Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Kafa
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2016

Vergunning nodig verkoop voedingsmiddelen?

25 mei 2016

Al zoekende op dit forum, heb ik het antwoord nog niet kunnen vinden op de volgende vraag: ik ben bezig met het opstarten van een webwinkel (in België) en wil o.a. voedingsmiddelen verkopen en nu vraag mij af of je hiervoor een vergunning (van FAVV o.i.d.) nodig hebt of dat je gewoon producten kunt verkopen. Iemand enig idee? Vast bedankt!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vergunning nodig verkoop voedingsmiddelen?

25 mei 2016

Ik vermoed dat je met name voor opslag en transport aan wat regels voor hygiëne en voedselveiligheid zult moeten voldoen, vooral als je bijvoorbeeld koelverse producten of rauw vlees, verse vis en dergelijke gaat verkopen. Lijkt me verstandig om daarover inderdaad eens te bellen naar de FAVV.
 
Kafa
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2016

Re: Vergunning nodig verkoop voedingsmiddelen?

25 mei 2016

Bedankt voor je reactie. Het wordt geen verse vis e.d., maar droogwaren. Een telefoontje naar de FAVV zal waarschijnlijk uitkomst bieden.
 
ottovanpeer
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 maart 2016

Re: Vergunning nodig verkoop voedingsmiddelen?

26 mei 2016

Ik denk niet dat je vooraf een vergunning nodig hebt, maar net als in Nederland zal ook in België steekproefsgewijs gecontroleerd worden of de voedingsmiddelen aan de wettelijke eisen voldoen. En dan gaat het niet alleen om de voedselveiligheid, maar ook om de de verpakkings- en etiketteringsvoorschriften.
Een informatieve site is: http://www.belgium.be/nl/gezondheid/gez ... veiligheid
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Kafa
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2016

Re: Vergunning nodig verkoop voedingsmiddelen?

26 mei 2016

Bedankt voor je reactie. Die site was ik idd ook tegen gekomen. Etikettering en verpakking zijn zeker punten van aandacht. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht