Onderzoek belang van ICT in webwinkellogistiek en het inzetten meerdere verkoopkanalen
Geplaatst: 08 december 2016
Goedendag,
Ik houd het zo kort mogelijk. In het kader van een opdracht voor de minor die ik volg aan de Hogeschool Rotterdam leg ik u deze enquête voor. De opdracht houdt in dat ik een zelfbedachte hypothese aan de praktijk onderwerp door het doen van een meting. Hierbij maak ik gebruik van de test- en leerkaarten van Strategyzer. Het eerste deel van deze enquête gaat in op het belang van ICT in de logistiek van een webwinkel, waarbij de hypothese als volgt luidt: "ICT is de belangrijkste factor in de logistiek van een webwinkel". Het tweede deel van de enquête gaat in op de diverse verkoopkanalen die een e-tailer kan inzetten. De hypothese van het tweede deel is: "Om als webwinkel/webwinkelier te overleven is het noodzakelijk om verschillende verkoopkanalen in te zetten".
Hieronder een aantal citaten waarom ICT in de webwinkellogistiek dan zo belangrijk zou zijn:
Het invullen van deze enquête zal ongeveer 5 minuten in beslag nemen. De resultaten zullen enkel worden gebruikt voor het afronden van de minoropdracht. Mailadressen worden niet geregistreerd en voor het invullen van deze enquête hoeft u niet in te loggen bij Google.
De enquête kunt u hier vinden. Ik hoop dat u de tijd voor mij wilt nemen om deze enquête in te vullen.
Referenties:
Banning, B. (2014). Specialiseren en samenwerken met oog voor IT. Nieuwsblad Transport, 4, 12-13. Geraadpleegd van https://insights.abnamro.nl/download/18471/
Jager, R. de. (2014, 27 juni). Onderzoek: beter aansluiten op logistieke behoeften. Geraadpleegd van http://twinklemagazine.nl/achtergronden ... /index.xml
Meulen, S. J. van der, & Kindt, M. R. J. (2013). Fulfilment van online verkoop: It takes two to tango. Geraadpleegd van http://ondernemerschap.panteia.nl/main/ ... id/a201349
Stam, J. (2015, 23 januari). Shopping2020: retail en omnichannel. Geraadpleegd van http://www.emerce.nl/achtergrond/shoppi ... mnichannel
Ik houd het zo kort mogelijk. In het kader van een opdracht voor de minor die ik volg aan de Hogeschool Rotterdam leg ik u deze enquête voor. De opdracht houdt in dat ik een zelfbedachte hypothese aan de praktijk onderwerp door het doen van een meting. Hierbij maak ik gebruik van de test- en leerkaarten van Strategyzer. Het eerste deel van deze enquête gaat in op het belang van ICT in de logistiek van een webwinkel, waarbij de hypothese als volgt luidt: "ICT is de belangrijkste factor in de logistiek van een webwinkel". Het tweede deel van de enquête gaat in op de diverse verkoopkanalen die een e-tailer kan inzetten. De hypothese van het tweede deel is: "Om als webwinkel/webwinkelier te overleven is het noodzakelijk om verschillende verkoopkanalen in te zetten".
Hieronder een aantal citaten waarom ICT in de webwinkellogistiek dan zo belangrijk zou zijn:
- “En, vergeet de IT-aanbieder van e-fulfilment niet; zij nemen een cruciale positie in deze ‘nieuwe’ keten. De bits en bytes zijn tenslotte steeds meer bepalend (Banning, 2014)”.
- “E-fulfilmentbedrijven noemen ICT als belangrijkste kerncompetentie om succesvol te zijn in logistiek en online verkoop” (Van der Meulen & Kindt, 2013).
- “Maak gebruik van de mogelijkheden rondom het automatiseren van (logistieke) processen middels IT en mechanisatie” (De Jager, 2014).
Het invullen van deze enquête zal ongeveer 5 minuten in beslag nemen. De resultaten zullen enkel worden gebruikt voor het afronden van de minoropdracht. Mailadressen worden niet geregistreerd en voor het invullen van deze enquête hoeft u niet in te loggen bij Google.
De enquête kunt u hier vinden. Ik hoop dat u de tijd voor mij wilt nemen om deze enquête in te vullen.
Referenties:
Banning, B. (2014). Specialiseren en samenwerken met oog voor IT. Nieuwsblad Transport, 4, 12-13. Geraadpleegd van https://insights.abnamro.nl/download/18471/
Jager, R. de. (2014, 27 juni). Onderzoek: beter aansluiten op logistieke behoeften. Geraadpleegd van http://twinklemagazine.nl/achtergronden ... /index.xml
Meulen, S. J. van der, & Kindt, M. R. J. (2013). Fulfilment van online verkoop: It takes two to tango. Geraadpleegd van http://ondernemerschap.panteia.nl/main/ ... id/a201349
Stam, J. (2015, 23 januari). Shopping2020: retail en omnichannel. Geraadpleegd van http://www.emerce.nl/achtergrond/shoppi ... mnichannel