Pagina 1 van 1

Zou je een bestelling plaatsen?

Geplaatst: 01 mei 2018
door floraexpress
Beste ondernemers,

Sinds kort ben ik mijn eigen webshop begonnen: www.floraexpress.nl. Nu hebben wij een aantal bestellingen, maar wij zijn erg benieuwd naar verbeterpunten van onze website. Waarom zou je wel of niet bestellen op mijn webshop?

Met vriendelijke groet,

Olivier

www.floraexpress.nl

Re: Zou je een bestelling plaatsen?

Geplaatst: 01 mei 2018
door James Hardenberg
Hallo Olivier,

Op dit moment, zou ik nog geen bestelling bij je plaatsen, omdat ik zou kiezen voor een bekende partij als Fleurop. Ik zie bij jou geen signalen van betrouwbaarheid. Hierbij zou ik graag willen opmerken dat ik niet zomaar direct voor Fleurop zou kiezen als:

- ik op de homepage meteen zie wat je doet (plaats een pakkende koptekst bovenaan) en vermeld: waarom jij (ik moet hiervoor nu naar beneden scrollen, zoeken of doorklikken + de USP's overtuigen mij persoonlijk niet);
- ik op de homepage 'trustsignals' zou zien (laat zien dat mensen van je houden en dat je betrouwbaar bent, maar ook gewoon het telefoonnummer etc. in de menubalk, bovenaan, rechts);
- het assortiment duidelijk meteen zou zijn (veel hoger plaatsen! Open ermee);
- de productpagina's geen problemen zouden geven (ik moet gaan zoeken hoe ik dit product in de winkelwagen kan krijgen, lukt niet meteen, ontvang een soort foutmelding / instructie dat ik eerst XYZ moet doen, maar waar?)
- misschien wat meer keus zou hebben;
- maar vooral: een goede reden zou zien om bij jou te bestellen i.p.v. bij een alom bekende concurrent. Misschien kan je een paar mooie video's maken om wat meer sfeer te brengen, vid's zie ik op Fleurop (bijvoorbeeld) niet;

Fleurop doet naast bloemen in het algemeen, ook in rozen, scoren gemiddeld een 8,8 op Kiyoh, 94% beveelt aan. Heb je een strategie of 'SWOT analyse' om dit te evenaren / overtreffen? Welke persoonlijke kwaliteiten kan inzetten om je jezelf te onderscheiden van de bestaande shops in deze markt?

Jouw productfoto's zijn aanlokkelijk!

Re: Zou je een bestelling plaatsen?

Geplaatst: 01 mei 2018
door floraexpress
James Hardenberg schreef: Hallo Olivier,

Op dit moment, zou ik nog geen bestelling bij je plaatsen, omdat ik zou kiezen voor een bekende partij als Fleurop. Ik zie bij jou geen signalen van betrouwbaarheid. Hierbij zou ik graag willen opmerken dat ik niet zomaar direct voor Fleurop zou kiezen als:

- ik op de homepage meteen zie wat je doet (plaats een pakkende koptekst bovenaan) en vermeld: waarom jij (ik moet hiervoor nu naar beneden scrollen, zoeken of doorklikken + de USP's overtuigen mij persoonlijk niet);
- ik op de homepage 'trustsignals' zou zien (laat zien dat mensen van je houden en dat je betrouwbaar bent, maar ook gewoon het telefoonnummer etc. in de menubalk, bovenaan, rechts);
- het assortiment duidelijk meteen zou zijn (veel hoger plaatsen! Open ermee);
- de productpagina's geen problemen zouden geven (ik moet gaan zoeken hoe ik dit product in de winkelwagen kan krijgen, lukt niet meteen, ontvang een soort foutmelding / instructie dat ik eerst XYZ moet doen, maar waar?)
- misschien wat meer keus zou hebben;
- maar vooral: een goede reden zou zien om bij jou te bestellen i.p.v. bij een alom bekende concurrent. Misschien kan je een paar mooie video's maken om wat meer sfeer te brengen, vid's zie ik op Fleurop (bijvoorbeeld) niet;

Fleurop doet naast bloemen in het algemeen, ook in rozen, scoren gemiddeld een 8,8 op Kiyoh, 94% beveelt aan. Heb je een strategie of 'SWOT analyse' om dit te evenaren / overtreffen? Welke persoonlijke kwaliteiten kan inzetten om je jezelf te onderscheiden van de bestaande shops in deze markt?

Jouw productfoto's zijn aanlokkelijk!
James, bedankt voor je bericht. Duidelijke feedback, wij zijn nu officieel één week open. Vandaar ook het magere assortiment. Daarnaast werken wij allebei op dit moment ook nog een volle werkweek en hebben op dit moment nog geen tijd om hier zoveel mee bezig te zijn. Ik ga alle punten meenemen en verbeteren.

Re: Zou je een bestelling plaatsen?

Geplaatst: 28 juni 2018
door Maarten013
Leuke frisse website! Vergroot je assortiment. Misschien dat je aan zaadjes kan komen voor rozen dat mensen ze zelf kunnen planten en i.c.m met jullie expertise kan je die klant helpen een optimale roos te kweken door een foldertje met instructies mee te sturen.
Een paar punten die ik echt z.s.m zou veranderen:
- Kijk je SSL certificaat na. Op de homepage doet hij het niet of deels. Zodra ik de homepage wil bezoeken met SSL dan redirect hij mij door zonder SSL.
- De kop met "Voor 22.00 uur besteld is overmorgen in huis". Persoonlijk vind ik het erg misleidend. Uit eigen ervaring lezen klanten heel erg slecht. De klant ziet 22.00 en denkt "oh, voor 22.00 besteld morgen is huis." Dit heeft mede te maken doordat grote spelers in de ecommerce wereld dat aanbieden en zelfs voor 23.59 morgen in huis aanbieden, denk aan Bol.com, Coolblue etc. Als ik jou was zou ik dat aanpassen. Zo bespaar je gedoe met de klant. De Nederlandse consument wil alles snel in huis. Liever een tevreden klant bij wie alles duidelijk en tevreden is en die weer mond op mond reclame voor je maakt dan een klant die ontevreden is en nooit meer terugkomt en je eventueel in een slecht daglicht kan zetten.
- Op de balk voor de nieuwsbrief staat "Blijf op de hoogte" maar ik vraag mij dan af, waar blijf ik van de op de hoogte? Mijn bestelling die ik nooit heb geplaatst? Probeer bijvoorbeeld daar bij te zetten "Blijf op de hoogte voor tips van het verzorgen van rozen" of "Blijf op de hoogte voor nieuwe rozen in ons assortiment"

Voor de rest ziet het er goed uit!