Nieuwe webwinkel, rembours of afterpay/billink
Geplaatst: 01 april 2016
Hoi allen, ik ben druk bezig mijn webwinkel in elkaar te zetten en nu twijfel ik een beetje tussen een aantal achteraf betaalopties.
Ik was aanvankelijk van plan om gewoon rembours aan te bieden en de kosten zo'n beetje 1 op 1 door te berekenen zodat er minimaal gebruik van gemaakt zou worden.. Wel lekker veilig, maar ook wel ouderwets en niet zo klantvriendelijk.
Vooral het feit dat steeds meer mensen mobiel winkelen en daardoor niet altijd de mogelijkheid hebben om direct een betaling te doen, en het vertrouwen dat achteraf betalen met zich meebrengt, doet mij denken dat een andere achteraf betaalmethode misschien beter is. Dan zou ik de kosten ook (deels) door kunnen berekenen maar is de klant meestal wel goedkoper uit dan met rembours. Waar ik dan wel weer "bang" voor ben is dat meer mensen ideal laten zitten en kiezen voor achteraf betalen en dat ik meer retouren krijg (want toch nog niet betaald).
Klarna valt af omdat de maandelijkse kosten vooral in het begin te hoog zullen zijn. Afterpay is wel bekend, maar een googlesearch geeft nogal wat negatieve (klant)ervaringen. Billink lijkt me minder bekend wat het klantenvertrouwen misschien weer wat minder maakt, maar is wel weer goedkoper..
Dus wat ik me afvraag; wat zijn de ervaringen van winkeliers die overgestapt zijn van rembours naar bijv. afterpay of billink? Heeft dit veel invloed gehad op het aantal verkopen? Is er een (grote) verschuiving geweest van ideal naar achteraf betalen? Wat zijn de ervaringen met deze services?
Veel vragen, maar ben erg nieuwschierig naar de reacties
Ik was aanvankelijk van plan om gewoon rembours aan te bieden en de kosten zo'n beetje 1 op 1 door te berekenen zodat er minimaal gebruik van gemaakt zou worden.. Wel lekker veilig, maar ook wel ouderwets en niet zo klantvriendelijk.
Vooral het feit dat steeds meer mensen mobiel winkelen en daardoor niet altijd de mogelijkheid hebben om direct een betaling te doen, en het vertrouwen dat achteraf betalen met zich meebrengt, doet mij denken dat een andere achteraf betaalmethode misschien beter is. Dan zou ik de kosten ook (deels) door kunnen berekenen maar is de klant meestal wel goedkoper uit dan met rembours. Waar ik dan wel weer "bang" voor ben is dat meer mensen ideal laten zitten en kiezen voor achteraf betalen en dat ik meer retouren krijg (want toch nog niet betaald).
Klarna valt af omdat de maandelijkse kosten vooral in het begin te hoog zullen zijn. Afterpay is wel bekend, maar een googlesearch geeft nogal wat negatieve (klant)ervaringen. Billink lijkt me minder bekend wat het klantenvertrouwen misschien weer wat minder maakt, maar is wel weer goedkoper..
Dus wat ik me afvraag; wat zijn de ervaringen van winkeliers die overgestapt zijn van rembours naar bijv. afterpay of billink? Heeft dit veel invloed gehad op het aantal verkopen? Is er een (grote) verschuiving geweest van ideal naar achteraf betalen? Wat zijn de ervaringen met deze services?
Veel vragen, maar ben erg nieuwschierig naar de reacties