Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce
 
Franky
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 juli 2018
Contacteer:

SEA Hoe dit aan te pakken.

10 juni 2019

Beste lezers,

Wij zijn nog niet zo heel lang geleden gestart met onze webwinkel, we hebben nog steeds een hele hoop te doen wbt SEO, zoals content, linkbuilding en ga zo maar door. 
Wat betreft marketing hebben wij ons aanbod al staan op MP, echter zijn we nu aan het testen met Google Ads.
MP vind ik toch wel een beetje tegen vallen, maar hebben we daar toch al diverse bestellingen vandaag gehaald. 

We zitten eigenlijk met het volgende:
Laten we beginnen dat we in een behoorlijk verzadigde markt zitten, dat besef is er, bekabeling voor Audio, Data Video en accessoires voor de GoPro.
Aangezien onze winstmarge niet heel groot is, de zoekwoorden allemaal veel gebruikt worden, zitten we met een CPC al vrij hoog willen we geregeld voorbij komen met de (tekst) advertenties. 

Stel we zitten gemiddeld met een euro winst per verkocht artikel, iemand een idee met welke CPC voor tekst advertenties te beginnen? Betreft dan Handmatige CPC.
Verder iemand nog Do's en Dont's wbt tekst advertenties met Ads?

Het is een pittig onderwerp waar ook veel over te vinden is op internet, maar misschien heeft iemand toch een beetje een richtlijn hoe en wat.

Alvast bedankt,

Groeten,

Francois


 
www.Kabel4U.nl Uw specialist in bekabeling voor audio - data - video
 
j1996kv
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 september 2017

Re: SEA Hoe dit aan te pakken.

11 juni 2019

Hallo Francois,

Ik heb geen idee wat de CPC is in deze markt, maar om uberhaupt quitte te kunnen draaien denk ik dat je een heel hoog conversiepercentage moet gaan kunnen behalen. Wat is jouw conversiepercentage nu ongeveer van je webshop? Als je dit bekijkt en afzet tegen de kosten per klik, dan kun je ongeveer zien of dit rendabel gaat zijn. Hoeveel artikelen verkoop je gemiddeld per keer? Ga voor het gemak uit van 1. Als je dan 1 euro winst maakt per artikel, en je hebt een conversiepercentage van 3% (waar ik voor het gemak van uit ga), dan mag je dus maximaal 3 cent per klik betalen om uberhaupt quitte te draaien. Lijkt me dat de CPC's voor deze zoekwoorden wel wat hoger liggen.

Ik denk dat je het beste kunt beginnen met handmatige cpc en met de Broad Match Modifier, om zo specifieke longtail zoekopdrachten te targeten. Naast dat dit goedkoper is, heeft het doorgaans ook een veel hoger conversiepercentage. Het kost meer werk om in te richten, maar de kans op succes is hiermee wel groter.

Verder is het van belang dat de kwaliteit van je Ads zo hoog mogelijk is. Ik zou dus zeker werken met uitgebreide tekstadvertenties (niet met Responsieve ads (als dit al mogelijk is in jouw account), want dat is pas handig bij hoge volumes). Zorg hierbij ook voor goede extensies zoals sitelinks, highlights en website informatie. De content op je website moet idealiter ook aansluiten op de inhoud van de ads.

Voor wat betreft de advertenties: ik zou proberen om vanuit de tekst en de headlines te laten blijken welke mensen vooral niet op jouw advertenties moeten klikken als dit enigszins mogelijk is. Een voorbeeld om te stellen wat ik bedoel: stel je verkoopt kantoorspullen aan de B2B markt. Dan ga je uiteraard ook veel B2C verkeer krijgen. Vanuit je advertenties moet je er dan voor zorgen dat er zo min mogelijk particulieren op klikken. Bijvoorbeeld: B2B Kantoorspullen kopen. En in de tekst dingen als 'voor bedrijven'.

Als je dit toepast, in combinatie met de Broad Match Modifier moet het mogelijk zijn om in ieder geval veel relevant en zo min mogelijk irrelevant verkeer naar je site te krijgen. Of het realistisch is qua rendement, dat kan alleen jijzelf beoordelen.
 
vx680
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 februari 2018
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SEA Hoe dit aan te pakken.

17 juli 2019

Je hebt inderdaad een lastige markt te pakken als je het mij vraagt.

Als ik een kapotte kabel heb dan ga ik meestal toch maar de winkel.
Het is zo'n bijproduct wat je meestal wel ergens in de buurt kan vinden.

Ik denk dat je CPC bij Google ieder geval €0.45 zal moeten zijn om af zichtbaar te zijn.
Je hebt genoeg partijen waaronder telefonieketens, Mediamarkt en Coolblue die met sommige producten dezelfde mensen willen bereiken als jij.

Wellicht kan je eens kijken hoever je komt met €100
 
Loyaltyride
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 juli 2019

Re: SEA Hoe dit aan te pakken.

17 juli 2019

Je kunt altijd eens kijken hoe de concurrentie zich verhoud met Google Ads, dit is een mooie tool om eigenlijk direct al beeld te krijgen van de doelgroep en waarmee je hebt te concurreren. 

Gr. Seth
Advertentie

Succesvolle webwinkels hebben allemaal iets gemeen; ze worden online goed gevonden! Met Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) heb je de beschikking tot een grote hoeveelheid aan marketingtools die de vindbaarheid van je webwinkel vergroten. Het platform is geschikt voor on-page optimalisatie. Er zijn tags, geoptimaliseerde headings en sitemaps die automatisch door Google gevonden worden. Ook kun je tijdelijke prijsverlagingen tonen, producten exporteren naar Admarkt van Marktplaat of vergelijkingssites. Verkoop op Facebook en gebruik recensies in je voordeel. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
Gebruikersavatar
HulpbijMarketing
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 juli 2019

Re: SEA Hoe dit aan te pakken.

18 juli 2019

Je hebt inderdaad een erg moeilijke markt te pakken. Je zou dus op de langere termijn vooral moeten onderscheiden in andere zaken dan alleen prijs. Zelf vind ik een conversiepercentage van 3% voor een kabelshop erg hoog. Ik zou eerder van 1,5% uit gaan, de tijd zal het leren.

Je zou Google Shopping kunnen proberen en dan in eerste instantie alles op € 0,01 kunnen gooien met een budget van bijvoorbeeld € 100,- per dag. Dit klinkt veel, maar je zult het hoogstwaarschijnlijk niet opmaken (houdt het in de gaten). Je krijgt dan inzicht in welke items in ieder geval vertoond worden en het zorgt voor goedkoop verkeer naar je site. Mensen weten al welke kabel ze nodig hebben; Google Shopping gebruikers zijn vooral op zoek naar de goedkoopste. Als je product goedkoop is en mensen hebben verder vertrouwen in je shop, maak je goed kans dat men voor jou kiest. 

Zorg er wel voor dat je conversies in Google Analytics registreert zodat je helder hebt waar deze vandaan komen (en ook importeert in Google Ad's). Zo kun je de campagne verder optimaliseren: zoektermen die niet relevant zijn uitsluiten (vooral in de eerste weken erg belangrijk!) enz. En zoals Loyalride aangeeft; je krijgt inzicht in je concurrenten.

En nog een tip: probeer zo snel mogelijk reviews te verzamelen zodat andere klanten weten dat je betrouwbaar bent.
Hulp bij Marketing helpt MKB bedrijven bij hun webshops (voornamelijk Woocommerce). Zelf ook eigenaar van drie shops.