Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DNS
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 januari 2019

Even voorstellen

14 januari 2019

Goedemiddag allemaal,

Laat ik mijzelf even netjes voorstellen.

Mijn naam is Sander, ik ben 33 en kom uit het mooie Dordrecht.
Verloofd, 4 katten, een cavia en een aardige horlogeverzameling.

Zoals je hierboven al hebt gelezen, is mijn hobby het verzamelen en bezig zijn met horloges. Hier wil ik iets meer mee gaan doen. De hele dag op Reddit en andere fora kijken wordt je ook wel eens zat. Toen bedacht ik me dat ik wel eens een eigen onderneming wil hebben, of in ieder geval mij daar in wil verdiepen. Zodoende ben ik op dit forum terechtgekomen. Horloges gaan verkopen is niet mijn opzet, daarvoor is de instap prijstechnisch veel te hoog en dien je dan een echte dealer te worden van de merken. Mijn idee is om te beginnen met het verkopen van Nato straps. Die zijn erg goedkoop in te kopen (ja, ik ga via Alibaba/DHGate inkopen aan het begin) en er zit een goede marge op. Normaliter worden deze straps aangeboden tussen de €10,- en €20,- bij reguliere webshops, mijn prijs zal €7,50 bedragen inclusief verzending. Dat zijn ook gelijk mijn USP's, lage prijs en geen verzendkosten. Beetje stereotyperend maar wij Nederlanders houden daar wel van, korting doet kopen, prijs is (niet altijd, maar wel vaak) doorslaggevend.

Mijn plan is om de komende tijd kleinschalig te verkopen via Marktplaats, puur om het water af te tasten en om daar van te leren. Als dat eenmaal een beetje loopt en ik wat wijzer ben geworden in dat opzicht, dan wil ik verder gaan met een echte webshop. Dat is wel het einddoel, naast mijn normale baan een redelijk lopende webshop bezitten en wellicht daar verder in te gaan als fulltime ondernemer. Voor het zover is moet ik nog veel leren, daarvoor zal ik onder andere dit forum goed gaan doorspitten. Alvast bedankt aan iedereen die heeft bijgedragen aan deze site, door een beetje rond te neuzen heb ik al aardig wat geleerd.

Vragen? Opmerkingen? Let me know!

Mvg, Sander
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Even voorstellen

15 januari 2019

Welkom!