties). Een van de goedkoopste !
  • Dienst is gratis
  • Veel diensten (Ideal, Sofort, Belfius, Mr Cash, Creditcard, Paypal)
  • Geen extra account nodig voor klant
  • Correcte en overzichtelijke manier van uitbetalen
Juist. Dank voor de toelichting.

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 22 januari 2016
door Rudy
Ik ben iets minder enthousiast. We zijn half 2015 overgestapt naar Mollie i.v.m. een mooie aanbieding met goede prijzen per transactie. Er waren van mijn kant wel enkele punten die ik miste vanuit de PSP die ik daarvoor had. Bij de aquisitie werd mij beloofd dat deze functionaliteiten konden worden toegevoegd, en dat het binnen no-time naar wens zou functioneren. Dat liep helaas anders. Ik heb ze een paar keer verzocht een indicatie voor updates te communiceren, maar het bleef maar uit. Toen ben ik weer teruggegaan naar mijn vorige PSP (Buckaroo Online Payments). Daar heb ik nu ook iets betere tarieven en kan ik weer gebruik maken van al mijn favoriete functies.

Wat viel mij tegen bij Mollie?
  • Betaallinks moeten handmatig worden ingevoerd (Bij Buckaroo gaat dit automatisch bij het aanmaken van een order in Magento)
  • Betaallink betalingen moet je handmatig bijhouden en verwerken in je webshop (Bij Buckaroo gaat dat automatisch op basis van ordernummer)
  • Geen branded emails bij betaallink en overboeking bankgegevens. Voor klanten erg onduidelijk. "Wie is Mollie???" (Bij Buckaroo volledig zelf in te richten met HTML)
  • Betalingen opzoeken met een multistore is omslachtig. Eerst webshop selecteren, tijdbestek en dan pas krijg je de betaling in beeld (Bij buckaroo 1 duidelijk overzicht)
  • Mislukte betaalpogingen niet inzichtelijk. (Bij Buckaroo is alles in te zien)
  • Magento module vrij beperkt. In feite bijna alleen aan/uit. (Bij Buckaroo is alles tot in detail in te stellen)
Toegegeven zijn de tarieven top, maar het systeem en de niet nagekomen beloftes van nota bene de eigenaar Adriaan Mol gaven voor mij de doorslag om terug te verhuizen. Ik zie wel in dat ik redelijk veeleisend ben. Als bovenstaande nadelen voor jou niet relevant zijn zou ik wel gewoon voor Mollie gaan, en profiteren van de mooie tarieven. Voor mij is en blijft het Buckaroo Online Payments.

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 23 januari 2016
door 360productfotografie
Fijn om te horen dat het merendeel wel tevreden is over Mollie. 
Wij hebben van de week onze eerste "echte" betaling voldaan via Mollie. 
Stond gelijk in het account, en de volgende dag wat het bedrag op onze rekening terug te vinden. 

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 24 januari 2016
door Flobbi
Ik ben ook zeer tevreden over Mollie, inderdaad nooit gedoe of iets dergelijks.
Moet wel zeggen dat de webshop draait op WP en daarin is de plug-in ook helemaal prima en geen gedoe. Ik heb dus echter geen ervaring met Magento webshops en Mollie zoals Rudy bijvoorbeeld aangeeft. Daarnaast verwerk ik niet grote aantallen per maand maar toch is het zeer goed te betalen en heb ik ze eigenlijk nog nooit nodig gehad voor klantenservice of iets dergelijks.

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 27 maart 2017
door roosroos
Voor gebruikers van Mollie, wees alert dat Mollie kosten rekent bij het terugstorten van geld naar een klant! Op hun website en ook bij telefonische hulp spreken ze van 0.25 cent aan kosten voor het terugstorten van geld aan een klant. Maar kosten zijn veel hoger.
Als je een credit card betaling van een klant wil terugstorten, stort dan niet het volledige bedrag terug. Mollie rekent gewoon de 2.8 % kosten en 0.25 cent . En bij een hoog bedrag loopt dat behoorlijk op.Zeer teleurgesteld met deze slechte informatie die mollie verstrekt!

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 27 maart 2017
door Momotica
roosroos schreef: Voor gebruikers van Mollie, wees alert dat Mollie kosten rekent bij het terugstorten van geld naar een klant! Op hun website en ook bij telefonische hulp spreken ze van 0.25 cent aan kosten voor het terugstorten van geld aan een klant. Maar kosten zijn veel hoger.
Als je een credit card betaling van een klant wil terugstorten, stort dan niet het volledige bedrag terug. Mollie rekent gewoon de 2.8 % kosten en 0.25 cent . En bij een hoog bedrag loopt dat behoorlijk op.Zeer teleurgesteld met deze slechte informatie die mollie verstrekt!
Vandaag een volledige credit card betaling terug gestort en de kosten worden ook gewoon in mindering gebracht. Je moet alleen €0,25 (ex btw uiteraard) aan refund kosten betalen.
Dit staat in het overzicht van de kosten.

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 27 maart 2017
door OnlineKeys
Vanaf wanneer spreken jullie over 'grote volumes'? Beetje een inschatting maken of het al tijd wordt om Mollie te bellen ;)

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 02 april 2017
door Stekske
OnlineKeys schreef: Vanaf wanneer spreken jullie over 'grote volumes'? Beetje een inschatting maken of het al tijd wordt om Mollie te bellen ;)
Volgens de website van Mollie:
Volumekorting

Voor grote bedrijven hebben we nog scherpere tarieven. Als je meer dan € 50.000 per maand of grote hoeveelheden transacties verwerkt, stuur sales een mail.

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 03 april 2017
door easywebshop
De meeste gebruikers van ons webshopplatform kiezen voor Mollie. Het is een uitstekende betaalprovider, zowel onze klanten uit België als Nederland zijn er zeer positief over.

Als webwinkeliers ontevreden zijn over hun PSP, dan is het meestal om één van deze redenen:
  • hoge (verborgen) fees, opstartkosten, maandelijks terugkerende kosten, complexe kostenstructuur
  • ingewikkelde en langdurige acceptatieprocedures
  • mislukte betalingen
  • blokkeren van geld, lang wachten voor uitbetalingen
Dat is gelukkig verleden tijd.

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 03 april 2017
door OnlineKeys
Stekske schreef: 02 april 2017
OnlineKeys schreef: Vanaf wanneer spreken jullie over 'grote volumes'? Beetje een inschatting maken of het al tijd wordt om Mollie te bellen ;)
Volgens de website van Mollie:
Volumekorting

Voor grote bedrijven hebben we nog scherpere tarieven. Als je meer dan € 50.000 per maand of grote hoeveelheden transacties verwerkt, stuur sales een mail.
Grote hoeveelheden transacties... Helaas nog steeds niet gespecificeerd. Maar de 50.000 halen we helaas nog niet :P

Re: Ervaring met Mollie.nl

Geplaatst: 04 april 2017
door Stekske
OnlineKeys schreef:
Stekske schreef:

Volgens de website van Mollie:

Grote hoeveelheden transacties... Helaas nog steeds niet gespecificeerd. Maar de 50.000 halen we helaas nog niet :P
Denk niet dat het om een paar 100 transacties zal gaan ;-) Je kan natuurlijk altijd eens contact opnemen met Mollie en horen wat ze te zeggen hebben, een nee heb je...
Wat je ook kan doen is naar een Mollie reseller gaan, hun hebben meestal lagere tarieven omdat ze veel trancties inkopen. Ik heb dit gedaan en zit voor bancontact op 0,9% i.p.v. 1,5% en voor kreditkaart op 1,6% i.p.v. 1,8% (binnen Europa) en 2,7% i.p.v. 2,8% (buiten Europa). iDeal en de vaste kosten zijn hetzelfde gebleven. Als je een webwinkel voor België hebt of veel Belgische klanten, dan is het zeker het overwegen waard. 

EDIT:
Ik zit bij een Belgische Mollie reseller en die dus voornamelijk veel bancontact tranacties heeft. Misschien als je naar een Nederlanse Mollie reseller gaat dat er dan wel iets mogelijk is om te zakken in tarief voor iDeal, al weet ik niet hoeveel marge Mollie zelf nog heeft op iDeal transacties, want €0,29 is al erg laag.