Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce

thom

SendCloud of MyParcel

25 juli 2019

Hallo,

Ik zit met een +- 100 zendingen per maand en heb wat op internet gekeken maar kom vooral uit bij SendCloud en MyParcel als verzend partijen met goede prijzen. 

Echter kan ik er niet goed uithalen wat nu het grote verschil is tussen deze twee partijen. Heeft iemand hier meer kennis en/of ervaring over?

Alvast bedankt!

Crni
Contacteer:

Re: SendCloud of MyParcel

30 juli 2019

Ik heb ervaring met beide partijen. Ik vind ze wel aan elkaar gewaagd. MyParcel is onderdeel van PostNL zelf, dus je kunt alleen kiezen voor PostNL.

Sendcloud heeft wat meer opties je kunt naast PostNL ook kiezen voor DHL. DHL is ongeveer 50 cent goedkoper dan PostNL via SendCloud.

PostNL via MyParcel is weer op zijn beurt ietsjes goedkoper dan via SendCloud, en heeft wat meer opties zoals leeftijdscontroles bij afleveren van goederen (handig voor alcoholcontrole bij wijn).

Via SendCloud kun je dan weer meerdere webshops tegelijk koppelen en ook allemaal aparte logo's en mails etc ervoor hanteren. Dat kan dan weer niet bij MyParcel. Je kunt dan bijv. pakketen van webshop A via PostNL laten versturen en van webshop B via DHL.

Support en ondersteuning is echt om het even, beide partijen goede ervaringen mee.
Kroatische wijn zoals de Plavac mali, Pošip en Graševina

Mick

30 juli 2019

Via SendCloud kun je dan weer meerdere webshops tegelijk koppelen en ook allemaal aparte logo's en mails etc ervoor hanteren. Dat kan dan weer niet bij MyParcel.
Dit kan ook bij MyParcel!
Je kan meerdere webshops onderbrengen en per shop de instellingen aanpassen.

Gr. Mick

Electronixs.nl
Contacteer:

01 augustus 2019

Ik zit bij Myparcel. Persoonlijk vind ik Sendcloud er wat beter uitzien. Maar de doorslag om bij Myparcel is blijven is de verzendingen naar België voor 6,75. Dit was bij Sendcloud en ShopUnited (ook van PostNL) een stuk duurder.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

In een Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) webwinkel kun je alles bijhouden: van bestelling tot aflevering. Je kunt alle geplaatste orders, betaalde of nog te betalen orders tonen, evenals orders die nog geleverd moeten worden. Uniek is het gemakkelijke retourmanagement bij Lightspeed waarbij je creditfacturen kunt aanmaken. Ook pakbonnen en facturen kunnen gemakkelijk uitgeprint worden. Hierdoor is een apart ordermanagement systeem niet meer nodig. Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

DannyvdM

01 augustus 2019

Ik heb gekozen voor MyParcel, met de reden dat ik niet alleen met PostNL wil verzenden, maar ook met DPD. DPD bied namelijk verzekerd verzenden aan en de kwaliteit van leveren in het buitenland is met DPD hoger.

Helaas bieden ze nog geen DPD Brievenbuspakje aan, dan had waarschijnlijk 80% via DPD gelopen i.p.v. 20%.

jeffreys

09 augustus 2019

Wij hebben goede ervaringen met MyParcel, maar dan gaat het vooral om het gemak van het portaal en de verzendtarieven. Een groot voordeel is dat je sinds enkele maanden ook direct digitale postzegels kan bestellen, mocht je ook wel eens briefpost versturen. SendCloud zit qua marketing wat beter in elkaar en handig dat je meerdere koeriers kan selecteren, maar het is logistiek bijna niet te doen om meerdere koeriers aan te bieden als je nog een redelijk verzendtijd wil aanbieden. 

Wij werken sinds vorige maand met volle tevredenheid met Fietskoeriers.nl. De tarieven zijn concurrerend, het is duurzaam (USP voor je klanten!), afhalen zit bij de prijs in en briefpost is een heel stuk goedkoper, je betaald namelijk dezelfde verzendprijs voor briefpost als via PostNL, maar de prijs is inclusief 21% btw ipv 0% BTW, zoals bij PostNL. Dat kan een flinke besparing opleveren bij veel briefpost zendingen. Ze leveren in ongeveer 30-40 plaatsen en in plaatsen waar ze niet fietsen gaat dat via hun partner DHL. Daar ben ik zelf wat minder te spreken over in vergelijking met PostNL, maar de leveringen gaan nu prima.

chocoladeverkopers
Contacteer:

10 augustus 2019

Ook hier goede ervaringen met Fietskoeriers. Enige puntje is dat de backend is wat mij betreft wat amateuristisch is, ook de mogelijkheden van de woocommerce plugin (als je een zending eenmaal geëxporteerd hebt is deze niet meer te annuleren. Kortom, als je een keer een foute zending aanklikt moet je ze mailen/bellen.

Maar verder erg tevreden over. Een kennis heeft een simpel tooltje gebouwd zodat ik een lijst van postcodes heb die ik importeer. Zo biedt ik fietskoerier-verzending enkel aan als mensen ook echt in fietskoerier-gebied wonen (en de rest via Myparcel). Alles via Fietskoeriers (met DHL) is in ons geval niet handig omdat we in buitengebied wonen, en bovendien vooral brievenbuspakjes gebruiken (en wel praktisch naast een postnl punt)

Als we eens een reactie van een klant krijgen over de fietskoeriers is dat altijd super positief. En ook de bezorging hebben we nooit problemen gehad, en ook de service in het contact is eigenlijk goed. Kortom, eh, wij zijn ook tevreden :) 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht