Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dasa
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juli 2017

Gezocht: Afstudeeropdracht

17 juli 2017

Beste forumleden,

Ik ben als deeltijd student Small Business & Retail Management op het punt aangekomen dat ik mag gaan afstuderen. Nu ben ik dus op zoek naar een leuke afstudeeropdracht!

Ik heb mijn eerste stappen als internetondernemer reeds gezet door mijn eigen webwinkel starten. Dit is mij zeer goed bevallen, en ik wil hier ook zeker in doorgaan. Mijn focus ligt op dit moment echter op het succesvol afronden van de studie. Hierna wil ik graag weer al mijn tijd en enthousiasme in mijn huidige webshop stoppen.

Op basis van m'n activiteiten tijdens het opzetten en runnen van de winkel heb ik vrijstelling mogen ontvangen voor de normaal verplichte meeloopstage. Ik heb voor de webshop uiteraard het nodige marktonderzoek gedaan, een uitgebreid ondernemingsplan geschreven en mijn marketingstrategie uiteengezet. De verdere toekomstplannen voor m'n winkel zijn voor mij helder. Ik wil echter wachten met de verdere uitvoering hiervan tot ik geslaagd ben omdat dit ook het nodige extra werk met zich mee zal brengen.

Dus dan komen we aan bij het onderwerp van dit bericht: Ik zoek een afstudeeropdracht!

Een mogelijke afstudeeropdracht die mij leuk lijkt is een haalbaarheidsonderzoek voor een nieuw te starten onderneming. Een voorwaarde vanuit de opleiding is hiervoor wel dat een ervaren ondernemer als begeleider optreedt.

Een andere mogelijkheid is het uitvoeren van een opdracht voor een bestaand bedrijf. De opdracht kan in principe over alle onderdelen van het bedrijfsvoering gaan; marketing, inkoop, verkoop, klantbeheer en/of logistiek. Mijn voorkeur gaat in dat geval uit naar marketing en/of klantgerelateerde vragen (bijv. een klanttevredenheidsonderzoek). De opleiding stelt bij deze optie als voorwaarde dat er minimaal 5 mensen werkzaam zijn bij het bedrijf van de opdrachtgever.

Mijn doel is om in september te starten en voor de kerstvakantie af te studeren. 

De voordelen voor jou:
Een frisse kijk
Een eindrapport waar je (hopelijk) ook iets mee kunt
Ik werk zelfstandig en kan op afstand werken
Ik ga integer te werk en zal geen informatie delen met derden (met uitzondering van de opleiding)
Ik vraag er geen vergoeding voor

De voordelen voor mij:
Een interessante opdracht
Ik kan afstuderen!

Wieowie kan en wil mij helpen om dit laatste stukje van m'n studie tot een succes te maken :D?
 
Roderik86
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 februari 2016

Re: Gezocht: Afstudeeropdracht

22 juli 2017

Voor 'startende bedrijven' kan je eens de Facebookgroep 'Young Creators Group' raadplegen. Hier zie ik regelmatig soortgelijke oproepen voorbij komen met vele reacties.

Daarnaast kunnen de tips in deze blog je wellicht ook nog helpen: https://www.marketingscriptie.nl/marketing-stage-hbo/

Succes!
Een goed marketingplan helpt je vooruit! Kijk op www.marketingscriptie.nl. Of geld nodig voor je shop? Check www.doneerveilig.nl/crowdfunding-starten/
 
Dasa
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juli 2017

Re: Gezocht: Afstudeeropdracht

24 juli 2017

Bedankt voor de tip en de link. Ik ga zeker even kijken!
 
mskepp
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 oktober 2018

Re: Gezocht: Afstudeeropdracht

09 oktober 2018

Bekijk de site https://skepp.nl/nl eens! 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht