@Zaanstreek
Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, vroeger dacht ik er ook hetzelfde over als jou, vandaar dat ik ook met een gratis keurmerk ben begonnen. Het idee was dat inkomsten gehaald konden worden via partners en dat de hoeveelheid werk wel mee zou vallen. Hoeveel werk kan een webwinkel keuren immers zijn?
Niets is minder waar. Het keuren van de webwinkels is slechts het topje van de ijsberg. Veel tijd gaat ook zitten in de bemiddeling bij geschillen, klantbeoordelingen die onderzocht moeten worden, juridisch advies richting webwinkels, administratie, het doorontwikkelen van onze techniek/software, het ontwikkelen van onze website en de marketing. Dat doe je dus niet met 1 persoon.
Wel wil ik eerst de feiten even goed hebben. We hebben inderdaad 3700 aangesloten webwinkels en 7400 aanmeldingen. Het verschil zit hem in goedgekeurde/afgekeurde webwinkels. We keuren dus niet zomaar iedereen goed en alleen goedgekeurde leden betalen.
Een lid kan tevens meerdere webwinkels hebben. Tot 5 webwinkels betaal je slechts 7 euro per maand. Hoeveel betalende leden we hebben is concurrentiegevoelige informatie, ik kan je echter garanderen dat de omzet (helaas) niet in de buurt komt van jouw schatting. Als je op onze teampagina kijkt zie je dat het een full-time baan van meerdere mensen is. Zo zitten we dagelijks met meer dan 4 full-timers op kantoor nog aangevuld met part-timers en freelancers voor de techniek, marketing en hosting. Dat zijn enkel de personeelskosten, ook zijn er kosten voor adwords, kantoorruimte, beursbezoek, runnen van de geschillencommissie, etc. We werken dus echt tegen kostprijs.
Dat je een jaar lang vrij spel hebt is ook niet waar. Het keuren is slechts 1 van onze werkzaamheden. We zijn er ook bij klachten en bemiddelen daarbij. Tevens verzamelen we klantbeoordelingen. Hierdoor merken we dus misstanden ook veel eerder op. Kan er dan niets mis gaan? Nee, we bieden geen 100% garantie. Dat kan ook niet voor 7 euro per maand (ook niet voor 70). Wel heb je als consument veel meer zekerheden dan bij een webwinkel die geen keurmerk heeft. Zo merken we misstanden erg snel op middels onze eigen klantbeoordelingen tool en bemiddelen we bij geschillen. Er is namelijk bijna nooit sprake van oplichting, maar eerder van een onderling conflict. In de meeste gevallen kunnen we dan gezamenlijk tot een oplossing komen. Ook krijg je het keurmerk niet zomaar, niet voor niks worden veel webwinkels bij ons na aanmelding afgekeurd.
Voor webwinkeliers is deze 7 euro snel terug verdiend. Zo werd er onlangs nog een conversie toenamen van 18% gemeten bij een onafhankelijke test. Lees daar meer over op
https://www.webwinkelkeur.nl/blog/webwi ... e-ab-test/