Pagina 1 van 1

Mislukte zending versproducten.

Geplaatst: 20 februari 2017
door TRBC
Hallo,

Ik heb een webshop waarop versproducten (bloemen) besteld kunnen worden.
Nu is een probleem voor de eerste keer voor gekomen en vroeg ik mij af wat de verplichtingen/mogelijkheden zijn in deze situatie :

De klant heeft een ander afleveradres opgegeven dan zijn factuuradres, de bloemen zijn naar het afleveradres verzonden maar zijn teruggekomen met Bpost.
Volgens Bpost zou de persoon nietmeer op het opgegeven adres wonen, dus de levering kon niet doorgaan.
Deze bloemen zijn intussen verwelkt, we kunnen deze dus niet opnieuw verzenden. Wat kunnen wij nu doen met de klant zijn levering? Kosteloos opnieuw verzenden lijkt mij geen optie.
- Kunnen wij de klant een nieuw product aanrekenen indien hij dit wenst ?
- Indien de klant dit niet wilt, zijn wij verplicht een terugbetaling te doen (ik veronderstel van niet...) ?

Alvast bedankt.

Re: Mislukte zending versproducten.

Geplaatst: 21 februari 2017
door i-mobile
Is het niet verstandiger om de klant even te bellen met de vraag wat er is mis gegaan, lijkt me klantvriendelijker dan hier een vraag posten.

Re: Mislukte zending versproducten.

Geplaatst: 16 april 2017
door svdhorst
Aankoopbedrag storneren. Verlies nemen en deze non-klant (online) registeren als iemand die een verkeerd adres doorgeeft. Schouders ophalen en doorgaan met de volgende klant. Het gebeurt nou eenmaal.