Pagina 1 van 1

Kijken, kijken, niet kopen (via mobiel)

Geplaatst: 04 september 2017
door WebwinkelMeerwaarde
Nog altijd zien we bij veel klanten dat bezoekers via mobiel, nog steeds veel kijken, kijken en niet kopen.

Vaak is hier een aanwijsbare oorzaak voor (problemen in lay out, werking van website of winkelmand op mobiel, teveel afleiding, etc. Maar vaak lijkt het ook nog steeds zo te zijn dat klanten liever via tablet of desktop bestellen en mobiel vooral gebruiken voor kijken / verkennen.

Hoe is dit bij jullie?

Re: Kijken, kijken, niet kopen (via mobiel)

Geplaatst: 10 september 2017
door libertes
Zelf oriënteer ik me wel op mobiel, maar plaats ik inderdaad ook liever een bestelling op een iets groter scherm. Dat komt bij mij primair dat je meestal al je gegevens moet invullen en de betaling ook nooit al te soepel verloopt op je mobiel.

Met steeds grotere mobiele schermen en steeds betere mobiele betaalmethodes moet dat echter geen drempel meer zijn. Denk dat je dus hier zeker ook kritisch moet kijken of je webwinkel niet de nodige drempels heeft.

Anderzijds zal onderweg in de bus even wat producten bekijken altijd wat laagdrempeliger zijn dan ook daadwerkelijk bestellen. Wellicht kun je hier creatieve oplossingen bedenken als een eenvoudige manier om een wishlist op te slaan om die later te kunnen bestellen... Denk dat je op mobiel dan ook altijd een iets lagere conversie zult houden gezien de manier waarop een mobiele telefoon gebruikt wordt.

Re: Kijken, kijken, niet kopen (via mobiel)

Geplaatst: 13 april 2018
door PIN ACCESSOIRES
Dat klinkt inderdaad herkenbaar. 
Het ligt ook zeker aan de doelgroep en het product. 

- Zijn het bv. ondernemers of juist tieners.
- Komt de traffic van betaalde bezoekers of organisch.

Zelf vind ik het bestellen op een computer stukken overzichtelijker.

Re: Kijken, kijken, niet kopen (via mobiel)

Geplaatst: 19 april 2018
door Captain Pervert
Ik ervaar dat ook, zowel op technische niche-shops alsook meer algemene lifestyle-shops.
Sowieso snap ik niet dat een mobiele site een andere, simpele layout moet hebben. Ik bekijk websites zelf het liefst op een desktop, omdat ik altijd het idee heb dat daar meer info staat. Sowieso navigeert het beter en is alles veel beter vindbaar dan op zo'n stomme platte sliert-layout op je mobieltje.
Ik heb zelf ook nog nooit iets gekocht via mobiel, soms wel iets uitgezocht en vervolgens naar PC gelopen en daarmee besteld.