Merkinbreuk ja of nee?
Geplaatst: 12 juli 2018
Beste forumleden.
Ik heb mezelf nog niet voorgesteld maar dat zal ik zeker doen binnenkort.
Onze casus:
Wij bieden ons assortiment aan op een bekend verkoopplatform en hebben voor een bepaald product / merk een al online staande advertentie gebruikt om daar ook onder te gaan adverteren.
Het artikel wat wij aanbieden is exact hetzelfde qua merk en type, maar de verkoper die deze advertentie heeft aangemaakt begint nu te klagen, we zijn aanzienlijk goedkoper en dat stoort deze verkoper blijkbaar.
Deze aanbieder heeft nu de advertentie zodanig verandert dat hij naast het artikel waar het om gaat ook nog een heel goedkoop huismerk artikel gratis bijvoegt en ons nu beklaagt van merkinbreuk.
Echter bij de advertentie is het merk wat apart ingevuld kan worden nog steeds hetzelfde, maar in de titel is deze gewijzigd in + "huismerk ....".
In het kort komt het er op neer dat het 1 advertentie betreft waarbij nu niet 1 maar 2 verschillende merken aangeboden worden, maar het artikel waar het daadwerkelijk om gaat betreft het artikel wat wij dus ook aanbieden.
Goed, wij kunnen nu kinderachtig het spelletje mee spelen door de advertentie weer in zijn oorspronkelijke staat terug te zetten, dat hebben we uiteraard ook gedaan, maar daar gaat max 7 dagen overheen.
Mijn vraag is, in hoeverre is hier nu sprake van merkinbreuk, heb op internet gezocht maar kan een soortgelijke casus of uitleg niet vinden.
In het vakje waar je het merk in kan vullen, betreft het merk wat wij ook aanbieden en is ongewijzigd, het huismerk is alleen toegevoegd in de titel.
Naar mijn mening is het wel heel gemakkelijk om een advertentie snel te veranderen door er een gratis huismerk artikel aan toe te voegen in de titel en dan te gaan klagen dat wij merkinbreuk plegen.
Tevens klagen zij dat wij hun EAN code gebruiken echter is deze nergens geregistreerd en het merk artikel wat wij beide aanbieden heet geen eigen EAN code.
Alvast bedankt voor het advies / tips / antwoorden.
Groeten,
Franky
Ik heb mezelf nog niet voorgesteld maar dat zal ik zeker doen binnenkort.
Onze casus:
Wij bieden ons assortiment aan op een bekend verkoopplatform en hebben voor een bepaald product / merk een al online staande advertentie gebruikt om daar ook onder te gaan adverteren.
Het artikel wat wij aanbieden is exact hetzelfde qua merk en type, maar de verkoper die deze advertentie heeft aangemaakt begint nu te klagen, we zijn aanzienlijk goedkoper en dat stoort deze verkoper blijkbaar.
Deze aanbieder heeft nu de advertentie zodanig verandert dat hij naast het artikel waar het om gaat ook nog een heel goedkoop huismerk artikel gratis bijvoegt en ons nu beklaagt van merkinbreuk.
Echter bij de advertentie is het merk wat apart ingevuld kan worden nog steeds hetzelfde, maar in de titel is deze gewijzigd in + "huismerk ....".
In het kort komt het er op neer dat het 1 advertentie betreft waarbij nu niet 1 maar 2 verschillende merken aangeboden worden, maar het artikel waar het daadwerkelijk om gaat betreft het artikel wat wij dus ook aanbieden.
Goed, wij kunnen nu kinderachtig het spelletje mee spelen door de advertentie weer in zijn oorspronkelijke staat terug te zetten, dat hebben we uiteraard ook gedaan, maar daar gaat max 7 dagen overheen.
Mijn vraag is, in hoeverre is hier nu sprake van merkinbreuk, heb op internet gezocht maar kan een soortgelijke casus of uitleg niet vinden.
In het vakje waar je het merk in kan vullen, betreft het merk wat wij ook aanbieden en is ongewijzigd, het huismerk is alleen toegevoegd in de titel.
Naar mijn mening is het wel heel gemakkelijk om een advertentie snel te veranderen door er een gratis huismerk artikel aan toe te voegen in de titel en dan te gaan klagen dat wij merkinbreuk plegen.
Tevens klagen zij dat wij hun EAN code gebruiken echter is deze nergens geregistreerd en het merk artikel wat wij beide aanbieden heet geen eigen EAN code.
Alvast bedankt voor het advies / tips / antwoorden.
Groeten,
Franky