Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
dutchbase
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 september 2019

Nieuw hier

10 september 2019

Hallo allen!

Zo'n 10 jaar geleden opende ik mijn eerste webshop in een watersport niche, de producten die ik leverde kwamen 100% via een dropship leverancier. Echter na ongeveer een jaar had ik de hele Nederlandse markt in deze niche al als klant en de verkopen liepen zo hard terug dat het de moeite niet meer was dus ik sloot de shop.

Januarie 2018 opende ik met 2 vrienden een nieuwe webshop, we verkochten software licenties voor een exclusief software pakket en verleende support voor het gebruik van de software aan de klanten. Echter halverwege 2018 konden wij geen gebruik meer maken van Google adwords omdat de software cryptocurrency gerelateerd is en dat vind Google niet leuk! De zeer goed lopende webshop zakte hard in elkaar helaas. Na vele pogingen om een affiliate programma op te zetten hebben we uiteindelijk dit voorjaar de stekker eruit moeten trekken. Tweede gefaalde project.

Maar, 3 maal is scheepsrecht! En dat is natuurlijk niet voor niks een uitspraak geworden zullen we maar zeggen! Ik ben mij nu aan het orienteren op een nieuwe markt en daar duurzaamheid al een tijdje het gesprek van de dag is en naar mijn vermoeden dit voorlopig nog wel zo zal blijven ga ik het in deze hoek zoeken. Ik heb al wat ideeen en ben hard op zoek naar leveranciers maar dat blijkt toch lastig!

Tot dusver mijn kennismaking hier!
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Nieuw hier

11 september 2019

Welkom op ons forum!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Nieuw hier

11 september 2019

Van watersport, via cryptocurrency naar duurzaamheid! Vanuit passie?
 
dutchbase
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 september 2019

Re: Nieuw hier

13 september 2019

De watersport begon als hobby waar ik over ging bloggen (ik maakte zelf een lier om achter te kunen wakeboarden / waterskien zonder boot), ik was de eerste in Nederland die dat deed. Op mijn blog kreeg ik al snel veel reacties en mailtjes met de vraag of ik ze op bestelling kon maken of de onderdelen kon leveren. Dit groeide vrij natuurlijk over in een webshop, maar de afzetmarkt was (is) zo klein dat het niet iets was dat lang zou lopen.

De crypto handel software ook uit hobby gegroeid eigenlijk, we deden dat met 3 man maar uiteindelijk werd dit vooral klantenservice elke dag maar de sales liepen hard terug tot soms een paar weken achter elkaar niks. 

Duurzaamheid is niet perse een passie of hobby, maar het ondernemen is wel blijven hangen! Ik heb nog geen exacte richting gevonden dus we gaan eens zien, ik kijk nu serieus naar de mogelijkheid van een bedrijfsovername van een bestaande lopende webshop.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht