Pagina 1 van 1

E-mailmarketing: wel of niet persoonlijk de mail afsluiten?

Geplaatst: 23 november 2016
door Robbin van Oirschot
Hoi allemaal,

Mijn eerste post op dit forum. Ik heb een vraag over e-mailmarketing. Een klant van me heeft een webshop waarmee internationaal producten verkocht worden (shirts, jassen etc.). Ik ben zelf voorstander van het personaliseren van e-mails omdat je zo aan de binding met je klant werkt. Daarom sluit ik een mail vaak af met een handgeschreven voornaam van de afzender. In dit geval zijn dit twee personen (noem ze even Jan en Piet).

De webshop oogt groot en ik ben bang door bij deze mailings het wederom zo persoonlijk af te sluiten, dat dit de webshop klein doet overkomen en dat het invloed heeft op het koopgedrag.

Kortom de vraag: is het slim om dit bij een dergelijke internationale webshop te doen of kunnen we beter afsluiten met de bedrijfsnaam? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten, Robbin van Oirschot

Re: E-mailmarketing: wel of niet persoonlijk de mail afsluiten?

Geplaatst: 23 november 2016
door WebwinkelMeerwaarde
Tja... simpelweg afhankelijk van je doelgroep en schrijfstijl van de website/ webwinkel...

Zelf hou ik er wel van om te gaan voor persoonlijk. Vinden mensen dat niet leuk? Dan kunnen ze wellicht beter terecht bij een concollega.

Je geeft aan "voor een klant van mij". Wat doe jij dan precies?

Re: E-mailmarketing: wel of niet persoonlijk de mail afsluiten?

Geplaatst: 05 december 2016
door Scriptium
Wat bedoel je met een handgeschreven voornaam?