Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Feedback forum; Lees dit eerst voordat je post!

25 januari 2011

Het feedback forum is een enorm leuk en handig gedeelte van het forum als je de mening wilt horen van collega webwinkeliers. In dit gedeelte kan je naar de mening van collega ondernemers vragen. Het forum is uitdrukkelijk niet bedoelt voor consumenten die hun ervaring met een webwinkel willen delen.

Helaas wordt er wel eens misbruik gemaakt van dit forum. Men registreert zich bijvoorbeeld puur om een link te kunnen dumpen in dit forum of er wordt voor elke update van de webwinkel een nieuw topic geopend. Daarom worden er vanaf nu wat regels aan verbonden om wat orde in de chaos te scheppen.

De regels zijn als volgt:

*Er mag maximaal 1 topic per webwinkel zijn. Heb je je webwinkel vernieuwd, dan kan je dat eventueel melden in het reeds bestaande topic. Een tweede topic openen voor een vernieuwde webshop mag niet.

*De titel van het topic moet als volgt opgebouwd worden:
[URL] titel
Bijvoorbeeld:
[webwinkel.nl] winkel in mode en schoenen, feedback?
Zo is het eenvoudiger (terug) te zien over welke webwinkel een topic gaat.

Gebruik van inkort urls (bit.ly, goo.gl enz.) is niet toegestaan om skimming te voorkomen.

*Vertel zo veel mogelijk over jouw webwinkel. Wat heb je allemaal gedaan aan de webwinkel, wat zijn jouw USP (Unique Selling Points) oftewel waarom zou men bij jouw kopen, wat doe je aan marketing en promotie, aan wat voor andere zaken heb je extra aandacht besteed, waarom heb je gekozen voor dit soort software en producten etc. etc. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter men jouw kan helpen. Topics met simpelweg "Dit is mijn webwinkel, wat vinden jullie?" zijn niet toegestaan en worden gezien als spam/linkdump en zullen als dusdanig behandeld worden.

*Geef ook feedback op andere topics als jij zelf feedback wilt over jouw webwinkel. Het komt steeds vaker voor dat men zich registreert puur om feedback te kunnen ontvangen op zijn/haar webwinkel. Dat is niet de bedoeling van dit forum. Het idee is dat we elkaar helpen, niet alleen er zelf beter van worden. 

Alle reeds bestaande topics zullen met terugwerkende kracht aangepast worden waar nodig. Eventuele tips en/of opmerkingen over de regels van het feedback forum mogen in dit topic geplaatst worden. Waar nodig zullen kunnen de regels op ieder moment herzien en aangepast kunnen worden.

Vergeet niet dat dit forum goed gevonden word in zoekmachines! Dus de kans is groot dat als je de eigen URL ingeeft bij een zoekmachine dit topic als 1 van de eerste hits terugkomt.

EDIT 4 - 10 -2011: Naar aanleiding van vele aanvragen om topics te verwijderen: Wij verwijderen absoluut geen topics omdat de topic starter dat graag zou willen. Hier zijn geen (0) uitzonderingen op mogelijk. Mensen nemen de moeite om te reageren op jouw topic en geven waardevolle tips. Het is niet respectvol om het topic dan te verwijderen. Topics die je aanmaakt zullen dus altijd blijven bestaan.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Feedback forum; Lees dit eerst voordat je post!

21 november 2011

Gezien de vele vragen die ik nog steeds krijg wil ik echt benadrukken dat Google het forum heel goed op pakt. Eigenlijk zouden we wel een SEO bureau kunnen beginnen want ik denk dat een top 3 positie met je topic in Google eerder regel dan uitzondering is.

Ook wil ik benadrukken dat we geen topics verwijderen. Wellicht vind je het dus geen prettig idee als het topic op dit forum onder jouw site komt te staan in Google. Als je dat geen prettig idee vindt, OPEN DAN GEEN TOPIC. Dat scheelt mij een vrije middag in de week aan het teleurstellen van mensen.

Maar wij zijn er ook niet om jouw website voor altijd een slechte naam te laten hebben. Wat we daarom als test willen gaan doen voor vaste leden is het volgende:

De titel van een topic is altijd iets in de vorm van "[webwinkel.nl] feedback op mijn webwinkel?" met in het bericht ook nog een link naar de webwinkel.

Dit kunnen we veranderen naar "[GESLOTEN] feedback op mijn webwinkel?". De link in het bericht wordt weggehaald -dus je verliest een, in de ogen van Google, waardevolle link naar je site- en het topic gaat dan dicht.

Als het goed is zou het topic dan weg moeten zakken in Google.

We stellen echter wel wat eisen voordat we dit willen doen. Heb je alleen ooit een feedback topic geopend zodat je een linkje achter kon laten, dan heb je gewoon pech gehad. Alleen leden die echt wat bijdragen aan het forum mogen van deze exclusieve service gebruik maken.

Als laatste wil ik graag nog benadrukken dat ook dit juist weer voor negatieve publiciteit van jouw shop kan zorgen. Als men via Google uitkomt op een topic wat dicht is en waar de links uit weggehaald zijn, dan kan dat een slechtere indruk geven dan een topic waar de webwinkel eigenaar zelf positief op reageert. Jullie zijn oud en wijs genoeg om zelf in te schatten wat je het beste kan doen en kan laten.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht