Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dasa
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juli 2017

Gezocht: Afstudeeropdracht

17 juli 2017

Beste forumleden,

Ik ben als deeltijd student Small Business & Retail Management op het punt aangekomen dat ik mag gaan afstuderen. Nu ben ik dus op zoek naar een leuke afstudeeropdracht!

Ik heb mijn eerste stappen als internetondernemer reeds gezet door mijn eigen webwinkel starten. Dit is mij zeer goed bevallen, en ik wil hier ook zeker in doorgaan. Mijn focus ligt op dit moment echter op het succesvol afronden van de studie. Hierna wil ik graag weer al mijn tijd en enthousiasme in mijn huidige webshop stoppen.

Op basis van m'n activiteiten tijdens het opzetten en runnen van de winkel heb ik vrijstelling mogen ontvangen voor de normaal verplichte meeloopstage. Ik heb voor de webshop uiteraard het nodige marktonderzoek gedaan, een uitgebreid ondernemingsplan geschreven en mijn marketingstrategie uiteengezet. De verdere toekomstplannen voor m'n winkel zijn voor mij helder. Ik wil echter wachten met de verdere uitvoering hiervan tot ik geslaagd ben omdat dit ook het nodige extra werk met zich mee zal brengen.

Dus dan komen we aan bij het onderwerp van dit bericht: Ik zoek een afstudeeropdracht!

Een mogelijke afstudeeropdracht die mij leuk lijkt is een haalbaarheidsonderzoek voor een nieuw te starten onderneming. Een voorwaarde vanuit de opleiding is hiervoor wel dat een ervaren ondernemer als begeleider optreedt.

Een andere mogelijkheid is het uitvoeren van een opdracht voor een bestaand bedrijf. De opdracht kan in principe over alle onderdelen van het bedrijfsvoering gaan; marketing, inkoop, verkoop, klantbeheer en/of logistiek. Mijn voorkeur gaat in dat geval uit naar marketing en/of klantgerelateerde vragen (bijv. een klanttevredenheidsonderzoek). De opleiding stelt bij deze optie als voorwaarde dat er minimaal 5 mensen werkzaam zijn bij het bedrijf van de opdrachtgever.