Pagina 2 van 2

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

Geplaatst: 21 september 2016
door Gustavo Woltmann
Sabine Emilie schreef:Gemiddeld vult 5% van de klanten inderdaad reviews in. Mijn ervaring is dit percentage sterk omhoog gaat als je klanten per SMS vraagt om je product of dienst te reviewen. Het SMS' je kan je heel eenvoudig houden: 
"Dank u voor uw aankoop. Bent u tevreden? Laat het ons a.u.b weten door een review te plaatsen."  + link waar uw de review wilt hebben. Tegenwoordig hebben mensen meer hun telefoon in hun handen dan dat ze voor een laptop zitten. Daarbij zullen gebruikers meer " vrije tijd" hebben op  het moment dat ze op hun mobiel zitten dan wanneer ze achter hun laptop zitten. Een review plaatsen, bijvoorbeeld, als je je in de trein zit te vervelen is niet zoveel moeite. Een ander voordeel is dat je via deze manier meteen een review op meerdere site kan laten plaatsen. 
Best wel een laag percentage, wel een goed punt over het feit dat de meesten toch met hun smartphone in de hand zitten en dan snel even een review kunnen invullen.

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

Geplaatst: 21 september 2016
door Gustavo Woltmann
Momotica schreef:Bedankt voor de reacties.
Ik ga het gewoon eens proberen, ik heb wel de (standaard) uitnodiging mail wat persoonlijker gemaakt nu.
Hou je ons op de hoogte Momotica? voor een beginneling zoals ik zijn de ervaringen van andere starters erg interessant.

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

Geplaatst: 28 september 2016
door libertes
Gustavo Woltmann schreef:
Sabine Emilie schreef:Gemiddeld vult 5% van de klanten inderdaad reviews in. Mijn ervaring is dit percentage sterk omhoog gaat als je klanten per SMS vraagt om je product of dienst te reviewen. Het SMS' je kan je heel eenvoudig houden: 
"Dank u voor uw aankoop. Bent u tevreden? Laat het ons a.u.b weten door een review te plaatsen."  + link waar uw de review wilt hebben. Tegenwoordig hebben mensen meer hun telefoon in hun handen dan dat ze voor een laptop zitten. Daarbij zullen gebruikers meer " vrije tijd" hebben op  het moment dat ze op hun mobiel zitten dan wanneer ze achter hun laptop zitten. Een review plaatsen, bijvoorbeeld, als je je in de trein zit te vervelen is niet zoveel moeite. Een ander voordeel is dat je via deze manier meteen een review op meerdere site kan laten plaatsen. 
Best wel een laag percentage, wel een goed punt over het feit dat de meesten toch met hun smartphone in de hand zitten en dan snel even een review kunnen invullen.
Een heel mooi idee. 

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

Geplaatst: 29 september 2016
door heathenmead
Wij hadden laatst een actie om onder de reviews een cadeau pakket te verloten.

Dit hielp zeer goed :) 

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

Geplaatst: 29 september 2016
door WebwinkelMeerwaarde
En hoeveel van jullie klanten vullen een review in?

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

Geplaatst: 29 september 2016
door heathenmead
WebwinkelMeerwaarde schreef:En hoeveel van jullie klanten vullen een review in?
Momenteel zitten wij ongeveer rond de 15% - 20%.
Maar voor de actie was dit ook maar rond de 5%.

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

Geplaatst: 13 oktober 2016
door pricilla
Het is niet elke maand hetzelfde. Gemiddeld zal het ongeveer tussen de 5% t/m 10% zijn.
Dit is wel toegenomen door de klanten een incentive te geven om een review te plaatsen, bijv. spaarpunten, korting of iets dergelijks.

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

Geplaatst: 17 oktober 2016
door WebwinkelMeerwaarde
Bedankt voor je input.

Zo te lezen zit je op hetzelfde percentage als Veel anderen hier.

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

Geplaatst: 26 maart 2017
door ReinierM.
Ik ben nieuw op dit forum waardoor ik wat laat reageer maar wat me opvalt is dat de meeste shops die hier gereageerd hebben tussen de 5% en 15% respons hebben op een review verzoek. Als ik vervolgens kijk naar het aantal reviews dat die shops online hebben staan dan zijn dat er nooit meer dan een paar honderd. Dat terwijl alle reacties al maanden geleden gepost zijn..  :shock: 

Wij zijn ongeveer een jaar bezig met onze online biologische winkel en hebben momenteel meer dan 1300 beoordelingen via Kiyoh door simpel weg elke klant automatisch een hele korte enquête te sturen met alleen een paar simpele vragen over de levering. Daarnaast kondigen we aan dat we een paar dagen na het leveren van de bestelling een uitnodiging zullen sturen voor een review waarbij we aangeven dat hun mening/ feedback erg gewaardeerd wordt. Veel meer is er niet nodig volgens mij.. Onze respons ligt rond de 20% :-)

Gr. Reinier

Re: Hoeveel klanten vullen review in?

Geplaatst: 27 maart 2017
door OnlineKeys
ReinierM. schreef: Ik ben nieuw op dit forum waardoor ik wat laat reageer maar wat me opvalt is dat de meeste shops die hier gereageerd hebben tussen de 5% en 15% respons hebben op een review verzoek. Als ik vervolgens kijk naar het aantal reviews dat die shops online hebben staan dan zijn dat er nooit meer dan een paar honderd. Dat terwijl alle reacties al maanden geleden gepost zijn..  :shock: 

Wij zijn ongeveer een jaar bezig met onze online biologische winkel en hebben momenteel meer dan 1300 beoordelingen via Kiyoh door simpel weg elke klant automatisch een hele korte enquête te sturen met alleen een paar simpele vragen over de levering. Daarnaast kondigen we aan dat we een paar dagen na het leveren van de bestelling een uitnodiging zullen sturen voor een review waarbij we aangeven dat hun mening/ feedback erg gewaardeerd wordt. Veel meer is er niet nodig volgens mij.. Onze respons ligt rond de 20% :-)

Gr. Reinier
Je hebt hier wel een bijzondere doelgroep te pakken natuurlijk. 20% is erg nettjes en daar mag je heel tevreden mee zijn wat mij betreft! Wij zitten zelf op een enorm laag percentage, maar promoten dit op het moment dan ook geheel niet. Of dat verstandig is of niet is een tweede, maar voorlopig nog niet nodig gehad ;)