Pagina 1 van 1

Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

Geplaatst: 08 maart 2017
door gabriel85
Wij werken met Ingenico en hebben via het control panel een terugbetaling naar de klant gedaan.
Nu beweert de klant al 2 weken dat zij dit nooit ontvangen heeft, ook al staat de terugbetalingsstatus bij Ingenico op "verwerkt"
Door andere klanten zijn nooit dergelijke problemen gemeld.

Bij Ingenico zeggen ze ook dat de terugbetaling juist verwerkt is.
Nu vermoed ik dat de klant de transactie over het hoofd ziet of bewust probeert een dubbele terugbetaling te krijgen.
Wij hebben al een screenshot gestuurd van de status uit het control panel.

Kunnen wij de klant verplichten een download van banktransacties of kopie(ën) afschriften te overhandigen?
Betreffende klant is zenuwachtig en heeft inmiddels contact opgenomen met de consumentenbond.

Wellicht heeft iemand soortgelijke ervaringen? en/of advies in dit soort situaties?

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

Geplaatst: 09 maart 2017
door Wouter Hol
Bij ons komt zoiets ook wel eens voor. Men verwacht bij de transactie als rekeninghouder de naam van de webshop te zien, maar daar staat natuurlijk de naam van de PSP, in dit geval Ingenico. Vertel de klant dat ze een transactie van Ingenico moeten zoeken en dan is het volgens mij zo opgelost.

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

Geplaatst: 09 maart 2017
door DannyvdM
gabriel85 schreef: Kunnen wij de klant verplichten een download van banktransacties of kopie(ën) afschriften te overhandigen?
Absoluut niet. 

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

Geplaatst: 12 maart 2017
door gabriel85
Wij hebben de klant nogmaals gevraagd alle transacties te bekijken en het exacte bedrag doorgegeven waar ze naar moest zoeken. En als tweede optie kopie afschrift.. naar ons door te sturen.

Nu wel gevonden door de klant..
Ontzettende tijdsverspilling en slechte zaak omdat ze al naar de Consumentenbond was gestapt. Niet dat dat veel hoeft te betekenen, maar toch..

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

Geplaatst: 12 maart 2017
door DannyvdM
Wow, je neemt wel echt een gigantisch risico door te vragen naar de kopie van een afschrift te vragen. Dit is een zeer grove overtreding van de privacywet. De consument was zelfs al naar de consumentenbond gestapt. Ik zou hier toch echt, zeer voorzichtig mee zijn. Als bedrijf heb je echt niet de autoriteit om naar dat soort gegevens te vragen. 

Re: Klant beweert terugbetaling niet gekregen te hebben

Geplaatst: 03 juli 2017
door Captain Pervert
Ik ken dit verhaal ook. PSP op afschrift ipv naam webwinkel.
Uiteraard denkt een klant wel dat JIJ de boel besodemietert door niet te betalen, maar als er gratis geld komt van Ingenico (wat ze niet kennen) dan houden ze zich mooi muisstil :D :D :D 
Klanten, tuig is het. Wou dat ik er niks mee te maken had.