Niet bestelde product ontvangen, retourzending niet aangekomen, wel gefactureerd.
Geplaatst: 18 juni 2018
Beste,
Mijn naam is Roel (20) en ik ben stagiair bij een bedrijf, ik zal beginnen bij het begin want het is een lang verhaal.
Ik moest voor mijn baas stickers bestellen voor op de productdoos. 50 grote dure stickers van een meter lengte. Dit hebben wij besteld bij een drukkerij. Mijn collega, die de stickers had ontworpen, die had een foutje gemaakt in het eerste sticker design. Wij hebben meteen gebeld naar de drukkerij om te zeggen dat er een fout in het ontwerp staat. Geen probleem, stuur maar een nieuw ontwerp op, ze moeten nog gemaakt worden. Wij hebben daarna het juiste design aangeleverd.
zoveel werkdagen verder krijgen wij 2 pakketjes binnen van de drukkerij, 1 keer 50 stickers van het goede ontwerp, en 1 keer 50 stickers van het foute ontwerp. Hiervoor hebben wij dus ook 2 facturen gekregen digitaal. Wij hebben het juiste factuur betaald, en voor de andere factuur kregen wij een betalingsherinnering. Na contact opgenomen te hebben met de drukkerij moesten wij het product retourzenden met het retournummer dat hun hebben aangeleverd.
Wij hebben het product afgeleverd bij PostNL naar het retournummer dat de drukkerij heeft doorgegeven. 1 of 2 weken later krijgen wij weer bericht van de drukkerij of wij het factuur willen betalen. Hun geven aan dat zij het retourproduct niet hebben ontvangen.
Na die 2 weken kon ik het bonnetje niet meer vinden van de retourzending. En de drukkerij is aan het dreigen met een incassobureau.
Nou begrijp ik dat ik het bonnetje ben kwijtgeraakt, en dat ik niet kan bewijzen dat ik het product retour heb gestuurd. Maar ik vind het heel raar dat ik moet betalen voor een product dat ik niet heb besteld. Nu voel ik me schuldig tegenover mijn baas omdat hij nu waarschijnlijk 450 euro moet betalen omdat ik een bonnetje ben kwijtgeraakt. Mijn baas heeft ook zoiets van, ik heb dat niet besteld, dus ik ga er niet voor betalen. Logisch lijkt me, maar ik moet het wel oplossen. Een advocaat in dienst nemen zal uiteindelijk veel duurder uitkomen, dus dat is ook niet echt een optie.
Daarom mijn vraag of er iemand hier is die hier verstand van heeft en de regels hiervoor kent. Graag wel iemand die het (zo goed als) zeker weet, want aan een mening heb ik op dit moment niks..
in ieder geval hardstikke bedankt voor uw hulp. Mvg Roel
Mijn naam is Roel (20) en ik ben stagiair bij een bedrijf, ik zal beginnen bij het begin want het is een lang verhaal.
Ik moest voor mijn baas stickers bestellen voor op de productdoos. 50 grote dure stickers van een meter lengte. Dit hebben wij besteld bij een drukkerij. Mijn collega, die de stickers had ontworpen, die had een foutje gemaakt in het eerste sticker design. Wij hebben meteen gebeld naar de drukkerij om te zeggen dat er een fout in het ontwerp staat. Geen probleem, stuur maar een nieuw ontwerp op, ze moeten nog gemaakt worden. Wij hebben daarna het juiste design aangeleverd.
zoveel werkdagen verder krijgen wij 2 pakketjes binnen van de drukkerij, 1 keer 50 stickers van het goede ontwerp, en 1 keer 50 stickers van het foute ontwerp. Hiervoor hebben wij dus ook 2 facturen gekregen digitaal. Wij hebben het juiste factuur betaald, en voor de andere factuur kregen wij een betalingsherinnering. Na contact opgenomen te hebben met de drukkerij moesten wij het product retourzenden met het retournummer dat hun hebben aangeleverd.
Wij hebben het product afgeleverd bij PostNL naar het retournummer dat de drukkerij heeft doorgegeven. 1 of 2 weken later krijgen wij weer bericht van de drukkerij of wij het factuur willen betalen. Hun geven aan dat zij het retourproduct niet hebben ontvangen.
Na die 2 weken kon ik het bonnetje niet meer vinden van de retourzending. En de drukkerij is aan het dreigen met een incassobureau.
Nou begrijp ik dat ik het bonnetje ben kwijtgeraakt, en dat ik niet kan bewijzen dat ik het product retour heb gestuurd. Maar ik vind het heel raar dat ik moet betalen voor een product dat ik niet heb besteld. Nu voel ik me schuldig tegenover mijn baas omdat hij nu waarschijnlijk 450 euro moet betalen omdat ik een bonnetje ben kwijtgeraakt. Mijn baas heeft ook zoiets van, ik heb dat niet besteld, dus ik ga er niet voor betalen. Logisch lijkt me, maar ik moet het wel oplossen. Een advocaat in dienst nemen zal uiteindelijk veel duurder uitkomen, dus dat is ook niet echt een optie.
Daarom mijn vraag of er iemand hier is die hier verstand van heeft en de regels hiervoor kent. Graag wel iemand die het (zo goed als) zeker weet, want aan een mening heb ik op dit moment niks..
in ieder geval hardstikke bedankt voor uw hulp. Mvg Roel