Pagina 1 van 1

Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 31 januari 2016
door M&Ms
Beste leden, 

Wij zijn op zoek naar een telefooncentrale die het volgende voor ons kan bieden:
  • Doorschakeling naar mobiel (permanent) aangezien we weinig op kantoor zijn.
  • Tijden instellen (bereikbaar tussen 10:00 en 17:00)
  • Bereikbaar zijn vanuit Nederland & België
Volgens mij is er met deze eisen maar één mogelijkheid en dat is VoIP.
Nou ben ik benieuwd wie er allemaal gebruik van maakt, en met welke provider jullie goede ervaringen hebben?
Er zijn namelijk honderden al dan niet duizenden aanbieders, maar graag zie ik wat ervaringen van wat mensen tegemoet. 
Dit kan wellicht mij of anderen helpen met een beslissing maken. 

Alvast bedankt voor de reactie`s!

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 31 januari 2016
door Electronixs.nl
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen.

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 31 januari 2016
door M&Ms
Electronixs.nl schreef:Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen.
Waar zit je nu met VoIP als ik vragen mag?

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 31 januari 2016
door Klaas Koopman
Ik ben hier momenteel ook mee bezig en recent een partij gesproken die een leuke installatie had staan. Zal hen nog eens vragen om welke aanbieder (en toestel) dit ging.

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 31 januari 2016
door M&Ms
Klaas Koopman schreef:Ik ben hier momenteel ook mee bezig en recent een partij gesproken die een leuke installatie had staan. Zal hen nog eens vragen om welke aanbieder (en toestel) dit ging.
Toestel? Ik ben zelf alleen op zoek naar een nummer die doorgeschakeld wordt naar mijn mobiel, maar wellicht bedoel je de server o.i.d. ? 

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 01 februari 2016
door Electronixs.nl
Ik zit nu bij Skype en dan doorschakelen. Maar dat kan soms aardig in de kosten oplopen. Ben eigenlijk benieuwd of je dit nummer mee kan nemen aangezien ik voor een makkelijk nummer gekozen hebt. Heb me 7 weken terug aangemeld bij xs4all met nummerbehoud maar nog geen enkele reactie.

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 01 februari 2016
door M&Ms
Electronixs.nl schreef:Ik zit nu bij Skype en dan doorschakelen. Maar dat kan soms aardig in de kosten oplopen. Ben eigenlijk benieuwd of je dit nummer mee kan nemen aangezien ik voor een makkelijk nummer gekozen hebt. Heb me 7 weken terug aangemeld bij xs4all met nummerbehoud maar nog geen enkele reactie.
Maar de mogelijkheden zoals op bepaalde tijden bereikbaar zijn is denk ik niet mogelijk via Skype?

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 01 februari 2016
door M&Ms
Ik heb wel meerder keren Voyz voorbij zien komen... hebben mensen hier ervaring mee? 

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 01 februari 2016
door pauwke
Ik heb wel eens zitten nieuwsgierigen op https://www.eigennummer.nl soort van hosted viop.
Wellicht voor jouw situatie een prima oplossing?

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 01 februari 2016
door Jurre Lammertse
Ik gebruik hiervoor Tellix/Bereik.io.
085-nummer, doorgeschakeld naar mobiel, permanent. Heb het basispakket en werkt prima, nooit problemen.

Als je ietsjes meer betaald kun je ook de openingstijden instellen, een welkomstboodschap inspreken etc.

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 01 februari 2016
door M&Ms
pauwke schreef:Ik heb wel eens zitten nieuwsgierigen op https://www.eigennummer.nl soort van hosted viop.
Wellicht voor jouw situatie een prima oplossing?
Ziet er aardig uit. Ik ga daar eens even wat informatie winnen!

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 01 februari 2016
door henk-k
ivootjuh schreef:Ik heb wel meerder keren Voyz voorbij zien komen... hebben mensen hier ervaring mee? 
Voys? Wij hebben een deel van onze nummers bij Voys, gaat allemaal prima, volgens mij best veel functies, maar we gebruiken daar amper iets van.

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 01 februari 2016
door Anonieme vraag
Ook hier goede ervaringen met voys.

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 01 februari 2016
door M&Ms
henk-k schreef:
ivootjuh schreef:Ik heb wel meerder keren Voyz voorbij zien komen... hebben mensen hier ervaring mee? 
Voys? Wij hebben een deel van onze nummers bij Voys, gaat allemaal prima, volgens mij best veel functies, maar we gebruiken daar amper iets van.
Ja helaas zitten er altijd een hoop opties bij, maar net diegene die je moet hebben, zit één pakket hoger ;-D
Ik wil gewoon vermijden dat mensen op onnodige tijdstippen gaan/kunnen bellen. Vandaar dat ik graag die openingstijden optie erbij wil hebben.

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 02 februari 2016
door M&Ms
Ik heb inmiddels de proefperiode aangevraagd bij Voyz. Ben benieuwd hoe het bevalt. 
Weet iemand trouwens of je elke IP telefoon kan gebruiken met dit soort diensten? of kunnen er nog problemen ontstaan met bepaalde/oudere IP telefoons? 

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 03 februari 2016
door Volup
Wij gebruiken een Gigaset DX800A en zijn daar erg tevreden mee, ik geloof dat je tot 6 verschillende accounts kan instellen en die kan je ook weer naar aangesloten handsets doorsturen. 

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 03 februari 2016
door pauwke
ivootjuh schreef:Ik heb inmiddels de proefperiode aangevraagd bij Voyz. Ben benieuwd hoe het bevalt. 
Weet iemand trouwens of je elke IP telefoon kan gebruiken met dit soort diensten? of kunnen er nog problemen ontstaan met bepaalde/oudere IP telefoons? 
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, overweeg ook om dit te gaan proberen.

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 03 februari 2016
door Flobbi
Ik zit zelf ook bij Voys. Is voornamelijk handig omdat je dus kunt doorschakelen tegen relatief lage kosten. Ik heb zelf een landelijk nummer en dus een doorschakel pakket afgenomen omdat ik eveneens weinig op een vaste locatie ben. Is prima en de verbindingskwaliteit is altijd goed. Het enige waar ik tot nu tegenaan gelopen ben is dat ik niet vanuit dat landelijke nummer 'uit' kan bellen vanaf mobiel. Of dit heb ik nog niet ontdekt, dat kan ook. Ik heb het namelijk redelijk vluchtig in gebruik genomen. Maar goed, ik vind Voys helemaal goed.

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 04 februari 2016
door M&Ms
Flobbi schreef:Ik zit zelf ook bij Voys. Is voornamelijk handig omdat je dus kunt doorschakelen tegen relatief lage kosten. Ik heb zelf een landelijk nummer en dus een doorschakel pakket afgenomen omdat ik eveneens weinig op een vaste locatie ben. Is prima en de verbindingskwaliteit is altijd goed. Het enige waar ik tot nu tegenaan gelopen ben is dat ik niet vanuit dat landelijke nummer 'uit' kan bellen vanaf mobiel. Of dit heb ik nog niet ontdekt, dat kan ook. Ik heb het namelijk redelijk vluchtig in gebruik genomen. Maar goed, ik vind Voys helemaal goed.
Beste Flobbi, 
Zover ik weet heb je hiervoor de App nodig op je mobiel (lees dit even). Vanuit daar kan je dan bellen naar elk nummer. Let wel op dat dit kosten met zich mee brengt. Ik gebruik het zelf dus niet, aangezien ik gratis bel met mijn mobiel.

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 04 februari 2016
door M&Ms
Heb inmiddels Voys in gebruik. Ben zeer netjes, goed en snel geholpen. Ik heb het 2 dagen geleden aangevraagd en ben nu online met mijn nummer!
Het enige puntje van kritiek wat ik kan geven, is dat er niet vermeld wordt dat je een belplan aan moet maken binnen het dashboard. 
Er staat namelijk wel dat je nummer geactiveerd is, maar je moet zelf "vast naar mobiel" inschakelen (Uiteraard logisch). Maar ook moet je dus een belplan aanmaken, anders werkt je nummer niet! Ik kreeg in eerste instantie namelijk te horen "dit nummer is niet in gebruik" 

Het belplan is eigenlijk een stappenplan die gevolgd wordt, zodra je gebeld wordt op het nummer, bijvoorbeeld:
  • stap 1 | telefoon wordt doorgeschakeld van "vast naar mobiel: en gaat 30 seconden over
  • stap 2 | voicemail gaat aan
Achteraf is het wel dus logisch, maar een kleine vermelding in de mail of tijdens het telefonisch gesprek met Voys dat er een belplan aangemaakt moet worden was misschien handig geweest. Uiteraard meld ik ze dit ook even, kunnen ze dat stukje misschien oppakken in de toekomst!

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 04 februari 2016
door Electronixs.nl
Beste Flobbi, 
Zover ik weet heb je hiervoor de App nodig op je mobiel (lees dit even). Vanuit daar kan je dan bellen naar elk nummer. Let wel op dat dit kosten met zich mee brengt. Ik gebruik het zelf dus niet, aangezien ik gratis bel met mijn mobiel.
Dit deed ik vroeger al met voipbuster.com. Je kon dan via de website je eigen telefoonnummer invoeren en het bestemmings-nummer. Daarna werd je gebeld en doorgeschakeld. Of je belde een nummer van voipbuster (jou eigen nummer moet dan bekend zijn in het systeem) en kan je dan een telefoonnummer invoeren waardoor je ook met het vaste nummer kon bellen. Er waren toen nog geen apps

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 05 februari 2016
door Flobbi
ivootjuh schreef:
Flobbi schreef:Ik zit zelf ook bij Voys. Is voornamelijk handig omdat je dus kunt doorschakelen tegen relatief lage kosten. Ik heb zelf een landelijk nummer en dus een doorschakel pakket afgenomen omdat ik eveneens weinig op een vaste locatie ben. Is prima en de verbindingskwaliteit is altijd goed. Het enige waar ik tot nu tegenaan gelopen ben is dat ik niet vanuit dat landelijke nummer 'uit' kan bellen vanaf mobiel. Of dit heb ik nog niet ontdekt, dat kan ook. Ik heb het namelijk redelijk vluchtig in gebruik genomen. Maar goed, ik vind Voys helemaal goed.
Beste Flobbi, 
Zover ik weet heb je hiervoor de App nodig op je mobiel (lees dit even). Vanuit daar kan je dan bellen naar elk nummer. Let wel op dat dit kosten met zich mee brengt. Ik gebruik het zelf dus niet, aangezien ik gratis bel met mijn mobiel.
Dankjewel! Ik ga het eens doorlezen

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 05 februari 2016
door M&Ms
Electronixs.nl schreef:
Beste Flobbi, 
Zover ik weet heb je hiervoor de App nodig op je mobiel (lees dit even). Vanuit daar kan je dan bellen naar elk nummer. Let wel op dat dit kosten met zich mee brengt. Ik gebruik het zelf dus niet, aangezien ik gratis bel met mijn mobiel.
Dit deed ik vroeger al met voipbuster.com. Je kon dan via de website je eigen telefoonnummer invoeren en het bestemmings-nummer. Daarna werd je gebeld en doorgeschakeld. Of je belde een nummer van voipbuster (jou eigen nummer moet dan bekend zijn in het systeem) en kan je dan een telefoonnummer invoeren waardoor je ook met het vaste nummer kon bellen. Er waren toen nog geen apps
klopt, dat bestaat al jaren. Maar voipbuster is niet echt gebruiksvriendelijk. Een partij kiezen met een goede klantenservice is voor je bedrijf wel zo fijn ;-) Al zijn de forums van Voipbuster enorm. 
Ik kan namelijk ook kiezen om een eigen asterisk te draaien op mijn server, maar doe dit bewust niet. Het scheelt me een hoop tijd en ellende als er iets niet werkt. 

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 07 februari 2016
door pauwke
 Ondertussen ook een overeenkomst getekend bij voys.
Ik verwacht volgende week de toestellen binnen, ben benieuwd. Tot op heden prima geholpen door zeer vriendelijke mensen met verstand van zaken.

Re: Welke VoIP provider anno 2016 (ervaringen / suggesties)

Geplaatst: 07 februari 2016
door libertes
Voys is een goede voip aanbieder. Mocht je echter primair willen doorschakelen, neem dan ook eens een kijkje op https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/ ... rdservice/ .

Momenteel kun je doorschakelen of de telefoon laten opnemen met jouw bedrijfsnaam door onze telefoniste. We werken aan meer opties zoals het zelf kunnen beantwoorden van de telefoon via de browser als je er bent en wanneer je er niet bent de telefoon laten doorschakelen...