Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
LevenindeBrouwerij
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 november 2018
Contacteer:

Strato omzetbelasting hoog laag tarief splitsen

13 november 2019

Goedendag allen,

Niet iedereen met een strato webshop zal van dit probleem last hebben. Ik verkoop producten die in het hoge omzetbelasting tarief kunnen vallen, maar ook in het lage tarief. Voor de aangifte omzetbelasting moet ik deze apart opgeven.

Het is mogelijk om alle bestellingen te exporteren en dan krijg je praktisch alle gegevens. Helaas is alleen het TOTALE bedrag aan BTW opgenomen. Nu moet ik handmatig alle facturen bekijken om de BTW te splitsen in hoog en laag tarief.

Aangezien deze gegevens in de bestelling staan kan het niet zo moeilijk zijn om ze ook te exporteren zodat het een kwestie van copy paste wordt. Ik heb dit probleem 4 maanden geleden al voorgelegd aan Strato. Deze zouden een verbeteringsvoorstel indienen maar vorige maand moest ik het natuurlijk nog steeds met de hand uitsplitsen. Ik heb niet zoveel hoop op verbetering omdat ik denk dat niet veel anderen dit probleem hebben, of zich erbij neergelegd hebben dat het nou eenmaal zo is.

Heeft iemand ditzelfde probleem zodat de vraag nog eens aan Strato gesteld kan worden? Of beter nog; De oplossing?

Met vriendelijke groet,
Hans