Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Djowie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 september 2016

Beste lezers, jullie mening.

02 oktober 2016

Beste Lezers,

Graag zou ik jullie meningen willen horen over mijn naam voor mijn webshop.
Het gaat om Elektrosoires.nl, voor het verkoop van Accesoires voor verschillende elektronische apparaten, hoesjes voor telefoons, laptoptassen, kabeltjes, stickers etc.

Graag jullie eerlijke mening, daar leer ik het meest van.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Beste lezers, jullie mening.

02 oktober 2016

De naam is min of meer beschrijvend (voor een deel van je producten). Daar zou ik juist niet voor kiezen.

Persoonlijk zou ik gaan voor een leuke/ passende naam. Denk hierbij meer aan een merknaam, in plaats van een beschrijvende naam.
 
Gebruikersavatar
Capaly
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 september 2016
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Beste lezers, jullie mening.

04 oktober 2016

Misschien dat deze artikelen je wat inzichten kunnen geven.
8 Mistakes To Avoid When Naming Your Business

10 rules for picking a company name
 
Armande
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 juli 2016

Re: Beste lezers, jullie mening.

04 oktober 2016

De naam is ook een beetje lastig te spellen, dat kan ook een nadeel zijn.
www.armande.net voor informatie over het starten van een webwinkel
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Gustavo Woltmann
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 september 2016

Re: Beste lezers, jullie mening.

05 oktober 2016

Ja, ik vind het ook een beetje moeilijk lezen, ik moest het een paar keer herlezen voor ik het doorhad...
Op zich is er niets mis met een beschrijvende naam, omdat zo snel duidelijk wordt waarover het gaat, maar dan moet het wel een naam zijn die vlot in de mond ligt.

elektroaccessoires.nl; elektro-accessoires.nl; ... mss?
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Beste lezers, jullie mening.

06 oktober 2016

De site doet het niet bij mij. Is ie down?
 
Gebruikersavatar
Joris van NeoSEM
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 oktober 2016
Contacteer:

Re: Beste lezers, jullie mening.

06 oktober 2016

He, 

Ik krijg hem net als @ikfixhetvoorje ook niet te pakken. 
NeoSEM.nl zorgt voor meer omzet voor jouw webshop. Ontdek nu waar jouw kansen liggen.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Beste lezers, jullie mening.

06 oktober 2016

Er wordt om een mening over de naam gevraagd. De website is ook gewoon nog niet live ;-)
 
Gebruikersavatar
Flobbi
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 januari 2016
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Beste lezers, jullie mening.

19 oktober 2016

Elektrosoires ligt niet echt lekker in de mond. Een merknaam lijkt mij ook beter; wellicht dat dit in de opstartfase niet direct voordelig is aangezien de naam niet de lading dekt. Op den duur denk ik echter wel dat het handiger is om een vlotte naam te hebben die goed in de mond ligt.
https://www.flobbi.nl
Flobbi - Verkoop je smartphone & tablet!
Hoge vergoeding, gratis aangetekend verzenden en lid van Stichting WebwinkelKeur.
 
Stickerparadijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 november 2016

Re: Beste lezers, jullie mening.

18 november 2016

Ik kan de site niet bereiken, klopt dit?
 
TheFlippedTable
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 augustus 2016

Re: Beste lezers, jullie mening.

24 november 2016

Als je nu 1 letter weghaalt en er elektrosores van maakt, dan heb je misschien toch bijna de naam die je wilde, het is makkelijker te schrijven en het bevat een portie humor :D
 
Gebruikersavatar
klezzer
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 januari 2016
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Beste lezers, jullie mening.

22 december 2016

De naam moet zo makkelijk mogelijk te onthouden zijn. [font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Een leuke en passende naam is niet heel belangrijk. Natuurlijk moet je website geen hamburgers.nl heten als je elektronica verkoopt :)[/font]

[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif]Denk bijvoorbeeld aan HEMA. Vrijwel niemand weet waar de letters HEMA voor staan (Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Rotterdam)[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif][color=#252525][font=sans-serif]. HEMA is makkelijk uit te spreken, makkelijk te onthouden en makkelijk te schrijven. In dat opzicht een prima merknaam.  [/font][/color][/font][/font]

[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif][font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif][color=#252525][font=sans-serif]Denk er ook aan dat bij het kiezen van een bedrijfs/webshop naam dat de social media kanalen ook beschikbaar zijn.[/font][/color][/font][/font]

[font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif][font=-apple-system, Helvetica Neue, Helvetica, sans-serif][color=#252525][font=sans-serif]P.s. geen idee waarom de opmaak van dit bericht verkeerd gaat.[/font][/color][/font][/font]
Klezzer is een community van sociaal geverifieerde producten. Verdien geld met het schrijven van product reviews. Niet eenmalig maar voor altijd.
 
Johannusl
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 februari 2017
Contacteer:

Re: Beste lezers, jullie mening.

07 maart 2017

Ik vind de naam best goed klinken, maar ben eigenlijk nieuwsgierig of je de naam hebt gehouden of toch voor een andere naam bent gegaan?
www.onesies-kopen.nl de specialst in onesies voor Nederland en België.
 
Grafies.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 maart 2017

Re: Beste lezers, jullie mening.

07 maart 2017

Ik moest hem inderdaad ook twee keer lezen voordat ik zag wat er stond. Waar heb je voor gekozen?
Op zoek naar grafische vormgeving?
Neem eens een kijkje op mijn website: www.grafies.nl