Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
eindhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 oktober 2017

Uitbreiden naar Belgie - Waar rekening mee houden?

25 oktober 2017

Momenteel heb ik een webshop in Nederland. Ik zit er aan te denken om in 2018 uit te breiden naar België met zijn eigen domein (.be).

Gezien de verzendkosten van Nederland naar België vrij hoog zijn (€8.75 per pakket). Zat ik er aan te denken om  gebruik te maken van een fulfillment center. Naast dat dit mij tijd uit handen neemt, verwacht ik ook dat de kosten voor verzenden lager zullen zijn. 

Ik was dus ook benieuwd met welke partijen jullie goede ervaringen hebben in België?

Ik wil dus een losstaande webshop (kopie van de Nederlandse webshop maar dan op .be) met zijn eigen voorraad. Deze voorraad wil ik dan bij een fulfillment center in Belgie neerleggen. Om zo snel te kunnen leveren, mij tijd te besparen en de kosten voor verzenden lager te krijgen. Ook wil ik dat ze de retouren afhandelen.

Wat voor zaken zijn er nog meer belangrijk om rekening mee te houden. Ik zag bijvoorbeeld dat er in België BTW vooraf betaald dient te worden. Verder hoorde ik sowieso dat de regels wat complexer waren, dus ik denk dat ik sowieso dit beter kan uitbesteden aan een boekhouder.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met het verkopen in België?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Uitbreiden naar Belgie - Waar rekening mee houden?

25 oktober 2017

Wij zitten bij een fulfilmentbedrijf met een magazijn in Best. Levering van daaruit naar België is 1 werkdag, net als binnen Nederland, dus alleen daarvoor hoef je niet je voorraad te splitsen over twee landen.

Verzendtarieven zijn vooral afhankelijk van aantallen natuurlijk.
 
eindhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 oktober 2017

Re: Uitbreiden naar Belgie - Waar rekening mee houden?

25 oktober 2017

Bij wie zit je dan Ward, hebben ze een website dan kan ik daar eens naar kijken. Thanks.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Uitbreiden naar Belgie - Waar rekening mee houden?

25 oktober 2017

Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Stekske
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 juni 2016

Re: Uitbreiden naar Belgie - Waar rekening mee houden?

28 oktober 2017

Vooraf betalen van BTW is niet meer verplicht sinds het 2e kwartaal van 2017, het mag wel maar moet niet meer.
Als je specifieke vragen hebt, mag je me steeds een PM sturen, ik heb een webwinkel in België.
Zoals Ward zegt zou ik niet daarvoor met 2 fulfilment bedrijven gaan werken, de meeste kunnen binnen 1 dag leveren in België. En als ze dicht bij de grens zitten kunnen ze de pakketten ook direct in een sorteercentrum van Bpost binnen brengen voor levering de volgende dag.
Ik ken een leverancier en webwinkel die samenwerken met MCS Fulfilment en er zeer tevreden over zijn, zelf geen ervaring mee. Ze zitten in Nederland, maar werken samen met Bpost voor verzending in België.
Voor fulfilment in België kan ik Shopwedo aanraden, ze zitten in Mechelen, heb zelf geen ervaring met hun fulfliment activiteiten, maar heb wel al andere diensten van hun afgenomen.
 
eindhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 oktober 2017

Re: Uitbreiden naar Belgie - Waar rekening mee houden?

08 november 2017

Ok bedankt voor de info.

Onze eigen orders doen we zelf, maar  dacht het voor de prijs van de verzendkosten (8,75 van Nederland naar Belgie) & de levertijd het misschien interessant was om dit onder te brengen in brengen. Maar ik zal de opties eens gaan afwegen.
 
jritzema
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 mei 2011
Contacteer:

Re: Uitbreiden naar Belgie - Waar rekening mee houden?

14 november 2017

Geen mogelijkheid binnen het huidige systeem om multi-site te runnen? Scheelt enorm veel werk. O.a. magento en andere open source pakketten bieden deze optie.
https://www.petgets.nl Online dierenwinkel - Alles voor huisdieren.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht