Incasso wegens niet betaalde retour
Geplaatst: 04 april 2017
Graag jullie mening.
Klant stuurt ons een product terug, en wil aankoopbedrag terug. Geen probleem natuurlijk.
- Op het RMA formulier heeft hij echter geen rekeningnummer ingevuld. Klant heeft met IDEAL betaald via targetpay dus wij krijgen dan geen rekeningnummer te zien.
- Telefonisch contact opgenomen met klant, geen contact dus voicemail ingesproken met verzoek om rekeningnummer voor terugboeking. Geen reactie.
- Rma apart gelegd, in afwachting van reactie klant.
Twee weken later ontvangen wij een aanmaning van een incassobureau met € 40,- extra kosten waarin de klant zijn geld terug eist. (hoofdsom € 69,95)
Ben uiteraard niet van plan om deze incassokosten te betalen. Maar om dit voor de rechter te laten komen gaat me ook weer wat ver. Wat zouden jullie doen?
Klant stuurt ons een product terug, en wil aankoopbedrag terug. Geen probleem natuurlijk.
- Op het RMA formulier heeft hij echter geen rekeningnummer ingevuld. Klant heeft met IDEAL betaald via targetpay dus wij krijgen dan geen rekeningnummer te zien.
- Telefonisch contact opgenomen met klant, geen contact dus voicemail ingesproken met verzoek om rekeningnummer voor terugboeking. Geen reactie.
- Rma apart gelegd, in afwachting van reactie klant.
Twee weken later ontvangen wij een aanmaning van een incassobureau met € 40,- extra kosten waarin de klant zijn geld terug eist. (hoofdsom € 69,95)
Ben uiteraard niet van plan om deze incassokosten te betalen. Maar om dit voor de rechter te laten komen gaat me ook weer wat ver. Wat zouden jullie doen?