Pagina 1 van 1

Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 27 januari 2017
door on2media
Beste lezer, 

Al enige tijd zijn wij bezig met het optimaliseren van onze webshop en onze handelswijzen.
Nu zien wij dat er de laatste tijd een lage clickratio van onze cart naar de afrekenpagina, waar wij onze vinger niet op kunnen leggen. 

Zouden jullie eens willen kijken en jullie licht erover willen laten schijnen?
Bijvoorbeeld hoe lang het duurt voordat het laadt, is de 'Naar afrekenpagina'-button wel duidelijk genoeg enzovoorts. 


Hierbij de site: http://tinyurl.com/jyj6sdyhttp://tinyurl.com/jyj6sdy

Ik ben benieuwd naar jullie ondervindingen. Natuurlijk stellen we eventueel andere feedback ook zeer op prijs.

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Met vriendelijke groeten, 

Robert de Vries

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 27 januari 2017
door PaulG
'Naar afrekenpagina'-button 
Misschien is dat wel je probleem. Je hebt het over een afrekenbutton maar er staat op de site. Doorgaan met bestellen.
Ik wil niet doorgaan met bestellen want alles wat ik bestellen wil heb ik. Ik wil inderdaad afrekenen.... ;-)

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 27 januari 2017
door 86media
Die button viel mij ook op. Ik zou er "Nu afrekenen" van maken. 

Voor dit soort dingen gebruik ik vaak "Hotjar".  Erg handige tool. Er is een gratis variant. Je kunt onder andere funnels aanmaken, opnames maken en heatmaps opnemen om het gedrag van je klanten te meten. Zo kun je eenvoudig zien waar je klanten afhaken :).  

Succes!

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 27 januari 2017
door WebwinkelMeerwaarde
Hoe lang is dit al gaande? Heb je hierin iets veranderd de afgelopen tijd?

Op de homepage zie ik groot Gratis verzenden staan. In hele kleine lettertjes staat hier nog een opmerking bij.
Nu zie ik in de winkelmand ineens 5,25 staan.

Ook kan het zijn dat klanten op zoek gaan naar een couponcode, vanwege je uiting direct onder de bestelknop "couponcode verzilveren"...

Verder wordt er een extra (gratis) product toegevoegd.



Dit is trouwens wat ik zie voor het bestellen van 1 rol van EW3203 – Dutch – Exposed Warehouse


Afbeelding

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 27 januari 2017
door on2media
PaulG schreef:
'Naar afrekenpagina'-button 
Misschien is dat wel je probleem. Je hebt het over een afrekenbutton maar er staat op de site. Doorgaan met bestellen.
Ik wil niet doorgaan met bestellen want alles wat ik bestellen wil heb ik. Ik wil inderdaad afrekenen.... ;-)
Hartelijk dank voor je feedback. Dat zou inderdaad nog voor een verhoging van de conversie kunnen zorgen, we gaan het testen. Echter hebben we deze button al jaren en zou het dus onwaarschijnlijk de verklaring zijn van de plotselinge daling afgelopen maand.

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 28 januari 2017
door on2media
86media schreef:Die button viel mij ook op. Ik zou er "Nu afrekenen" van maken. 

Voor dit soort dingen gebruik ik vaak "Hotjar".  Erg handige tool. Er is een gratis variant. Je kunt onder andere funnels aanmaken, opnames maken en heatmaps opnemen om het gedrag van je klanten te meten. Zo kun je eenvoudig zien waar je klanten afhaken :).  

Succes!
Bedankt voor je bericht. Wij gebruiken ook inderdaad Hotjar, en de heatmaps zijn nog steeds het hoogste op de button. We hadden eigenlijk gehoopt dat het iets van sitespeed zou zijn :( dan hadden we in ieder geval een verklaring. 

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 28 januari 2017
door WebwinkelMeerwaarde
Dit soort trends hebben vaak niet een oorzaak die meteen duidelijk is.

Ga na of er dingen zijn veranderd. En voer a/b tests uit om achter de oorzaak te komen / de conversie Weer te verhogen.

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 28 januari 2017
door on2media
WebwinkelMeerwaarde schreef:Hoe lang is dit al gaande? Heb je hierin iets veranderd de afgelopen tijd?

Op de homepage zie ik groot Gratis verzenden staan. In hele kleine lettertjes staat hier nog een opmerking bij.
Nu zie ik in de winkelmand ineens 5,25 staan.

Ook kan het zijn dat klanten op zoek gaan naar een couponcode, vanwege je uiting direct onder de bestelknop "couponcode verzilveren"...

Verder wordt er een extra (gratis) product toegevoegd.


Dit is trouwens wat ik zie voor het bestellen van 1 rol van EW3203 – Dutch – Exposed Warehouse


Afbeelding
Bedankt voor je bericht. Het is nu ongeveer een anderhalve maand gaande. 
Op de homepage staat inderdaad 'Gratis verzending' met daaronder 'Bij bestellingen >€50,- binnen Nederland & België'. Maar dit is niet duidelijk leesbaar verneem ik uit je bericht? 
Couponcode verzilveren staat er ook al zo lang we bezig zijn. Maar inderdaad misschien een goed idee om deze te verplaatsen. 
Prijsberekening zijn we ook over uit dat deze niet duidelijk is en verwarring kan opleveren, maar ook deze is altijd al zo geweest. 

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 28 januari 2017
door WebwinkelMeerwaarde
Dit is niet heel duidelijk leesbaar, maar daar hoeft het niet aan te liggen.

Heb je de gratis behangset er al wel langer bij? (Deze is niet verwijderbaar en niet klikbaar voor meer informatie.)


Heb je er trouwens last van op alle devices? Of is dit bijvoorbeeld meer het geval op mobiel, of tablet?

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 28 januari 2017
door PaulG
Je schrijft nu steeds, dat hebben we al jaren dus dat zal het niet zijn. Je weet zelf wat jullie de laatste tijd veranderd hebben. Dan ligt het vast daar aan. ;-)

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 01 februari 2017
door Damsho
Ik denk dat je het beste A/B tests kunt gaan draaien.
Hieruit kun je veelal opmaken welke wijziging conversie verhogend werkt waarna je deze definitief kunt doorvoeren.

Let wel: A/B tests zijn zinvol wanneer er genoeg bezoekers komen om een zinvolle conclusie uit te trekken.
Bij een handje vol bezoekers zou ik wellicht eerder met Hotjar de pagina analyseren.

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 02 februari 2017
door Wallgrind
Vraagje

Waar is de site meegemaakt?

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 02 februari 2017
door 86media
Is een magento shop

Re: Wie wil ons helpen? Check van clicks, speed en algemeen.

Geplaatst: 11 februari 2017
door OnlineKeys
Wat is een lage clickratio en hebben jullie verder nog dingen aan de site veranderd?

Edit: De laadtijd van winkelwagen naar betaalpagina is bij mij erg lang. Mogelijk kan dat nog invloed hebben?
De betaalpagina zelf is enorm druk en heel onoverzichtelijk. Persoonlijk zou ik hier afhaken - ik moet te veel moeite doen om een bestelling te plaatsen, er zijn te veel hokjes en er zit geen logische lijn in de pagina.