Google brengt verandering aan
Geplaatst: 02 februari 2011
Vorige week heeft Matt Cutts, CEO bij Google, in een blogpost aangekondigd dat Google begin is met het aanpassen van het algoritme van hun zoekmachine. Dit houdt in dat ze websites anders gaan beoordelen en dat hierdoor een andere rangschikking in de zoekmachineresultaten gaat komen.
De belangrijkste wijziging is dat Google meer de nadruk gaat leggen op de originaliteit van de content van een website
Bron: SEOdoejezelfHet kan daarom van belang zijn om de teksten binnen uw webwinkel te herschrijven en ervoor te zorgen dat u hier een eigen invulling aan geeft. Het kan hét verschil maken tussen de vermelding van uw website (m.b.t. een bepaald zoekwoord) op pagina 1 en misschien wel pagina 20!
Google geeft de voorkeur aan websites en webwinkels met unieke webteksten (orginele inhoud).
Duplicate content in je webwinkel kan dus nog veel meer schade gaan aanrichten nu Google deze verandering gaat doorvoeren. Wat gaan we hier als webwinkelier aan doen?
En wat kunnen we het beste doen? Alle productomschrijvingen herschrijven of is dat zinloos?
Mijn advies is om te zorgen dat de teksten in je online shop niet op andere websites voorkomen, met andere woorden, ervoor te zorgen dat alle inhoud op je website of in je webwinkel uniek is.