Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Sasu
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 november 2018

Interview webshop

15 november 2018

Dag iedereen
Ik heb als opdracht van de school een interview te doen met iemand die een webshop heeft/beheert.
Het zouden dan volgende vragen zijn:
  1. Het registreren van nieuwe klanten, hoe gebeurt dat? Kunnen ze een account aanmaken?
  2. Op de achterkant gebeurt er ook een hele boel, het CRM-systeem. Gebruikt u dit systeem?
    (CRM = software die gebruikt wordt om klantenbestand op te slaan en te gebruiken)
  3. Klanten zijn heel vluchtig, je kan zien op je site hoe snel ze weggaan?
  4. Wat zijn uitdagingen voor een webshophouder?
    (vb. lastige klanten, klanten op webshop houden, …)
  5. Voor die consumenten, daar bestaan toch heel veel webshopregels voor? Waar moeten we aan denken en hoe brengen we die regels tot bij de klant?
  6. De overheid heeft ook andere regels opgesteld over onder andere cookies. Wat zijn dit?
  7. Maken jullie gebruik van cookies?
  8. Hoe laat je dat zien?
  9. Is de service anders in een webshop dan in een gewone winkel?
    Hoe kan je service leveren?
    (vb. snel leveren, klantvriendelijk, klachten, retour sturen ,…)
  10. Hoe worden nieuwe bestellingen geregistreerd?
  11. Hoe worden de bestellingen aan de klant bevestigd?
  12. Hoe wordt de bestelling bij u zelf opgevolgd?
  13. Hoe worden de bestellingen afgeleverd?
  14. Hoe worden wijzigingen doorgevoerd aan bestellingen?
  15. Hoe gebeuren de retourverzendingen?
  16. Hoe worden de prijzen van de bestellingen geregistreerd en berekend?
  17. En hoe doe je dat met verschillende landen met hun prijzen? Adviesprijzen? Heb je overal dezelfde prijs?
  18. Hoe worden de facturen opgesteld?
  19. Welke betalingsopties zijn er?
  20. Hoe wordt er afgerekend aan de kassa?
  21. Hoe heb jij je webshop ingericht qua BTW voor verschillende doelgroepen en landen?
    Gebruikt u daarvoor het SAS-platform of iets anders?
    (vb. SAS = software in de Cloud waarin verschillende BTW-presentaties zitten.)
  22. Hoe worden de voorraden aangepast (+ en -)?
  23. Hoe wordt de inventaris opgesteld?
  24. Hoe kunnen de klanten de verzending opvolgen?
  25. Hoe worden de verzendingsnota’s opgemaakt?
  26. Hoe worden opdrachten aan de distribiteur gegeven?
  27. Heb je een bepaalde keuze gemaakt met welke verzender je werkt?
  28. Hoe worden de aankoopbestellingen opgemaakt?
  29. Hoe gebeurt de registratie van binnenkomende bestellingen?
  30. Maak je soms aankondigingen van aanbiedingen, acties en promoties?
  31. Stuur je soms uitnodigingen voor evenementen?
  32. Administratie is belangrijk, maar ook vindbaarheid. Hoe zorg je daarvoor?
    (vb. keywords, sociale media, blogs, …)
  33. Maakt u gebruik van keywords om bij Google hoger op de zoekpagina’s terecht te komen?
    Zo ja, hoe check je of je een zoekwoord goed gekozen hebt?
    (vb. zelf bij google zoeken)
  34. Je moet ook mensen toestemming vragen dat je ze mag mailen, opt-in/opt-out?
  35. Hoe belangrijk zijn reviews?
  36. Zorg je ervoor dat je reviews krijgt? Vraag je ernaar via mail ofzo?
  37. Maar die reviews zijn ook betrouwbaar?
  38. Hoe maak je kans als startende webshop tussen de grote webshops zoals Bol of Zalando?
  39. Wat zijn de trends tegenwoordig bij de webshops?
    (vb. instructievideos, video’s 3d)
  40. Wat is het grote verschil tussen het hebben van een winkel of een webshop?
  41.  
  42. Als je morgen een nieuwe webshop zou opstarten, hoe ga je dan van start?
  43. Zou u een standaardpakket (standaard webshop) gebruiken om mee te beginnen?
  44. Hoe worden productafbeeldingen, -omschrijvingen en – eigenschappen toegevoegd?
  45. Als je kijkt naar de voorkant van de webshop? Wat zijn nu echt de aandachtspunten waar je op moet letten?
  46. Zijn er ook producten die bovenaan staan? Bijvoorbeeld populairste eerst?
  47. Is er een keuzehulp op uw webshop? Zo ja, hoe werkt die?
  48. Gebruikt u Google Analtics of een andere manier om te weten te komen hoeveel bezoekers u heeft gehad, hoe lang ze op de website zaten, …
  49. Heeft u een zoekmachine op uw webshop?
  50. Hoe vaak moet je de hele webshop updaten?
    (vb. bijblijven met concurrentie)
  51. En smartphones? Dat is toch ook heel belangrijk, want mensen zitten op hun gsm?
  52. Zijn er nog tips om echt succesvol te worden met een webshop?
  53. Hoe verkoop je ook in het buitenland?
    (vb. Duitse telefoonnummer, klantendienst, …)
  54. Ben jij bestand tegen hackers? Heeft u zo’n SSL-certificaat? Zo ja, wat houdt dat in?
    (vb. SSL certificaat)
  55. Wat is voor een consument het belangrijkste, een keurmerk, of de SSL-beveiliging ?
  56. Zijn er IT-technisch nog zaken die beter zouden kunnen? Zaken die geautomatiseerd zouden kunnen worden?
Zou iemand het zien zitten om met mij dit interview te doen?
Mvg
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht