Pagina 1 van 1

Incasso wegens niet betaalde retour

Geplaatst: 04 april 2017
door Leonard H
Graag jullie mening.

Klant stuurt ons een product terug, en wil aankoopbedrag terug. Geen probleem natuurlijk.

- Op het RMA formulier heeft hij echter geen rekeningnummer ingevuld. Klant heeft met IDEAL betaald via targetpay dus wij krijgen dan geen rekeningnummer te zien.

- Telefonisch contact opgenomen met klant, geen contact dus voicemail ingesproken met verzoek om rekeningnummer voor terugboeking. Geen reactie.

- Rma apart gelegd, in afwachting van reactie klant.

Twee weken later ontvangen wij een aanmaning van een incassobureau met € 40,- extra kosten waarin de klant zijn geld terug eist. (hoofdsom € 69,95) 

Ben uiteraard niet van plan om deze incassokosten te betalen. Maar om dit voor de rechter te laten komen gaat me ook weer wat ver. Wat zouden jullie doen?

Re: Incasso wegens niet betaalde retour

Geplaatst: 04 april 2017
door DannyvdM
Contact opnemen met het incasso bureau dat de consument niet heeft gereageerd op verzoek tot het achterlaten van een rekeningnummer, waarop het geld teruggestuurd moest worden, verzuimd heeft om eerst contact met jullie op te nemen en dat jullie niet van plan zijn de kosten te betalen wegens nalatigheid van de consument. Stuur de consument hetzelfde bericht en vertel daarbij dat je graag de rekeningnummer van de consument ontvangt, om het af te ronden.

Daarbij uiteraard ook bewijzen mee sturen dat je contact heb opgenomen met de consument.

Re: Incasso wegens niet betaalde retour

Geplaatst: 04 april 2017
door henk-k
Je zit sowieso fout. De klant hoeft geen rekeningnummer door te geven en jij mag niet via een bankoverschrijving terug betalen. Je dient de Ideal transactie bij Targetpay terug te draaien. Een klant terugbetalen moet altijd via dezelfde betaalmethode.

Re: Incasso wegens niet betaalde retour

Geplaatst: 05 april 2017
door Leonard H
Dit hoor ik echt voor het eerst. Ik heb ooit eens gekeken of dit kan via targetpay, maar deze mogelijkheid hebben ze niet.

Zal het morgen nog eens navragen.

Re: Incasso wegens niet betaalde retour

Geplaatst: 09 april 2017
door Ward
Als je inlogt op de vernieuwde TargetPay Backoffice, zie je per iDEAL-transactie onder andere de volledige naam van de rekeninghouder en het IBAN-nummer:

https://backoffice.targetpay.com/

Re: Incasso wegens niet betaalde retour

Geplaatst: 19 mei 2017
door Gripzakjes.net
@Henk -K

Als je de klant vraagt om het rekeningnummer omdat je het op die betaalwijze terug wilt betalen en de klant gaat daar mee akkoord dan is het toegestaan.
Je mag van de betaalwijze afwijken met instemming van de consument.

Re: Incasso wegens niet betaalde retour

Geplaatst: 03 juli 2017
door Captain Pervert
Als je via targetpay niets terug kan boeken moet je daar SNEL weggaan.
Iedere normale aanbieder heeft een terugboek knop