simonacampo schreef:
Hey allemaal, leuk om te lezen wat er over ons product wordt gezegd en hoe jullie het vergelijken. Ik werk bij Sendcloud als product manager en ik ben altijd opzoek hoe we ons product kunnen verbeteren. Ik wil ingaan op @prettig "Vaak goed en soms denken we......"al eens bij een klant wezen kijken !", we doen regelmatig klant bezoeken en zoeken altijd shops die een kijkje in de keuken willen geven met een kritische mening (houden we van). We komen graag bij je langst om te zien welke vernieuwingen wel goed zijn en welke niet

.
Daarnaast, hebben we een beta community waar we mee sparren over nieuwe features of feedback over bestaande. Omdat dit forum redelijk anoniem is, kun je als je
geinteresseerd
bent en wilt meepraten over de nieuwste features, een mailtje sturen naar
ux@sendcloud.com met je webshop naam.
Nog een laatste ding, voor de niet technische mensen die wel makkelijk willen printen. In Sendcloud kun je een Print client downloaden zodat in plaats van een PDF openen in je browser als je een label maakt, je meteen een label print. Als je A4 papier gebruikt, zorgt hij automatisch dat er vier labels op een vel komen. Ook als je half gebruikte vellen hebt kun je aangeven op welk van de vier vlakken je het label wilt. Als je meer vrijheid wilt hebben zoals @prettig, kun je inderdaad je eigen oplossing bovenop onze API bouwen (ben benieuwd wat je miste).
Allemaal leuk.......we zijn lid van de BETA cummunity (al tijdje). Nog nooit een discussie gehad, nog nooit gesproken met andere klanten..... er is geen intern forum, dus welke community ? (of mis ik iets ?) Geen gebruiksdag, geen forum...... is er dus niet.
Jullie bedenken/verzamelen en laten af en toe (middels een enquete) klanten dingen beoordelen. En dan gaat er weer iets live waarvan wij inderdaad denken: "al eens bij de klant geweest !?".
Wij willen sparren met andere grote klanten, ideeen uitwisselen en dan aangeven aan Sendcloud wat slim is, nu is het andersom.
Pack en Go is al een jaar onbruikbaar (niet leesbare pakbonnen, geen templates, scanner en extra pc nodig op locatie, te traag).
Onze oplossing is vele malen sneller en goedkoper en voor jullie heel makkelijk te bouwen, ken nu al Sendcloud klanten (via onze e-commerce community) die het ook willen.
We kunnen nu gelijk gaan pakken (ligt al klaar), een leesbaar document met het label erop. Picken, pakken en label erop en klaar. Onze backoffice is ook gelijk bijgewerkt (juiste verzendstatus en tracking info erin gezet en de klant heeft al een email ontvangen.
Scheelt uren per dag. Maar goed onze oplossing en wellicht vinden andere het niks.
De API set is gewoon goed (mis weinig en wat ik mis hebben we doorgegeven). En dat is een grote plus. En er komt een nieuwe versie aan (wanneer .....had er al moeten zijn!?).
Toevoegen van nieuwe verzendmethodes (bij bestaande vervoerders) is een ramp, duurt een eeuwigheid (dat zou in v3 opgelost worden, maar die komt er maar niet...... loopt flink uit).
Dat kost omzet. We willen bv. met DHL Express economy naar servicepunten versturen, kan niet terwijl DHL Express dat gewoon kan (weet van DHL dat meerdere grote klanten dit willen, maar doen ze niks mee).
De servicepoint selector in de checkout voor alle vervoerders die dat aanbieden is weer prima. Scheelt veel tijd en is extra service en ook extra omzet.
De print client is handig maar gebruiken we nu niet meer ivm onze eigen oplossing.
Julie zijn inderdaad een keer langs geweest en ze luisteren inderdaad.
Over de kosten van sendcloud kan ik kort zijn, gewoon niet duur. We hebben er al heel veel geld mee bespaard. We werken met meerdere vervoerders en nu zit alles op een plek, ideaal.
Ik snap wel dat kleinere shops er wat meer moeite mee hebben (kosten), maar zodra je groeit is het uiterst makkelijk (we hebben de DHL ellende meegemaakt met telkens nieuwe systemen..... geen last meer van). Tevens uiterst stabiel, zelden dat het eruit ligt (en vaak is het dan de vervoerder die problemen heeft). Support geeft ook vrij rap antwoord.
Maar we zien het wel meer: men bedenkt iets zonder het goed te bespreken met volume klanten.
Bill Gates heeft het ooit mooi verwoord:
"Your most unhappy customers are your greatest source of learning."