Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
2freak
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 juni 2017

Bpost - zendingen kwijt

23 juni 2017

Tot voor kort verzonden wij onze Belgische orders gewoon via PostNL vanuit Nederland naar België.
Uiteraard zijn de kosten dan wat aan de hoge kant 3,99 of 6,99 voor een brievenbusdoosje. Zeker in vergelijking met de verkoopwaarde van Gemiddeld 22 euro per zending.

Aangezien we gevestigd zijn nabij de Belgische grens en het aantal orders flink is toegenomen, leveren we sinds enkele weken deze zendingen direct af in Belgie op het postkantoor. Kosten zijn dan 1,48 of 2,22 voor diezelfde zendingen.

Sinds wij echter zo rechtstreeks gebruik maken van Bpost komen zendingen veel vaker niet aan bij de klanten. Het toevallige is dat het telkens alle zendingen van 1 dag betreft. Iedere week "verdwijnen" al onze pakketjes van 1 dag. Zo'n 20% dus. (15 stuks per keer)
Aangetekend of verzekerd versturen is gezien de kosten en kostprijs van de artikelen niet echt een optie.
Wat zijn hier de ervaringen met Bpost?
Wat is een aan te raden alternatief?

Het levert mij enkel ontevreden klanten op(die ik lvering volgende dag kan beloven omdat ik zelf rechtstreeks aanlever in Belgie) en eigenlijk ben ik het grootste gedeelte van mijn marge weer kwijt aan vervangen van de producten, de handling en uiteraard nogmaals de verzendkosten.
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Bpost - zendingen kwijt

24 juni 2017

Aangezien we gevestigd zijn nabij de Belgische grens en het aantal orders flink is toegenomen, leveren we sinds enkele weken deze zendingen direct af in Belgie op het postkantoor. Kosten zijn dan 1,48 of 2,22 voor diezelfde zendingen.
Aan de prijzen te zien verzend je niet met track en trace, maar via gewone brievenpost. Levering de volgende dag beloven met verzending via brievenpost? Dit gaat alleen maar voor negatieve reviews zorgen. 
Heb je al eens contact gehad met Bpost? Want als het elke week op dezelfde dag is, dan gaat er iets mis. Is er op die bepaalde dag nadat je langs bent geweest nog een ophaling door Bpost? Want vooral bij een postpunt kan het afhaal uur wel eens van dag tot dag erg verschillen.
Waar je eventueel gebruik van kan maken is Bpack Mini 1, zijn te koop voor €3,90 met track en trace en verpakking, op de eshop van Bpost zijn ze iets goedkoper, maar via de eshop leveren ze enkel op een Belgisch adres.
 
2freak
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 juni 2017

Re: Bpost - zendingen kwijt

24 juni 2017

De overige zendingen worden altijd wel gewoon de volgende dag afgeleverd bij de klant. Het gaat inderdaad via gewone brievenpost. Over deze zendingen heb ik nog nooit negatieve reacties ontvangen van de klanten.

Maar wat ik bedoel is niet gerelateerd aan het uur van de dag en of de post daar reeds is verwerkt voor de betreffende dag. Alles is gewoon weg. 3, 4 weken later heeft geen enkele klant alsnog iets ontvangen. Uiteraard hebben we alle klanten opnieuw toegezonden, maar die eerste zendingen zijn gewoon verdwenen (gestolen?)
 
2freak
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 juni 2017

Re: Bpost - zendingen kwijt

24 juni 2017

En ja, ik heb contact gehad met Bpost en daar een officiele klacht ingediend. Hier heb. Ik schriftelijk bevestiging van ontvangen en ze zullen volgende week contact opnemen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
christiaan_01
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 augustus 2012

Re: Bpost - zendingen kwijt

02 augustus 2017

Een beetje late reactie, maar wellicht kan ik je wat info bieden over onze ervaring.

Wij verzenden nu al bijna 5 jaar briefpost met bpost.
Vooral het laatste jaar hebben we veel van die periodes gehad, waarin hele batches post verdwijnen of niet aankomen.
Het komt meestal eens per kwartaal voor. Soms krijg je een uitleg en vergoeding na indienen van een klacht. Soms ook niet.
Vaak betreft het een staking of storing in het sorteercentrum.

De periode mei - juni was niet best. Vlak na een compensatie gekregen te hebben voor een verloren partij (vergoeding van postzegels), was de volgende batch ook alweer kwijt.
Het regent dan klachten en dat zorgt voor veel stress. We hebben helaas geen andere keus, gezien het product dat we verkopen.

We versturen overigens ook post in Nederland, direct vanuit Nederland. PostNL (lees briefpost) is een DROOM in vergelijking met Bpost :)
Ik lees hier wel eens klachten over PostNL briefpost, maar wacht maar tot je met bpost gaat werken... :twisted:
 
mrxd
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 oktober 2018

Re: Bpost - zendingen kwijt

30 oktober 2018

Is Bpost tegenwoordig al beter?

Zijn er andere goedkope alternatieven?
 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Bpost - zendingen kwijt

30 oktober 2018

Sinds dat hun nieuwste sorteercentrum in Brussel volledig operationeel is merk ik dat er minder post verloren gaat, maar dat is mijn eigen ervaring. Voor briefpost is er in België geen alternatief, nuja, eigenlijk wel, er zijn enkele bedrijven die briefpost bij je komen ophalen, voorsorteren en vervolgens aanbieden bij Bpost, maar de aflevering is nog steeds door Bpost.
 
KathrynJoosten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 augustus 2020
Contacteer:

Re: Bpost - zendingen kwijt

14 augustus 2020

Sitatie Bpost veel beter, MAAR nog steeds geen enkele manier om degelijk een klacht opgevolgd te krijgen bij Bpost. Ze wimpelen eerst de klant af, en wimpelen dan de verzender af. Ik heb mijn rechtstreeks contract met BPost opgezegd en ben overgestapt naar DPD.
U kan mij bereiken via info@kathrynjoosten.com.
Ik ben een blogger voor Puras.be en mijn eigen blog, maar heb ook een paar dropshipping webshops en affiliate websites.