Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
tClowntje
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 februari 2019

Hallo allemaal!

07 februari 2019

Hallo allemaal,

Graag wil ik mij even voorstellen. Ik ben Ellen Middelburg, woonachtig in Schalkhaar en sinds kort de trotse eigenaar van Handelsonderneming 't Clowntje.

Ondertussen heb ik 2 webwinkels, alleen ben ik niet zo blij met mijn huidige webwinkelsoftware. Ik wil namelijk graag een grote hoeveelheid artikelen in 1x kunnen importeren in mijn webwinkel, incl de mogelijk voor keuze van kledingmaten en incl productfoto. Nu kan ik wel via een CSV bestand alle artikelen in 1x in mijn webwinkel importeren, maar moet ik handmatig de keuzemogelijkheden aanmaken per artikel voor bijv de maat kleding of kleur van het artikel. Ook moet ik handmatig de foto's toevoegen omdat ik van de meeste leveranciers de foto's op mijn harde schijf heb staan. Niet handig, aangezien ik veel artikelen online wil hebben staan. 

Wie van jullie heeft ervaring met een goede software waarbij ik de bovenstaande mogelijkheid wel heb. Ook vind ik het wel fijn om niet naar het aantal artikelen te moeten kijken. 

Ik hoop dat we elkaar van vele goede tips kunnen voorzien.

Met vriendelijke groet,

Ellen Middelburg 
 
Gebruikersavatar
PIN ACCESSOIRES
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 februari 2018
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

07 februari 2019

Hi,

Welk softwarepakket gebruik je momenteel ?

Groet
Pin accessoires | V400m beschermhoes | Pinautomaat beschermhoes | Onderdelen voor uw mobiele pinapparaat.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Hallo allemaal!

07 februari 2019

En hoe krijg jij de data van je artikelen aangeleverd? Dat hangt er ook wel een beetje vanaf.

Sommige groothandels bieden speciale feeds aan, welke je vervolgens weer aan jouw systeem kan koppelen. Dan moet deze mogelijkheid er echter wel zijn. 

Ook is de wens om de maat en kleur van de kleding automatisch in te stellen een lastige vraag, want dit is ook niet altijd hetzelfde. In deze branche zie ik altijd wel dat men iemand in dienst heeft om dit in te kloppen in het systeem.
 
tClowntje
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 februari 2019

Re: Hallo allemaal!

10 februari 2019

Hi,

Welk softwarepakket gebruik je momenteel ?

Groet
Momenteel gebruik ik een webwinkel van gratiswebshopbeginnen.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
tClowntje
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 februari 2019

Re: Hallo allemaal!

10 februari 2019

En hoe krijg jij de data van je artikelen aangeleverd? Dat hangt er ook wel een beetje vanaf.

Sommige groothandels bieden speciale feeds aan, welke je vervolgens weer aan jouw systeem kan koppelen. Dan moet deze mogelijkheid er echter wel zijn. 

Ook is de wens om de maat en kleur van de kleding automatisch in te stellen een lastige vraag, want dit is ook niet altijd hetzelfde. In deze branche zie ik altijd wel dat men iemand in dienst heeft om dit in te kloppen in het systeem.
Hallo Danny
Van de leveranciers krijg ik CSV bestanden met alle artikel gegevens. Van meerdere leveranciers kan ik vervolgens de artikelfoto’s als zip-bestand downloaden op mijn harde schijf. Er is ook een leverancier die per produkt een link heeft voor de produktfoto
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

10 februari 2019

Hoi Ellen,

Ik denk dat je het beste even kan navragen bij gratiswebshopbeginnen.nl of je CSV-feeds kan importeren.
Als dat niet kan dan kan dat niet in deze webshop en moet je over op een ander pakket. Als het wel kan dan is het een kwestie van koppelen van datavelden, foto's e.d.
Als je wilt kan ik je helpen bij de opstart want ik kom uit de buurt (Twello)


Groet
Peter
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.