Pagina 1 van 1

Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 03 april 2017
door Lian1966
Beste mede forumleden,

Ik loop er sinds een tijd tegenaan dat als een klant een bestelling in mijn webwinkel heeft geplaatst en ik hun daarover mail, dat mijn e-mail vrijwel altijd in de map 'ongewenste e-mail' belandt.
Hierover staan diverse meldingen in mijn webwinkel, maar mensen lezen slecht of niet en hebben er dus geen erg in.
Dit betreft dat de e-mailadressen van hotmail, msn, outlook, live, enz.

Ik heb hierover al eens een e-mail gestuurd naar Microsoft, maar krijg dan een email met uitleg terug, in het Engels, en voor mij abracadabra.
Erg vervelend dus, want ik krijg het niet opgelost en moet mijn klanten dan proberen te benaderen via WhatsApp om hun mede te delen dat er een mail van mij in hun spammap zit. Allemaal onnodig extra werk, maar ja, ik loop anders ook bestellingen mis, dus je wil wel.

Kan iemand mij hiermee helpen zonder allerlei 'abracadabra'?

P.s: ik loop zelf ook in mijn privémail tegen dit probleem aan met een paar nieuwsbrieven die ik graag ontvang, maar met geen mogelijkheid uit de spammap van hotmail kan houden. Het is een vrij hardnekkig probleem volgens mij.

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 03 april 2017
door PaulG
mail met voor mij abracadabra.
Misschien moet je die mail dan laten lezen aan iemand die het wel snapt. Je zal waarschijnlijk bepaalde settings bij je verzonden mail moeten hebben dus als je daar geen verstand van hebt is het al gauw lastig.

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 03 april 2017
door Dirkjan
Eens met PaulG, welke webwinkelsoftware gebruik je? Mogelijk dat de aanbieder daarvan je kan helpen. Ik verwacht dat je met hosting/DNS-instellingen te maken krijgt dus is wat technische kennis wel vereist om dit probleem aan te pakken.

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 07 april 2017
door Stekske
Neem eens een kijkje in dit topic:
viewtopic.php?f=2&t=16299
Maar als dat teveel 'abracadabra' is, kan je beter iemand inhuren die er verstand van heeft.

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 07 april 2017
door Lian1966
Stekske schreef: Neem eens een kijkje in dit topic:
viewtopic.php?f=2&t=16299
Maar als dat teveel 'abracadabra' is, kan je beter iemand inhuren die er verstand van heeft.
Bedankt voor je verwijzing. Ik ga met de tips daar aan de slag en wellicht wordt ik er wijzer van.

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 12 april 2017
door Wallgrind
Goedenmiddag

Heb je al eens gekeken of de server waar je vanaf stuurt niet toevallig op de spamlijst terecht is gekomen
Tevens moet je mail server settings zo afstellen dat jou mailtjes niet in de spam belanden van je klanten

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 12 april 2017
door Lian1966
Wallgrind schreef: Goedenmiddag

Heb je al eens gekeken of de server waar je vanaf stuurt niet toevallig op de spamlijst terecht is gekomen
Tevens moet je mail server settings zo afstellen dat jou mailtjes niet in de spam belanden van je klanten
Ik ben er inmiddels achter dat het IP adres van Strato, waar vandaan ik mail, op een zwarte lijst staat en Strato zou hier werk van maken.
Ja, en wat betreft die 'settings' betreft, dan moet je wel weten hoe en wat. Ik heb er nauwelijks verstand van.

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 12 april 2017
door Luchtkussengigant
De mailserver zal dan op een blacklist staan. Je kan dit nakijken via https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx. Hier komt dan de staan waar het probleem ligt. Kwestie van removal request indienen dan moet het weer opgelost zijn. 

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 18 april 2017
door Wallgrind
Dat is inderdaad vaak wel het geval
Strato hosting voor een webshop is ook niet vaak de beste beslissing

groetjes 

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 14 januari 2018
door gerdavesta
Hallo ik ben Gerda net nieuw hier op het forum,
Ik heb mijn webwinkel 5 pro, prima mee te werken. Maar bij mij gebeurt het vaak dat ik een foutmelding krijg, en dan heeft de klant de bevestiging niet gekregen.
Ik heb deze webwinkel al heel lang, en nu was ik aan het zoeken waar vul je de email in dat de klant een bevestiging krijg. Ik heb wel in eigenschappen layout   2 mail adressen ingevoerd bij email adressen voor bestellingen, maar staat daar dan mijn mail adres ook ter bevestiging na de klant. of is die al een keer ingevoerd met de webwinkel aanmaken.
Gerda

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 24 januari 2018
door Capaly
Check even of je domein of e-mailadres op de zwarte lijst staat.

https://mxtoolbox.com/domain/

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 25 januari 2018
door gerdavesta
Heel erg bedankt,
Staan inderdaad foutmeldingen, Alleen Engels is niet mijn beste kant.
Maar laat eerdaags wel even mijn zoon er na kijken.
Gerda

Re: Klanten ontvangen mijn e-mail vaak in map 'ongewenst'

Geplaatst: 27 januari 2018
door tazzmain
Bij deze een handige tool om te kijken waar de problemen zitten:
http://www.mail-tester.com/