Pagina 1 van 1

Bevestigingsmail van een bestelling in Logivert

Geplaatst: 05 januari 2019
door sahib
Ik gebruik Logivert 6 en als een klant een bestelling heeft geplaatst dan krijg ik ook een mail met de bestelling, maar de klant zelf ontvangt die niet.
Ik krijg ook een mail binnen van Sisow met de betaling.
Weet hier misschien hoe ik Logivert kan instellen zodat de klant ook een mail krijgt van zijn/haar bestelling?

Groetjes,
sahib

Re: Bevestigingsmail van een bestelling in Logivert

Geplaatst: 07 januari 2019
door logivert
Beste Sahib,

LogiVert verstuurt automatisch tegelijkertijd een bevestigingsmail naar u en de besteller. Gezien de mail wel bij u aankomt is het zo goed als zeker dat deze ook naar uw klant wordt verzonden. Om de een of andere reden komt hij blijkbaar niet aan bij uw klant.
De meest voorkomende reden zijn spamfilters. Een bevestigingsmail kan om meerdere redenen als spam aangezien worden. Bijvoorbeeld een lange of verdachte onderwerp (naam van uw website) of het feit dat u als afzender een mailadres gebruikt dat niet bij de domeinnaam van uw site hoort.

Het blijft moeilijk om zo (zonder onderzoek) de oorzaak te achterhalen. Ik hoop dat u iets met de geboden informatie kunt.

 
Met vriendelijke groet,

Het LogiVert Webcare Team

Re: Bevestigingsmail van een bestelling in Logivert

Geplaatst: 07 januari 2019
door Electronixs.nl
Reeds ben ik overgestapt op een ander boekhoud programma. Bij mij kwamen de mailtjes ook ineens niet meer aan. In de spambox stond ook waarom.
Er moest een SPF record worden toegevoegd. Dit kan zijn als Logivert de mail uit jou naam verstuurd. Wellicht is dit hier ook het geval.