Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Haroldd
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 december 2015

Verzending van sieraden

16 september 2016

Onlangs ben ik gestart met de verkoop van zelfgemaakte sieraden. Waar ik deze eerst alleen offline verkocht, doe ik dit nu ook online. Nu zit er slechts een 2 tot 4 euro marge op per bestelling. Nu ben ik deze week online gegaan met de webshop. De sieraden verzend ik in een gewone enveloppe en doe ik nu normale postzegels op. Op de enveloppe schrijf ik met een stift de adressen. Uiteraard is dit niet de meest professionele manier en dit wil ik veranderen. Nu heb ik binnen deze week al een klacht gehad dat de sieraden zouden zijn gebogen (waarschijnlijk tijdens de verzending).

Voor een andere webshop, verzend ik al mijn pakketten via MyParcel. Deze kunnen niet door de brievenbus. Bij MyParcel print ik de labels op a4 vellen uit, via een gewone printer (4 stuks per vel). Nu wil ik ook de labels voor de enveloppen uitprinten, echter weet ik niet hoe ik dit kan doen.

Nu zijn mijn concrete vragen: 
Hoe kan ik mijn sieraden op een zo goedkoop mogelijke manier veilig verzenden? 
Hoe kan ik de postzegel vervangen? 
Is er een soort bestand waarmee de etiketten op kan maken en vervolgens kan uitprinten op de a4 vellen? 

Ik ben op de hoogte van brievenbuspakketten, echter zijn de marges te laag hiervoor. Deze zou ik eventueel dus moeten verhogen, maar het liefst houd ik de lage prijzen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! 

Met vriendelijke groet,

Harold
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Verzending van sieraden

17 september 2016

Wat dacht je van de brievenbuspakjes van MyParcel? 

En je kan volgens mij bij MyParcel ook blanco etiketten maken. 

Of anders zou ik eens kijken naar een DymoXL. Deze kan de etiketten printen voor je andere webwinkel, en hier zit een mooi software programma bij, waarbij je zelf etiketten kan maken.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Verzending van sieraden

17 september 2016

Ik verstuur sommige sieraden in noppenenveloppen. Deze voorzie ik dan nog van een extra laag noppen. Anders gaat het mis in de sorteermachine.
Is het een kwetsbaarder sieraad dan verstuur ik het in een brievenbusdoosje. Die zijn er in allerlei maten. Dat kun je ook als brievenbuspost versturen.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Verzending van sieraden

17 september 2016

Dymo XL is een mooie oplossing maar de originele Dymo etiketten zijn niet goedkoop. Er zijn gelijkwaardige goedkope alternatieven voor. Brievenbusdoosjes op A5 formaat zijn een goede verpakking voor dit soort handel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Verzending van sieraden

18 september 2016

Niet verkeerd bedoeld, maar als je marges te laag zijn voor (professionele) verzending , hoe realistisch is dan je verdienmodel?

Dit kan je alleen doen bij hele grote afname...
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Verzending van sieraden

18 september 2016

Niet iedereen heeft kennelijk een webwinkel met een "verdienmodel" Mogelijk is hier sprake van een hobby die het materiaal-gebruik bekostigt met de verkochte spullen. Desalniettemin is een nette brievenbusdoos met een (digitale) postzegel m.i.niet niet on-professioneel.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Verzending van sieraden

18 september 2016

Ik had laatst ook klachten over wifi adapter die krom waren. Er blijk nog best aardig wat druk op het pakketje uit te oefenen in de sorteermachine. Neem een A4 bubbel envelop. Doe het product erin. Vouw hem dan dubbel en sluiten met de plakrand. Misschien nog een extra tape over de sluiting. Bij mij komt dan alles schadevrij aan.

Bij myparcel kan er gewoon een ongefrankeerd etiket worden gemaakt. En dan even een postzegel erop (evt. digitale postzegel). Bij mijnwebwinkel kan dit ook rechtstreeks.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Verzending van sieraden

19 september 2016

Desalniettemin is een nette brievenbusdoos met een (digitale) postzegel m.i.niet niet on-professioneel.
Nee, maar een gewone envelop met postzegels en het adres handgeschreven met stift wel...
Daarbij doe het feit dat TS schrijft over nog een webshop en de marges, dat het niet de bedoeling is dat de webshops hobbymatig zijn/ blijven. Maar misschien zit ik ernaast.
 
PixieBell
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 september 2011

Re: Verzending van sieraden

19 september 2016

Voor sieraden zou ik zeker bubbelenveloppen aanraden.
Daar zitten ze een heel stuk steviger in. Bij gewone enveloppen drukt de sorteer ze vaak naar de punt, waardoor het scheurt en eruit valt.
Je sieraad komt er ook sneller tussen en knapt dan snel.
Ik verzend dagelijks een hoop sieraden op deze manier en dat gaat altijd goed!
Adressen schrijf ik er met een pen op. Ik vind labels ook erg netjes staan. Maar een persoonlijke envelop vind ik ook leuk.
Succes!
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Verzending van sieraden

19 september 2016

Adressen schrijf ik er met een pen op. Ik vind labels ook erg netjes staan. Maar een persoonlijke envelop vind ik ook leuk.
Succes!
Interessant om het even van een andere kant te bekijken. Het is op die manier ook een kans om je te onderscheiden door de persoonlijke aanpak. Afhankelijk van je doelgroep kan dat natuurlijk ook best werken.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Verzending van sieraden

19 september 2016

Kleine, relatief zware voorwerpen (zoals metalen sieraden) kunnen heen en weer gaan schuiven in een bubbelenveloppe en lopen ook het risico te worden platgedrukt in het geautomatiseerde postsorteerproces. Ook kunnen de bubbels hier beschadigen zodat mogelijk de inhoud zoekraakt.  Een kartonnen brievenbusdoosje is een stuk steviger, maar is duurder en vraagt meer porto.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Verzending van sieraden

19 september 2016

Misschien ook wel interessant om te weten, hoe post wordt gesorteerd: 

https://www.youtube.com/watch?v=9exsQMTPIbY 

Dan kan je je ook wel wat voorstellen bij eventuele dingen waar je rekening mee moet houden. 
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Verzending van sieraden

19 september 2016

Kleine, relatief zware voorwerpen (zoals metalen sieraden) kunnen heen en weer gaan schuiven in een bubbelenveloppe en lopen ook het risico te worden platgedrukt in het geautomatiseerde postsorteerproces.
Ik heb die ervaring al met sieraden en onderdelen die van kunststof zijn gemaakt. Het gaat gewoon met te veel geweld door het sorteerproces. Ik heb daar een keer of wat klachten over gehad. Sindsdien pak ik het anders in. Tegenwoordig gaat het zodanig in een noppenenvelop dat het niet of nauwelijks kan gaan schuiven met die extra laag noppen er om. Sindsdien geen klachten meer gehad. En veel gaat gelijk al een klein brievenbusdoosje in. Weet je zeker dat het heel aankomt. De tip van Electronixs.nl van de dubbelgevouwen noppenenvelop vind ik ook een goeie.
 
Gebruikersavatar
Pakjesfabriek
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 september 2016
Contacteer:

Re: Verzending van sieraden

19 september 2016

Beste Harold,
Spam
Met vriendelijke groet,

Stef Janssen
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 22 september 2016, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spam
 
Armande
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 juli 2016

Re: Verzending van sieraden

20 september 2016

Ik heb jarenlange ervaring met het versturen van sieraden. Ik doe het altijd in een bubbeltjes-envelop. Het sieraad zelf is dan ook nog in noppenfolie ingepakt en wel zodanig dat het niet kan rammelen. Dus elke oorbel apart met een stukje folie ertussen. Bij de verzending van kralen net zo. Daar rol ik alles stevig in en die rolletjes plak ik aan elkaar zodat ik zeker ben dat het niet over elkaar kan schuiven in de envelop. Want dan wordt het pakketpost (katsjing met administratiekosten).

Nu ik ook in Duitsland bestellingen verstuur, kan dat steeds in een klein doosje. Zoveel handiger. Als ik even een zijsprong mag maken, ik heb gisteren een blog geschreven over de verschillen tussen een duitse en nederlandse webshop. De verzending is daar onderdeel van. http://armande.net/2016/09/19/wat-zijn- ... e-webshop/
www.armande.net voor informatie over het starten van een webwinkel
 
PixieBell
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 september 2011

Re: Verzending van sieraden

22 september 2016

Je kunt eventueel ook nog een mooi kartonnetje, of een dikkere flyer zodat het een soort kaartje is, in de maat van je envelop laten drukken.
Dan kun je daar de verpakking van je sieraad aan vast plakken. Staat het ook nog leuk en is het nog iets steviger.
Ik doe het nooit omdat het altijd goed gaat zo, maar heb het wel eens gezien en samen met de suggesties van Armande, lijkt het me ook een goede optie!