Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Rampenrugzak
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 oktober 2019

Ben jij gek of Geniaal?

05 oktober 2019

Hallo allemaal,

Mijn naam is Stefan en ik heb ongeveer een jaar geleden mijn eigen webshop opgezet, te weten https://www.rampenrugzak.nl
In mijn webshop verkoop ik unieke noodpakketten, waterfilters, noodradio's, EHBO-producten, lang houdbaar voedsel (noodrantsoen) en nog veel meer. Tevens is het de bedoeling om in de toekomst ook informatie te geven rondom alles wat te maken heeft met zelfredzaamheid, rampen en noodsituaties. 

Ik had al langer de wens om een webshop op te zetten en na meer dan een jaar lang alles wat met webshops te maken heeft (software, webhosting, marketing etc. etc.) te hebben gelezen en ontelbare tutorials op YouTube te hebben bekeken heb ik vanwege een beperkt budget besloten om de webshop zelf te gaan bouwen. Ik moet eerlijk bekennen dat het, als leek zijnde, wel bloed, zweet en tranen heeft gekost om alles op te zetten maar het was het achteraf allemaal waard. Tijdens deze periode heb ik zeer veel geleerd en door zelf dingen uit te zoeken heb ik toch aardig wat geld bespaart. Aan de andere kant heeft het mij veel tijd gekost, dit was echter voor mij de beste manier om te starten omdat ik de webshop volledig in eigen beheer wou hebben ik geen interesse had in een maandelijks abonnement voor een kant en klare webshop. Voor alle nieuwelingen: een kant en klare webshop is denk ik voor veel mensen een goed startpunt als je een webshop wilt beginnen en je beperkte tijd en kennis hebt om zelf een webshop te gaan bouwen. 

Mijn idee om juist deze webshop te gaan beginnen komt vanuit mijn persoonlijke visie op het voorbereiden op noodsituaties. Ik zal in het héééel kort (anders wordt het een marketingpraatje) uitleggen wat mijn visie is zodat jullie een beeld hebben waarom ik deze webshop ben gestart. Ik ben van mening dat het verstandig is om je als mens niet altijd maar te verschuilen achter de gedachte dat ons niets kan overkomen en dat de overheid wel voor je zorgt. Als er zich een noodsituatie voordoet kan het zijn dat  wij mensen eerst op onszelf zijn aangewezen en daarom is het handig als je daar op voorbereid bent. Ik richt mij bewust niet tot de zogeheten doomsday preppers (zoals bekend uit de VS) maar op de doorsnee inwoner van Nederland. Hoe handig is het namelijk als je een aantal praktische zaken in huis hebt zoals een goed gevulde EHBO-trommel, een waterfilter, en voedsel dat lang houdbaar is? Vandaar ook de titel van hierboven Ben jij gek of geniaal? In de wereldse praktijk is het verschil tussen een gek en een genius flinterdun...
Enfin, mocht je meer over mijn visie en dit onderwerp willen weten kijk dan eens op mijn website https://www.rampenrugzak.nl of stuur mij een pb. 

De reden dat ik mij hier heb aangemeld is dat ik met grote regelmaat tegen nieuwe vraagstukken aanloop m.b.t. mijn webshop en ik de hoop heb dat ik op dit forum antwoorden kan vinden die mijn verder helpen. Daarnaast merk ik, en met mij wellicht velen, dat het soms prettig is om te communiceren met andere ondernemers. 

Ik ben erg benieuwd wat dit forum mij gaat brengen.


Een hartelijke groet,
Stefan
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Ben jij gek of Geniaal?

06 oktober 2019

Mooie website heb je zelf gebouwd en weer eens een ander artikel om te verkopen. 
Ik zou zelf niet die Amerikaans aandoende foto voorop zetten maar ach dat is een kleinigheid. Nederland onder water kan ook een duidelijke foto zijn.
Er ontstonden toen ik even over de site keek een aantal vragen voor mij omdat me wat dingen onlogisch leken, maar wat bleek, je beantwoord al mijn vragen eigenlijk al op de website en blijkt het helemaal niet zo onlogisch te zijn.
Wat dat betreft mijn complimenten want bij veel website blijf je met vragen zitten. 
Succes met je site.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Ben jij gek of Geniaal?

06 oktober 2019

Hoezo zelfgebouwd? Het is gewoon Wordpress met Woocommerce! Niettemin een nette site, waarop ik echter op de hoofdpagina het retourbeleid mis (=verplicht) en ook een verwijzing naar het privacy beleid.
 
Rampenrugzak
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 oktober 2019

Re: Ben jij gek of Geniaal?

06 oktober 2019

Mooie website heb je zelf gebouwd en weer eens een ander artikel om te verkopen. 
Ik zou zelf niet die Amerikaans aandoende foto voorop zetten maar ach dat is een kleinigheid. Nederland onder water kan ook een duidelijke foto zijn.
Er ontstonden toen ik even over de site keek een aantal vragen voor mij omdat me wat dingen onlogisch leken, maar wat bleek, je beantwoord al mijn vragen eigenlijk al op de website en blijkt het helemaal niet zo onlogisch te zijn.
Wat dat betreft mijn complimenten want bij veel website blijf je met vragen zitten. 
Succes met je site.

Bedankt voor je complimenten Paul. Goede tip voor wat betreft de foto, ik ga op zoek naar een meer Nederlandse foto. Ik ben met je eens dat dat waarschijnlijk meer aanspreekt.

Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Rampenrugzak
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 oktober 2019

Re: Ben jij gek of Geniaal?

06 oktober 2019

Hoezo zelfgebouwd? Het is gewoon Wordpress met Woocommerce! Niettemin een nette site, waarop ik echter op de hoofdpagina het retourbeleid mis (=verplicht) en ook een verwijzing naar het privacy beleid.

Hallo Bert, de term zelf gebouwd is inderdaad te ver gezocht in dezen. Want ik kan zelf absoluut niet programmeren. Ik bedoelde te zeggen dat ik voor Woocommerce heb gekozen waarbij ik met behulp van tutorials de webshop "in elkaar" heb gezet. Dit kost meer tijd dan het uploaden van alle producten in een kant en klaar systeem. 
Je hebt een goed punt voor wat betreft het retourbeleid en de verwijzing naar het privacybeleid, bedankt daarvoor. Ik ga ervoor zorgen dat dit onderdeel z.s.m. zichtbaar wordt op de hoofdpagina. 
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Ben jij gek of Geniaal?

09 oktober 2019

Hoezo zelfgebouwd? Het is gewoon Wordpress met Woocommerce! 
Dan nog vind ik het wel zelf bouwen als je niet iemand anders inhuurt. Hoe vaak gebeurd dat niet? Alleen de pakketten erop zetten is nog geen webwinkel.
Als je een werkend en mooi geheel krijgt heb je toch zelf wel wat gedaan. 
Een radioamateur die zelf zijn radio bouwt gebruikt ook (bijna altijd) een bestaand schema met gekochte bouwstenen. En die is er ook trots op zelf zijn radio gebouwd te hebben. 
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Ben jij gek of Geniaal?

10 oktober 2019

Daar ben ik het niet helemaal mee oneens: ik weet uit eigen ervaring dat het zelf knutselen met een open source webwinkel pakket  best een flinke uitdaging is, die ook nog iets redelijks kan opleveren. Maar dat is toch niet helemaal het zelfde als zelf bouwen. Ik laat het zelf sinds een paar jaren echter aan een webbouwer over, zodat ik me op het ondernemen kan concentreren. Aan de andere kant: al die webbouwers werken meestal ook met Prestashop, Magento, OpenCart en wat dies meer zij.
 
FrederiekeKanters
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 oktober 2019
Contacteer:

Re: Ben jij gek of Geniaal?

11 oktober 2019

Idem: ik vind het ook een prestatie. Open source systeem out of the box is vaak nog niet zoveel, zelfs niet met
een professioneel WordPress/Woocommerce thema. Zelfs dan is er nog veel werk aan de winkel naar mijn praktijkervaring
om er echt wat te van gaan maken, op maat voor jouw onderneming.
Website: Royal Safety
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Ben jij gek of Geniaal?

01 december 2019

Génial? Je m'en fou!