Schrikt dit een klant af of niet? wel of niet doen..
Geplaatst: 21 januari 2018
Hallo,
Ik heb een webwinkel in trekhaken.
Ons hoofdproduct is hier natuurlijk trekhaken.
Hierop moet ook absoluut de focus blijven als een klant een bestelling plaatst.
Nu zijn we van plan om bij de trekhaken als bijproduct witte kentekenplaten te verkopen.
Iedere auto welke een aanhanger/fietsendrager heeft aangekoppeld zal een witte kentekenplaat nodig hebben....
Ik wil in de check out page ,als mensen dus besloten hebben een trekhaak te kopen, een link maken:
Ja, ik wil een witte kentekenplaat.
Nee, ik wil geen witte kentekenplaat.
Met ja, ik wil.... zou er een pop-up moeten verschijnen met "vul hier uw kenteken in wat op de witte kentekenplaat moet komen" of zoiets.
Ik ben echter een beetje bang dat dit vrij veel mensen verrast en het kenteken niet bij de hand hebben, toch de witte plaat willen, en vervolgens denken:
''Ik bestel morgen even als ik het kenteken bij de hand heb.'' (weg klant.....)
Wat is jullie mening/ervaring in deze?
Ik denk (uit ervaring) dat de meeste mensen moeilijk uit de luie stoel te krijgen zijn om het kenteken kaartje uit de keukenla te pakken.
Misschien een optie voor de klant een vakje met ''geef later kenteken in'' en toch door naar betaling....?
Kortom onzeker van de effecten...
Hopelijk is bovenstaand verhaal redelijk te volgen.
Groeten,
Pieter
Ik heb een webwinkel in trekhaken.
Ons hoofdproduct is hier natuurlijk trekhaken.
Hierop moet ook absoluut de focus blijven als een klant een bestelling plaatst.
Nu zijn we van plan om bij de trekhaken als bijproduct witte kentekenplaten te verkopen.
Iedere auto welke een aanhanger/fietsendrager heeft aangekoppeld zal een witte kentekenplaat nodig hebben....
Ik wil in de check out page ,als mensen dus besloten hebben een trekhaak te kopen, een link maken:
Ja, ik wil een witte kentekenplaat.
Nee, ik wil geen witte kentekenplaat.
Met ja, ik wil.... zou er een pop-up moeten verschijnen met "vul hier uw kenteken in wat op de witte kentekenplaat moet komen" of zoiets.
Ik ben echter een beetje bang dat dit vrij veel mensen verrast en het kenteken niet bij de hand hebben, toch de witte plaat willen, en vervolgens denken:
''Ik bestel morgen even als ik het kenteken bij de hand heb.'' (weg klant.....)
Wat is jullie mening/ervaring in deze?
Ik denk (uit ervaring) dat de meeste mensen moeilijk uit de luie stoel te krijgen zijn om het kenteken kaartje uit de keukenla te pakken.
Misschien een optie voor de klant een vakje met ''geef later kenteken in'' en toch door naar betaling....?
Kortom onzeker van de effecten...
Hopelijk is bovenstaand verhaal redelijk te volgen.
Groeten,
Pieter