Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
joost88
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 maart 2016

Garantie verschil Nederland en Amerika

18 maart 2016

Hallo, ik ben geïnteresseerd om een in Amerika geproduceerd product naar Nederland te importeren. Dit wil ik doen als importeur en niet als handelsagent.
Op dit moment is het al mogelijk om dit product online te bestellen in Amerika en naar Nederland te laten verzenden, ik wil dit alleen in veelfout doen.

Waar ik het meest mee zit is het verschil in garantie tussen Nederland en Amerika.
Op het product dat ik wil importeren zit een garantie van 1 jaar in Amerika. 
In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

Wanneer ik dit product in Nederland verkoop dan kan de klant na 3 jaar dus terug komen op de garantie die in Nederland bepaalt is. 
Dit zou dan een probleem opleveren.

Is er een mogelijkheid om de Amerikaanse garantie aan te houden in Nederland? Of hoe kan ik dit op een andere manier oplossen?

Alvast bedankt
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Garantie verschil Nederland en Amerika

18 maart 2016

Dit zou dan een probleem opleveren.
Je bedoelt dat het een probleem is omdat jij voor de kosten moet opdraaien? 
Als het een goed product is zal het niet vaak stuk gaan. Na langere tijd is de garantie niet altijd meer 100% maar hoef je maar een deel te vergoeden. Marge hoog genoeg houden en deel apart zetten voor garantiegevalletjes.
 
Jaap
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 februari 2010

Re: Garantie verschil Nederland en Amerika

23 maart 2016

Als importeur van goederen wordt jij gezien als de producent. Dit betekent dat iedereen bij jou terug kan komen en dat je zelf eventuele problemen moet oplossen met jouw leverancier.
 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Garantie verschil Nederland en Amerika

25 maart 2016

Dit lijkt mij inderdaad een geval 'ondernemersrisico'. Je zult dus inderdaad in de marge moeten calculeren dat een gedeelte kapot kan gaan. Zijn daar toevallig gegevens of iets dergelijks over bekend? Of weet je wellicht van bedrijven in Noord-Amerika hoeveel producten gemiddeld kapot gaan. Wellicht dat je dat eens kunt onderzoeken.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
joost88
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 maart 2016

Re: Garantie verschil Nederland en Amerika

04 april 2016

Bedankt voor jullie antwoorden.

Het gaat om een product van 6000 dollar, dus ik zal eens kijken naar de marge etc.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Garantie verschil Nederland en Amerika

05 april 2016

Vaak als het om zulke bedragen gaan is de winst ook stukken beter dus gemakkelijker in te calculeren.
Maar als het product defect gaat kan het dan gerepareerd worden? Een reparatie is meestal stukken goedkoper als het hele product vervangen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht