Pagina 1 van 1

Wel of geen herinnerings-email

Geplaatst: 18 mei 2016
door eriks1805
Het komt af en toe voor dat een klant zich geregistreerd en dan iets in de winkelwagen doet. Deze verloopt dan. Is het zinvol om een email te sturen dat de bestelling niet is afgerond en/of wij kunnen helpen. Of komt dit slecht over?

Re: Wel of geen herinnerings-email

Geplaatst: 18 mei 2016
door Volup
eriks1805 schreef:Het komt af en toe voor dat een klant zich geregistreerd en dan iets in de winkelwagen doet. Deze verloopt dan. Is het zinvol om een email te sturen dat de bestelling niet is afgerond en/of wij kunnen helpen. Of komt dit slecht over?
Dat kun je alleen doen als ze al een e-mailadres achter hebben gelaten, als ze bijvoorbeeld een account hebben. Ik heb er goede ervaringen mee maar denk wel dat die mensen misschien sowieso hadden afgerekend. Bijvoorbeeld als ze 's middags iets in de winkelmand plaatsen om 's avonds thuis af te rekenen als ze een randomreader bij de hand hebben.

Re: Wel of geen herinnerings-email

Geplaatst: 18 mei 2016
door eriks1805
Ik heb verder alle gegevens. Zoals vandaag, 2 registraties maar geen bestelling. Ik wil namelijk niet drammerige overkomen.

Hoe snel stuur jij de email?

Re: Wel of geen herinnerings-email

Geplaatst: 18 mei 2016
door PaulG
Wij sturen die mail na 36 uur.
We willen ook niet drammerig overkomen en vertellen alleen dat ze de bestelling kunnen afmaken en dat de bestelling als ze niets doen automatisch verwijderd wordt.

Re: Wel of geen herinnerings-email

Geplaatst: 18 mei 2016
door WebwinkelMeerwaarde
Dit is natuurlijk een beetje afhankelijk van je doelgroep, maar omdat de grote spelers dit ook doen, wordt een kort mailtje als herinnering door veel mensen niet als storend ervaren.

Voor steeds meer webwinkels blijkt dit een goede manier om het percentage afhakers te verminderen.

De registratie geeft eigenlijk al een koopintentie aan.

Re: Wel of geen herinnerings-email

Geplaatst: 18 mei 2016
door i-mobile
Mail? Ik bel ze meestal of er een probleem was op de site, dat is natuurlijk niet zo maar dan hoor waar de twijfel zat of zit. Nog nooit meegemaakt dat men zei, he wat vervelend dat u belt.....

Re: Wel of geen herinnerings-email

Geplaatst: 18 mei 2016
door Volup
eriks1805 schreef:Ik heb verder alle gegevens. Zoals vandaag, 2 registraties maar geen bestelling. Ik wil namelijk niet drammerige overkomen.

Hoe snel stuur jij de email?
Bij een shop na een dag bij de ander na 3 uur, 
die van na een dag spelen we op 'kunnen we u ergens mee helpen?' die van drie uur luidt 'maak uw bestelling af'.

Re: Wel of geen herinnerings-email

Geplaatst: 18 mei 2016
door WebwinkelMeerwaarde
Volup schreef:  die van drie uur luidt 'maak uw bestelling af'.
Klinkt eigenlijk best dwingend...
(of ligt dat aan mij?)