Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

Funding Circle

Leonard H

Wie verstuurt hier met GLS?

02 juli 2018

Hoi Mede webwinkeliers,

Al sinds 2010 verstuur ik mijn pakketten met GLS, en altijd naar tevredenheid. Het zijn niet altijd de meest representatieve koeriers en autos, en dus ook de bezorging is wel eens slordig. Maar over het algemeen was ik altijd wel tevreden, en was bijvoorbeeld de afhandeling bij klachten ook vrij gemakkelijk. Het tarief is daarnaast ook altijd wel heel scherp geweest, en aangezien wij alles gratis leveren is dit echt wel van belang.

Sinds november 2017 ervaar ik echter veel problemen, er zijn dagen bij geweest dat we er slechts 60% van de zendingen de volgende dag geleverd werd. De rest was dan fout gesorteerd, of er waren complete zakken met zendingen blijven staan op een depot. We hebben uiteraard veelvuldig contact gehad met gls en er werd altijd verbetering beloofd maar het blijft een drama. Ik zie ondertussen mijn review cijfers op bol.com en kiyoh dalen, ondanks dat we ontzettend ons best doen om de klanten tevreden te houden.

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben? Of juist een betere? Ik ben als test als zendingen per DPD aan het versturen en dat gaat een stuk beter, maar hun tarief ligt een stuk hoger.

Iemand anders nog een idee waar ik een scherp tarief kan krijgen? We versturen zo'n 23.000 pakketten per jaar.

DannyvdM

Re: Wie verstuurt hier met GLS?

04 juli 2018

Ik vind GLS totaal niet representatief voor mij als bedrijf zijnde. Exact om deze redenen die je hier vermeld. Er is snel vertraging, en de medewerkers zijn niet echt representatief. B2B leveringen zou ik prima vinden via GLS. Ik verstuur incidenteel wel eens enkele pallets, dit doe ik dan wel met GLS, omdat dit bij hun het eenvoudigst gaat tegen een voordelig tarief.

Voor de rest kies ik voor DPD, ook één van de voordeligste, maar de medewerkers zijn een stuk representatiever en de tarieven goed.
Hoofdreden is eigenlijk, dat alle pakketten standaard verzekerd zijn voor €520,- . Als je dat wilt, zijn PostNL en DHL Parcel gelijk een heel stuk duurder. Ik verkoop over het algemeen wel producten met hoge waarde en weinig marge.

Bij jouw orderaantallen, zou je ook eens kunnen overwegen om een fulfilment-partij in te schakelen. Dan heb je zelf niet de handling en de verzendtarieven zijn meestal ook voordeliger. Heb je dat wel eens overwogen?

Crni
Contacteer:

06 augustus 2018

Ik zou persoonlijk nooit voor GLS kiezen omdat ik simpelweg tot nu toe altijd zelf bij aankopen vervelende ervaringen heb gehad met GLS, en dat wil ik mijn klanten ook niet aandoen. Daarnaast hebben zij ook niet veel afhaalpunten of bezorgpunten in de buurt en dat is voor mij wel een must dat zij een redelijk groot netwerk hebben door het hele land heen.
Kroatische wijn zoals de Plavac mali, Pošip en Graševina

Maarten013

09 augustus 2018

GLS is een prima bedrijf maar er zijn echt wat punten die ik niet netjes en fijn vind aan GLS.
Tarieven zijn prima niks mis mee. Maar ik vind de uitstraling van GLS altijd zo net niet. Ik koop zelf ook wel eens bij een webshop en die verzenden met GLS. Altijd als ze aan de deur komen vind ik de uitstraling niet netjes. Ze rijden hun bus op mijn oprit. Zelf geen problemen mee maar kan begrijpen dat andere mensen dat liever niet hebben. De meeste bezorgers rijden ook nog eens in een bus die half kapot is. Ze rijden als gekken hier door de straat met 50+ km/h (30 km/h toegestaan). Bezorger is meestal onvriendelijk en ziet er onverzorgd uit.

Ik heb hele hoge standaarden die ik ook wil uitstralen naar mijn klanten. PostNL is het beste voor mij. De bezorgers zijn altijd vriendelijk en worden goed gescreened. Er wordt netjes gewerkt vanuit PostNL, ik als bedrijf heb snel contact met PostNL als er iets misgaat.
Advertentie

In een Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) webwinkel kun je alles bijhouden: van bestelling tot aflevering. Je kunt alle geplaatste orders, betaalde of nog te betalen orders tonen, evenals orders die nog geleverd moeten worden. Uniek is het gemakkelijke retourmanagement bij Lightspeed waarbij je creditfacturen kunt aanmaken. Ook pakbonnen en facturen kunnen gemakkelijk uitgeprint worden. Hierdoor is een apart ordermanagement systeem niet meer nodig. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht