Hallo,
Hopelijk post ik dit in de juiste rubriek.
Afgelopen Oktober bestelde een klant 3 jurkjes met als betalingsmethode achteraf via Klarna.
Uiteraard verzend ik netjes (zonder verzekering maar met code) en zie dat het bezorgd is.
Een aantal dagen later krijg ik bericht van de klant dat het helemaal niet bezorgd zou zijn. Ik start meteen een onderzoek bij MyParcel en zij geven aan dat het bezorgd is.. Oke nog een onderzoek want er was nog steeds eea niet duidelijk. Bij het tweede onderzoek krijg ik van MyParcel bericht dat het pakje in de brievenbus is gestopt. (Heel fijn, ik betaal voor een pakket) verder geven zij niet thuis.
Klarna zegt nu, je hebt aan alle verplichtingen voldaan en kunt aantonen dat het is afgeleverd en de rest regelen jullie zelf maar. (zij bieden een betaal garantie maar nu zou ik moeten terugbetalen?)
Voor een kleine ondernemer is dit natuurlijk niet handig, je inkoop + een vergoeding loopt aardig op.
Echter mevrouw beweert nu heel zielig te zijn, waar zij eerder aangaf meer/ vaker online te bestellen. Wanneer ik dan op haar FB en MP account kijk, lijkt het allemaal wel mee te vallen met het "zielige", zelfs het adres geeft dit enigszins weer. Uiteraard kan je nooit bij iemand in de beurs kijken maar de theorie van geen geld hebben maar wel flink online shoppen, dure kleding kunnen aanbieden ontkracht het wel een beetje. Eigenlijk heb ik het idee belazerd te worden, hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Graag lees ik van jullie.
Groetjes en fijne feestdagen,
Ly